Tuesday, May 19, 2009

Penanti - Tindakan Datuk Seri Najib dan MKT berani...

Tahniah Datuk Seri Najib Tun Razak dan seluruh barisan MT yang membuat keputusan untuk tidak bertanding di Penanti. Saya menyanjung tinggi di atas keberanian untuk membuat keputusan yang `menyanggah' tradisi. Tidak perlu takut. Keputusan Datuk Seri dan rakan-rakan tepat. Seperti yang saya hujahkan sebelum ini, jangan bermain mengikut rentak lawan kerana dalam semua sukan, jika kita bermain mengikut permainan atau rentak atau game lawan maka kekalahan sudah pasti.

Dengan keputusan ini, kita tidak perlu membuang masa untuk mengadakan persiapan pilihan raya. Ingat, kita masih berada dalam mode peperangan (war mode). We have given away a battle, but not the war. Masa yang ada wajib digunakan untuk mengadakan persiapan perang - ibarat permainan Warcraft, kumpulkan segala sumber, bina dan latih tentera, tingkatkan pertahanan dan tajamkan jentera serangan; dalam satu gelombang, kita akan bergerak bersama secara tersusun untuk menyerang lawan selepas ini, iaitu semasa Pilihan Raya ke-13.

Bukan soal DUIT. Kami exco-exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia dan Ketua-Ketua Pemuda Bahagian berjuang di Bukit Selambau dan Bukit Gantang tanpa sebarang peruntukan malah mengeluarkan perbelanjaan sendiri untuk memastikan tugas-tugas teras Pemuda dilaksanakan dengan lancar dan gerak kerja Pemuda dapat berjalan dengan berkesan.
Bukan soal takut. Bukan soal kita bukan anak jantan. Bacalah Romance of Three Kingdom dan seni peperangan Sun Tzu; berperang perlu ada matlamat; ada tujuan. Ada tempat, tidak perlu berreaksi bila dimaki atau dicaci; ada tempat jangan main-main dengan kita. Jangan kerana hendak menunjukkan kita anak jantan, kita terpedaya dengan perangkap, umpan atau game lawan. Dalam berperang ada istilah berundur. Berundur bukan bererti kalah. Dalam berperang kadang-kadang telinga tidak boleh nipis bila diprovokasi lawan.
Para pejuang dan pengundi di Penanti - kami tidak meninggalkan anda. Sebaliknya, marilah kita sama-sama mengalihkan semangat, tenaga, wang ringgit dan kemarahan yang ada dalam diri masing-masing menjadi semangat dan kesungguhan untuk bekerja meyakinkan rakyat agar mereka memilih BN pada pilihan raya akan datang.

Ingatlah kata-kata Sun Tzu dalam Art of War;
  • "When a chieftain is fighting in his own territory, it is dispersive ground. On dispersive ground, therefore, fight not."

  • "Move not unless you see an advantage; use not your troops unless there is something to be gained; fight not unless the position is critical."

  • "No ruler should put troops into the field merely to gratify his own spleen; no general should fight a battle simply out of pique. Anger may in time change to gladness; vexation may be succeeded by content. But a kingdom that has once been destroyed can never come again into being; nor can the dead ever be brought back to life."

Kami sokong anda Datuk Seri Najib!!!!



3 comments:

Generasi Pejuang Bangsa said...

Saya setuju dengan Sdr Tun Faisal ..

saya selaku ahli Pemuda UMNO Permatang Pauh yang juga pengundi di DUN Penanti menyokong 100% BN tidak bertanding di Penanti


salam perjuangan ,

pejuang bangsa

Frodo Baggins said...

kami sokonk!!!!!!

UMNO Cawangan Bukit Ampang said...

salam perjuangan dari kami.
www.umnobktampg.net , www.umnobktampg.blogspot.com

Popular Posts