Monday, October 17, 2011

Rahsia kenapa ADUN PR Selangor tidak dapat selesaikan masalah rakyat? #saveSgor




[Nota: Nampaknya kaedah Ahli Parlimen dan ADUN Pakatan Pembangkang (PR) untuk menyelesaikan masalah rakyat tidak efektif dan hanya bersifat menunjuk-nunjuk semata-mata. Patutlah banyak masalah di dalam Selangor tidak selesai dan rakyat meminta negeri ini diselamatkan oleh Barisan Nasional. Masihkah kita ingat masalah pemindahan kuil di Shah Alam? Selepas berulang kali menyampaikan aduan kepada Ahli Parlimen Shah Alam dan Menteri Besar tentang masalah mereka, akhirnya penduduk seksyen 23, berdemonstrasi untuk menyatakan kemarahan mereka. Apa kata wakil rakyat PR? Ini kerja UMNO!

Sebelum ini juga ada ADUN DAP di Pulau Pinang yang tidak mampu menyelesaikan masalah pengundinya di Pulau Pinang. Bukannya dia berusaha menyelesaikan masalah pengundinya, sebaliknya dia menyatakan ini kesalahan Kerajaan Pusat kerana tidak memberikan sebarang peruntukan dan bantuan. Nampaknya walaupun berkuasa, mentaliti dan sikap ADUN dan MP PR masih sama - mereka masih ingat mereka pembangkang.

Saya tidak fikir Hannah ingin menyelesaikan masalah penduduk dan kawasannya. Mungkin cerita dalam tweetnya juga kisah yang dibuat-buat sebab dia tidak menceritakan apa masalah dan siapa yang mengugutnya. Apa yang Hannah mahu lakukan ialah hanya untuk mengeluarkan tweet untuk menyalahkan BN semata-mata.

Kenapa? Mungkin untuk menutup kegagalannya menyelesaikan masalah rakyat. Kedua, mungkin sifat semula jadi pemimpin pembangkang - menipu dan terus menipu!]


Posted on October 15, 2011 oleh editor

Hannah Yeoh, Adun DAP untuk Subang Jaya mempunyai tabiat untuk tweet perkara yang bodoh dan mengarut. Tweet beliau mempamerkan sikap kurang matang dalam politik dan dia perlu banyak belajar sebelum cuba menjuarai isu-isu politik dengan menggunakan media sosial.

Semalam, Hannah telah tweet bahawa ada penduduk yang datang kepadanya memintanya membantu menyelesaikan masalah di kawasannya. Hannah tidak menjelaskan sama sekali apakah masalah yang dhadapi tetapi terus mengecam tentang sikap kakitangan majlis tempatan yang nampaknya memarahi penduduk tersebut.

Hannah juga telah tweet bahawa kakitangan pihak berkuasa tempatan ini juga telah mengancam penduduk ini dengan berkata 'kita tahu siapa yang tidak mengundi BN'. Hannah mengakhiri siri diarhea tweetnya dengan berkata 'BN adalah pembuli, mari kita mengundi mereka keluar'.

Hannah telah diundi pada tahun 2008. Sudah lebih daripada tiga tahun sejak dia memegang kuasa, namun dia masih mendakwa bahawa kakitangan majlis tempatan mengancamnya. Apakah dia mengatakan bahawa dia tiada kuasa lebih daripada ahli-ahli majlis tempatan sehingga membolehkan mereka mengancamnya? Apalah jenis kemahiran kepimpinan yang ADUN ini ada??
Juga, adakah tweet Hannah yang amatur ini membuktikan apa yang orang Selangor sedang katakan selama ini tentang Menteri Besar Khalid Ibrahim yang tidak berkesan dan tidak kecekapan?

Jika Hannah tidak mampu mentadbir pegawai majlis tempatan dengan baik, pastinya Khalid MB mempunyai mimpi yang ngeri bagi menguruskan seluruh negeri. Ini membawa kepada persoalan yang lebih penting: Bagaimana PR mampu menguruskan 1.2 juta penjawat awam di negara ini jika mereka berkuasa?
Di manakah kepimpinan dan kebolehan mengagihkan tugas? Adakah masalah rakyat akan selesai jika mereka berkuasa?
Mungkin kita terlebih risau. Mungkin masalah ini bukan dengan majlis tempatan atau penduduk atau Khalid MB. Mungkin masalah itu terletak semata-mata kerana ketololan Hannah yang mudah terpedaya.

We at StopTheLies would like to politely remind silly Hannah that banners are local council issues and instead of using Twitter to sound clever, she should have realised it was her responsibility as an ADUN to remove them!


Perhatikan, bila lewat malam tadi, dia mengambil keputusan untuk membuat satu lagi kenyataan politik menggunakan twitter. Dia membuat bising dengan bertanya bila MCA dan UMNO akan mengeluarkan sepanduk/banner mereka dari Persiaran Tujuan di Subang Jaya.

Kami di StopTheLies secara sopan ingin mengingatkan Hannah yang bodoh dan mengarut ini bahawa sepanduk adalah urusan majlis tempatan dan dari dia menggunakan twitter sekadar untuk menunjuk pandai, dia sepatutnya menyedari bahawa ia merupakan tanggungjawabnya sebagai ADUN untuk menurunkannya!

2 comments:

Jawa Bernam said...

dahsyat..mohon link tun faisal...

http://jawaber6.blogspot.com

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

memang utk disharekan bro :)

Popular Posts