Sunday, November 5, 2017

Dr Mohamed Abdul Khalid jangan kutip info dari longkang mengenai pengambilan MRSM dan SBP


Saya dok perhati saja video wawancara Dr Muhammed Abdul Khalid ni. Pada saya dia ni terlalu obsessed dengan data, sampai cara dia mentafsirkan pun ada tempatnya tak kena. Dia pula asyik nak bercakap, macam la semua yang dia cakap tu betul sangat. 

Nak dijadikan hal, ada orang tweet petikan video dia dan dia bercakap pasal benda yang dia tak tahu dan petik maklumat entah dari tepi jalan mana.

Kata Dr Mohammed ni, "dalam bidang pendidikan, sekarang negara kita bukan ke arah negara yang equal. Sebelum ni, dia kata negara kita beri penekanan kepada orang susah sebelum bagi masuk SBP, MRSM dan biasiswa. Sekarang semuanya online, jadi mcm mana orang di luar bandar?"

Jadi untuk Dr Mohammed yang bercakap tanpa maklumat dan data, tapi masih nak bercakap macam dia tahu semua, kita beri dia maklumat sedikit supaya dia perbaiki sikit sifat angkuh, ujub dan takbur dia tu. Di bawah adalah info dari MRSM sendiri.

1. Dasar penubuhan MRSM adalah untuk memberi peluang kepada pelajar Bumiputera bandar dan luar bandar yang cemerlang dan dari keluarga berpendapatan rendah untuk mendapat pendidikan yang berkualiti.

2. Walaupun kaedah permohonan pelajar ke MRSM adalah menggunakan sistem online, pihak MRSM turut mengadakan beberapa cara untuk membantu proses permohonan, terutamanya bagi para pelajar di luar bandar dan pendalaman. Di antaranya:-

A. Program Outreach MRSM bersama  dengan sekurang-kurangnya 5 buah sekolah harian berdekatan untuk mengenalpasti calon-calon dari kumpulan B40 yang layak dan berminat untuk melanjutkan pelajaran ke MRSM.  Pelajar ini dikumpul dan dibantu untuk membuat permohonan online di MRSM berdekatan.

B.  Pengiraan merit  berdasarkan Social Economic Standing (SES) bagi pelajar B40 telah dinaikkan bagi membolehkan mereka mendapat markah (weightage) yang lebih tinggi untuk meningkatkan lagi peluang  tawaran untuk belajar di MRSM.

C. Kerjasama MARA dengan JAKOA dan Pejabat Agama Negeri untuk mengenal pasti anak golongan asnaf dan orang asli untuk diberi peluang ke MRSM.

D. Bagi Sarawak & Sabah, program outreach turut dilaksanakan di kawasan pendalaman untuk mencari pelajar yang berpotensi dan dibantu untuk membuat permohonan ke MRSM. Program outreach di kawasan pendalaman ini bukan sahaja disertai oleh guru-guru MRSM, malah turut dibantu oleh para Pegawai MARA Daerah di seluruh negara.

E. MARA turut memperuntukkan Skim Budi yang mana para pelajar yang berasal dari keluarga berpendapatan rendah untuk melanjutkan pelajaran di MRSM dengan tajaan daripada MARA dan juga pihak luar.

3. Jumlah pelajar B40 yang sedang belajar di MRSM di seluruh negara adalah seramai 20,011 orang.

4. Jumlah pelajar M40 yang sedang belajar di MRSM di seluruh negara adalah seramai 12,725 orang.

5. Peratus pelajar B40 dan M40 di dalam MRSM seluruh Malaysia adalah sebanyak 86%. Jumlah pelajar semasa adalah sedamai 37,752. Jumlah pelajar luar bandar adalah 23,628 (63%) dan jumlah pelajar bandar adalah 14,124 (37%).

Justeru itu, dakwaan Dr Mohammed yang mengatakan bahawa MRSM tidak mengutamakan pelajar dari keluarga berpendapatan rendah adalah SALAH SAMA SEKALI. Eloklah Dr Mohammed ni kurangkan bercakap dan belajar mendengar. Jangan ingat diri tahu semua perkara. Kalau tak berhenti bercakap, masa bila nak belajar benda-benda yang awak tak tahu?

Can't say he is wrong about SBP and MRSM? He is TOTALLY WRONG.

12 comments:

Zara said...

BERITA BAIK UNTUK AL

Saya ingin mengingatkan semua pencari pinjaman internet untuk berhati-hati, terdapat penipuan pinjaman dalam talian di mana-mana, mereka akan menghantar dokumen palsu dan mereka akan mengatakan tidak ada bayaran, maka mereka akan meminta anda membayar yuran lesen dan bayaran pemindahan, jadi berhati-hati.

Semua pemberi pinjaman palsu ini mempunyai banyak persamaan yang saya dapati dan saya akan menyenaraikan mereka di bawah

Kebanyakan mereka mempunyai akaun gmail

Mereka semua mempunyai kuasa yang meyakinkan. mereka akan menjanjikan segala-galanya

Mereka semua mempunyai gambar profil palsu seorang wanita yang memakai tudung

Mereka semua memberi kadar faedah 2%

Tiada had pada jumlah yang anda boleh pinjam

Berita baiknya ialah saya telah menemui firma pinjaman dalam talian yang sah. Saya tidak berada di sini untuk berkhotbah tetapi untuk membantu orang keluar dari pengisap wang ini. hubungi syarikat (Dailypayloan@yahoo.com) Jika anda berminat untuk mendapatkan pinjaman, atau anda menghantar saya e-mel peribadi (zaradam@yahoo.com). Satu perkataan cukup untuk orang bijak

Dr Purva Pius said...

My Brothers and Sister all over the world, I am Mrs Boo Wheat from Canada ; i was in need of loan some month ago. i needed a loan to open my restaurant and bar, when one of my long time business partner introduce me to this good and trustful loan lender DR PURVA PIUS that help me out with a loan, and is interest rate is very low , thank God today. I am now a successful business woman, and I became useful. In the life of others, I now hold a restaurant and bar. And about 30 workers, thank GOD for my life I am leaving well today a happy father with three kids, thanks to you DR PURVA PIUS Now I can take care of my lovely family, i can now pay my bill. I am now the bread winner of my family. If you are look for a trustful and reliable loan leader. You can Email him via,mail (urgentloan22@gmail.com) Please tell him Mrs Boo Wheat from Canada introduce you to him. THANKS

Osas Windeck said...

Halo Semua Saya Puan Lisa Monica, dari Lima, Peru. Saya ingin berkongsi kebaikan Tuhan dalam hidup saya selepas berbulan-bulan berusaha mendapatkan pinjaman di internet dan telah ditipu sehingga saya menjadi gelisah dan terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman sah dalam talian. Tetapi seperti Tuhan akan memilikinya, saya melihat komen dari seorang kawan yang bernama Anabel dan dia bercakap tentang syarikat pinjaman legit ini di mana dia mendapat pinjamannya dengan cepat dan mudah tanpa apa-apa tekanan sehingga dia memperkenalkan saya kepada syarikat kewangan bernama George Franklin Loan Company, Jadi saya memohon sejumlah pinjaman ($ 900,000.00USD) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, jadi pinjaman itu telah diluluskan dan dimasukkan ke dalam akaun bank saya dalam tempoh kurang dari 24hrs, itulah bagaimana saya dapat kembali pada kaki saya untuk menjaga saya perniagaan yang rosak dan juga untuk membayar bil saya jadi saya menasihatkan semua orang yang berminat untuk mendapatkan pinjaman tanpa cagaran, tiada cek kredit, dengan hanya kadar faedah 2% peratus dan pelan / jadual pembayaran balik yang lebih baik, sila hubungi En. George Franklin, Anda boleh menghubungi mereka melalui e-mel mereka: lindamooreloans@gmail.com atau whatsapp: +19292227999
Salam,
Puan Lisa Monica.

Susan bowman said...

BERITA BAIK


Adakah anda berfikir untuk mendapatkan bantuan kewangan, adakah anda benar-benar memerlukan pinjaman segera, adakah anda memikirkan memulakan perniagaan anda sendiri, anda berhutang, ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda kerana kami menyediakan pinjaman peribadi, pinjaman perniagaan dan pinjaman korporat, dan semua jenis pinjaman dengan faedah 2% !!! Kerana tahun ini akan berakhir, kami mempunyai tawaran pinjaman Krismas. kami menjamin semua pelanggan kami yang dihormati bahawa mereka akan mendapat semua pinjaman individu seperti yang digunakan

Untuk maklumat lanjut sila hubungi kami sekarang melalui e-mel:

Susanbowmanloancompany@gmail.com


dan anda juga boleh mendapatkan syarikat Via whatsapp dengan nombor ini

+1 (859) 777-1805


Maklumat Peminjam:


Nama penuh: _______________

Negara: __________________

Jantina: ______________________

Umur: ______________________

Bilangan Pinjaman yang Dibutuhkan: _________________

Tempoh Pinjaman: ____________

Pinjaman faedah: _____________

Nombor telefon: ________


Ibu. Susan Bowman

solusi cepat kaya said...

,,.,KISAH NYATA ,
Aslamu alaikum wr wb..Allahu Akbar, Allahu akbar, Allahu akbar
Bismillahirrahamaninrahim,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki, namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang, hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yng saya punya, akhirnya saya menaggung utang ke pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 800 juta , saya stress dan hamper bunuh diri anak saya 2 orng masih sekolah di smp dan sma, istri saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anakanaknya ditengah tagihan utang yg menumpuk, demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue, ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan KI JAMBRONG hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir dan melihat langsung hasilnya, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KI jambrong di No 0853-1712-1219. Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Demi AllAH dan anak saya, akhirnya 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kini saya kembali sukses terimaksih KI JAMBRONG saya tidak akan melupakan jasa AKI. JIKA TEMAN TEMAN BERMINAT, YAKIN DAN PERCAYA INSYA ALLAH, SAYA SUDAH BUKTIKAN DEMI ALLAH SILAHKAN HUB AKI JAMBRONG DI 0853-1712-1219. (TANPA TUMBAL/AMAN).

ANDA JUGA BISA BERKONSULTASI MASALAH LAIN SEPERTI : TOGEL,PELARIS,SANTET,TUYUL,PERCINTAAN/ASMARA ATAU MASALAH GAIB LAINNYA.
INI TIDAK AKAN BERHASIL TANPA ADA KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN DALAM DIRI ANDA SENDIRI

Catatan: satu kata sudah cukup untuk orang bijak dan terima kasih banyak atas bacaan kesaksian dan kabar baik saya
Tuhan memberkati kalian semua!

Ahmed .E Sabindut said...

Halo semuanya

Saya Ahmed Sabindut dan memberikan kepada Anda informasi yang sangat penting tentang pinjaman dan saya ingin memberitahu Anda bahwa Anda harus bijaksana tentang bagaimana Anda pergi tentang meminjamkan di internet karena banyak pemberi pinjaman pinjaman online adalah penipu mereka tidak nyata dan saya punya menjadi korban banyak peminjam palsu online

Seperti yang mereka katakan, "Tidak ada apa-apa untuk Tidak Ada" jadi saya harus membayar untuk mendapatkan pinjaman dari mereka dan setelah banyak janji manis, itulah bagaimana mereka merobek uang saya yang diperoleh dengan susah payah dari saya. Semua harapan hilang, aku tidak bisa memberi tahu istriku apa yang terjadi dan aku sekarat dalam diam tanpa uang untuk membeli susu untuk anakku dan biaya sekolah yang harus aku bayar dan uang bisnisku telah digunakan untuk membayar pinjaman perusahaan.

Satu hari yang setia saya berada di internet ketika saya melihat sebuah iklan dari sebuah perusahaan pinjaman bernama GLOBAL FUND FOUNDATION yang mengatakan bahwa mereka memperlakukan setiap orang dengan adil meskipun skor kredit mereka dan mereka terdengar begitu percaya diri pada iklan

Saya mengambil alamat email GLOBAL FUND FOUNDATION dan saya menghubungi perusahaan tersebut, mereka menyambut saya dan meminta informasi saya yang saya berikan kepada mereka dan melalui proses peminjaman mereka dan setelah itu pengacara menghubungi saya dan memberi saya info lebih lanjut tentang permohonan pinjaman saya dan akibatnya jika saya gagal membayar kembali sehingga saya meyakinkan pengacara bahwa saya akan membayar kembali sehingga setelah ditetapkan dan selesai mereka memberi saya dokumen pinjaman saya untuk dicetak daripada ketika saya tahu saya adalah dengan pemberi pinjaman yang tepat sehingga saya mencetak dokumen yang ditandatangani dan dikirim salinan pindaian dokumen kepada mereka melalui fase akhir pinjaman saya sehingga perusahaan meyakinkan saya bahwa saya akan mendapatkan pinjaman saya keesokan harinya karena waktu telah habis untuk melakukan transfer kepada saya dan mereka meyakinkan saya sehingga saya berharap dan berdoa dan Saya sangat terkejut ketika pinjaman saya sebesar Rp350 juta dikreditkan ke dalam rekening saya. Saya tidak percaya sehingga saya segera berlari ke bank dan menemukan bahwa uang masuk.

JADI INI ADALAH PEMBUKA MATA BAGI SEMUA ANDA YANG MENDAPATKAN PENCINTAAN, JANGAN MEMBAYAR, DAN ANDA BISA JUGA BERLAKU

GLOBAL FUND FOUNDATION
$$$$ globalfundfoundation9@gmail.com $$$$$

Hubungi saya di

Ahmed .E Sabindut
sabindutahmed@gmail.com

Haerul Haerul said...

Saya membawa kabar baik kepada kamu semua rakyat Indonesia saya di platform ini, Allah telah benar-benar setia kepada saya dan seluruh rumah saya telah selamat sejak Ogos 2017, kesaksian saya dan kabar baik saya seperti ini,
Nama saya Haerul, seorang Muslim dalam agama dan saya berasal dari Bandung, Indonesia
Saya pemasar dan juga penasihat perniagaan di syarikat tempat saya bekerja, dan anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (haerulh160@gmail.com). Saya ingin menggunakan platform ini untuk memaklumkan kepada semua warganegara Indonesia mengenai apa yang telah dilakukan oleh syarikat pinjaman Puan Olivia Daniel kepada saya. Platform ini adalah untuk memberitahu mereka yang memerlukan dan mencari pinjaman ikhlas untuk berhati-hati kerana internet dan blog penuh dengan syarikat pinjaman palsu dan penipuan yang hanya di sini untuk merobohkan wang susah payah anda.

Seperti yang dapat anda lihat dalam gambar profil saya, saya berada dalam hutang besar dan saya memutuskan untuk mencari pinjaman dalam talian untuk membayar hutang saya dan saya menghubungi syarikat pinjaman dari syngapore yang pada bulan Mac 2017, dan saya ditipu oleh pemilik syarikat dengan meminta saya membayar banyak yuran, saya membayar dan pada akhirnya saya tidak mendapat pinjaman, saya kehilangan sekitar 20 juta kepada sebuah syarikat pinjaman palsu di syngapore kerana saya memohon pinjaman sebanyak 900 juta dan dengan semua yuran yang saya bayar Saya tidak mendapat pinjaman dan saya sangat kecewa dan saya dipecat dari pekerjaan saya di syarikat yang saya bekerja kerana saya juga mengambil pinjaman dari syarikat yang saya bekerja dan saya bangkrut dan bosan dengan kehidupan.

Jadi Allah sangat baik, saya berdoa dan Allah mengarahkan saya kepada seorang hamba dan saya sedang melayari internet apabila saya mendapati kesaksian seorang wanita Indonesia dengan nama Yuli melalui e-mel: (yuliy3531@gmail.com)
Siapa dari Jakarta Selatan di Indonesia, bagaimana Allah mengubah kehidupan finansinya melalui sebuah syarikat pinjaman dan dia meminta saya menghubungi e-mail ibu Olivia Daniel: (oliviadaniel93@gmail.com) dan dia memperkenalkan saya kepada ibu Olivia Daniel dan dia memberiku keberanian dan Saya memohon pinjaman dari ibu Olivia Daniel dan saya menerima pinjaman yang saya cari selama ini dan Allah akan terus memberkati Yuli untuk memperkenalkan saya

mohamedsiti said...

Jabatan permohonan ..... aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
Lembaga Pengarah ...... + 447456405237

                 BERITA BAIK! BERITA BAIK!! BERITA BAIK!!!
 Saya siti dari Tawau Malaysia .. Sebahagian besar daripada mereka yang mengatakan peminjam adalah salah, saya menjadi mangsa penipuan internet sejak 2017. Saya mengajar bahawa hidup saya telah berakhir. saya membaca mengenai papper berita mengenai firma pinjaman yang bereputasi yang membantu ramai orang di seluruh dunia termasuk orang-orang dari malaysia (AASIMAHA ADILA AHMED LOAN), dan saya mengambil kepercayaan dan memohon pinjaman sebanyak RM 550,000 selepas mengisi borang dan semua proses yang telah berjaya dilakukan, mereka memberi saya pinjaman sebanyak RM 550,000 dengan kadar faedah yang sangat rendah sebanyak 1% dan juga tanpa cagaran, sepanjang hayat saya dan kredit saya sudah siap, dalam masa 2 jam ke dalam akaun MAYBANK saya tanpa sebarang masalah. Sebab mengapa saya membuat pengakuan hari ini, adalah bahawa mereka telah membuat semua kesedihan saya untuk kegembiraan dan ketawa. Dia adalah Tuhan yang dihantar untuk membantu saya. Saya berterima kasih kepada Allah yang Maha Kuasa untuk menolong saya. Sekiranya anda mahukan pinjaman sebenar, hubungi syarikat pinjaman bereputasi 100% dan paling cepat dalam persetujuan dan penghantaran.
hubungi .... aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
 Maklumat lanjut ... mohamedsiti30@gmail.com

ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY said...

= Kami menawarkan pelbagai perkhidmatan kewangan yang merangkumi: Perancangan Perniagaan, Perdagangan dan Pembangunan Kewangan, Hartanah dan Gadai Janji, Pinjaman Penyatuan Hutang, Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Swasta, Pinjaman Pembiayaan Semula Rumah dengan kadar faedah yang rendah setiap tahun untuk individu, syarikat dan badan korporat . Dapatkan yang terbaik untuk keluarga anda dan memiliki rumah impian anda serta skim Pinjaman Umum kami. Pemohon yang berminat harus menghubungi kami melalui BBM PENYERAHAN: {D8980E0B}
WhatsApp Only: (+44) 7480 729811
Tel .... (+44) 7480 729811
E-mel: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

عبده العمراوى said...



شركة مكافحة النمل الابيض بالدمام
شركة ورس لمكافحة الحشرات بالاحساء

MRS KABU LAYU said...

Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

Terima kasih semua.

aditya.aulia139@gmail.com said...

Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
BBM INVITE:::[D8980E0B]

Popular Posts