Monday, May 31, 2010

TPM - Anwar hina Kit Siang dan DAP!


Lim Kit Siang seharusnya rasa terhina dengan kenyataan Anwar Ibrahim yang hanya mahu memberikan kerusi Timbalan Perdana Menteri (TPM) kepada DAP. Dengan jumlah kerusi Parlimen dan masalah yang dihadapi PKR hari ini, Kit Siang sepatutnya menjadi Presiden pertama Republik Malaysia.

Kata Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin, PKR wajar menjadi ketua dan memimpin Pakatan Pembangkang (PR) kerana PKR mempunyai ideologi terbaik (klik). Mungkin dalam ajaran sosialis PKR, ada kasta-kasta tertentu dan kasta fahaman sosialis DAP lebih rendah berbanding PKR. Pada waktu yang sama ideologi Pas mungkin paling rendah, kerana hendak dikata Islam pun tidak Islam, hendak dikata sosialis memang bukan sosialis. Tidak tahulah apa agama Zuraidah, jelasnya Mohd Nur Manuty gagal dalam tugas mentarbiah penganut Islam dan Melayu dalam PKR, sehingga ramai yang keliru seperti yang dialami oleh Anak Muda Keliru (AMK) hari ini.

Anwar pula nampaknya menipu lagi kata Hadi Awang beliau tidak tahu menahu tentang ini (klik) dan kata Zahrain Hashim, Anwar sebenarnya janjikan Pas kerusi TPM, bukan DAP (klik).

No comments:

Popular Posts