Monday, May 31, 2010

Akaun FB Mugilan diceroboh?!!

Hari ini akaun Facebook (FB) V Mugilan khabarnya telah disabotaj dan dicerobohi oleh pihak tertentu. Akaun ini kemudiannya digunakan untuk menyebarkan ucapan terima kasih kepada UMNO kerana menyokong GAS di FB wall ramai rakan-rakan FB Mugilan.


Mugilan Veeraputhran

Mugilan Veeraputhran Jangan Takut UMNO sentiasa bersama kita dan mereka berjanji akan bersama kita sehingga kita mencapai matlamat GAS. Saya amat terhutang budi kepada UMNO yang bersama saya sekian Lama.HIDUP UMNO!! HIDUP BN!! HIDUP GAS!!SATU MALAYSIA.
Terima kasih kepada semua.

6 hours ago · ·
Robo Zoro
Robo Zoro
Jadi Ini bermakna, UMNO adalah tulang belakang bagi pembentukkan GAS! Makna UMNO adalah sebahagian daripada punca pembentukkan GAS. betul atau tidak saudara mugilan?
5 hours ago
Puteri Zana
Puteri Zana
kdg2 pmimpin itu sndiri yg mnyebabkan blaku keadaan2 mcm ini. Semua tahu mcmana performance dssm. Jgn nafikan bhwa beliau seorg yg gagal sbg presiden MIC. He need to step down spya mic n bn dpt btambah kukuh mjelang pru13. Dlm umno sndiri,tun abdullah pun step down. . Kita sygkan pmimpin tpi kita lebih sygkan parti..
4 hours ago
Subramaniam Murugan
Subramaniam Murugan
Mugilan Tidak masukkan post ini..This mesej has been posted after hees account hacked..
36 minutes ago

Beberapa rakan Mugilan telah tampil untuk menjelaskan bahawa akaun FB ini telah diceroboh dan kemungkinan besar nampaknya seperti telah diambil alih.

Siva Kumar

Siva Kumar FB mugilan telah diceroboh oleh pihak ketiga. saya akan tutup akaun ini dalam beberapa jam lagi. sila abaikan sebarang maklumat di sebarkan selapas pelancaran GAS. Harap maaf kerana sebarang kesulitan- v mugilan

4 minutes ago · · · See Wall-to-Wall
Thillai Rajan

Thillai Rajan hi all Please ignore all messages from this FB account as this ID has been hacked and the message is from someone else who wants to see the failure of GAS. UMNO has nothing to do with this .... its all sabotaj from the other party

33 minutes ago · ·
Subramaniam Murugan

Subramaniam Murugan Mr. Mugilan's FB Account hass been hacked.. Pls ignore all the wall post messeges after GAS Launching.. Tq..

37 minutes ago · ·
Subramaniam Murugan

Subramaniam Murugan Account Facebook saya telah diceroboh oleh pihak ketiga. Saya akan menutup akaun ini dalam beberapa jam lagi. Sila abaikan sebarang maklumat (wall post) selepas pelancaran GAS. Minta Maaf kerana kesulitan.. V.Mugilan

38 minutes ago · ·


Tidak kiralah. sama ada ini kerja penyokong Samy Vellu ataupun agen pembangkang, ianya harus dihentikan segera. Pihak Cyber Security perlu mempunyai kepakaran untuk mengesan pihak yang melakukan perkara seperti ini dan mengambil tindakan yang sewajarnya. Perbincangan dengan pemilik FB juga perlu dibuat bagi meningkatkan lagi ciri-ciri keselamatan pengguna FB yang lain.

1 comment:

Bingai @ Bangang said...

aku rase sapa yang pecaya dengan dakyah tu pun bangang gak macam aku. hehehe...

napa tidak? kat paper mugilan kata UMNO tak terlibat. Kat FB lak kat UMNO sokong. tak ke pelik?

yang masuk FB tu tak baca paper atau dengar berita tv/radio ke? senang dibangangkan dek orang.

tu le pasal. ada paper melayu dibakar kunun boikot. nape tak bakar jer pc atau notebook tu sebab akhbar perdana ONLINE pun ada.

kalau orang akal panjang, kene baca sema maklumat dan buat perbandingan. jangan telan bulat-bulat dari satu sumber je. nanti orang ulur anu tu pun sanggup masukkan dalam mulut.

dah bingai tu buat cara bingai macam
aku yang bingai
e-Direktori Bloggers Malaysia

Popular Posts