Saturday, January 14, 2012

@AdamAdli bayangkan sikap kurang ajarnya diwarisi?



Nota: Kenyataan Adam Adli yang terbaru membayangkan kemungkinan bahawa sikap kurang ajarnya diwarisi. Kita harap bapa Adam Adli yangada facebook, ada internet boleh membaca juga dua posting di bawah untuk lebih mengenali anaknya sendiri. Mereka bukan sahaja bertindak kurang ajar berbuat sesuka hati di rumah orang, tetapi juga menipu dan memfitnah pada malam operasi Tawan Klinik di Tanjung Malim.


[Gambar] Terkini foto mahasiswa kurang ajar nazak di ambang maut




Latar Belakang Mahasiswa Kurang Ajar yang ditolak oleh majoriti Mahasiswa?


http://tunfaisal.blogspot.com/2011/12/gambar-latar-belakang-mahasiswa-kurang.html



BAPA @AdamAdli TOLAK TAWARAN MAAF KEPADA PM! TOLAK PAGAR OK #UPSI
By HEADMASTER

“Ayah saya jawab, ‘saya ada facebook, saya pun ada internet.  Saya tahu’.”  

Itu reaksi bapa si mamat bebal Adam Adli bila ditanya untuk tawaran keluarganya mengatur menawarkan agar anaknya memohon maaf kepada Presiden UMNO, berikutan perbuatan Adam menurunkan bendera berwajah Perdana Menteri Najib Razak.

Itu dakwaan kononya Adam Adli menjawab kenyataan yang dikeluarkan oleh bapanya setelah Ketua Penerangan Pemuda UMNO Reezal Merican Naina Merican telah menelefon bapa Adam Adli untuk membuat tawaran itu.




 “Tak apa-lah, saya minta pertolongan Tuhan.”

Sekali lagi bapanya mengeluarkan kenyataan tersebut sewaktu bercakap di telefon bila tawaran dari saudara Reezal Merican dibuat bagi menjernihkan keadaan.

Keengganan bapanya menerima tawaran ini membawa kemelut Adam Adli terus tiada penghujungnya dan kesudahan kebiadapan Adam Adli sememangnya tiada noktah jika benar dakwaan ini keluar dari bapa Adam Adli seperti yang didakwanya.

Penulis masih enggan percaya dengan jawapan Adam Adli ini dengan mengatakan :

Bila ditanya keadaan keluarganya, setelah insiden-insiden ini berlaku, Adam menjawab, “Family saya sangat okay.  Mereka juga berjuang.”  Jawapannya disambut dengan tepukan, sebelum beliau meneruskan, “Mereka yang lahirkan saya.  Kerana mereka yang lahirkan saya, mereka lebih kenal saya, dan saya ikut mereka.”

Apa-apa pun itu jawapan Adam Adli bagi pihak keluarganya dan kita terima jika benar. Apa yang penulis harapkan kepada Adam Adli hentikan perbuatan bodoh dan memperjuangkan kebebasan mahasiswa yang kini semakin terpesong dan terkeluar dari landasan perjuangan sebenar.



Wahai Adam Adli penulis semacam geli hati melihat anda dan rakan-rakan anda berjuang untuk kebebasan mahasiswa. Perjuangan anda semua semakin tenggelam dek kerana lebih ramai mahasiswa yang bijak dan matang menolak perjuangan yang cuba anda buat.

1 comment:

Anonymous said...

kureng ajar sama umno, kira okey lagi...kureng ajar sama tuhan....amacam?>

Popular Posts