Monday, January 13, 2014

#SyokSendiri Siapa Pegawai Perdana Menteri @NajibRazak yang dimaksudkan oleh @PapaGomo ?



Tiada pembelaan untuk blogger dan cybertrooper akibatkan serangan ini dihalakan 
kepada Perdana Menteri ? Sehingga hari ini tidak ada pemimpin yang mengambil tahu tentang nasib dan masa depan bekas blogger dan cybertrooper UMB. 

Pegawai media Pejabat Perdana Menteri & Pemandu terus menerus menipu Najib Razak


Selepas pilihanraya ke 13 kita dapat lihat UMNO parti Melayu yang mentadbir negara bagaikan layu tak berkesudahan walaupun mereka telah menang pilihanraya umum ke 13. Pihak Pakatan Rakyat yang di dominasi DAP yang tewas semakin garang mengucar kacirkan UMNO terutamanya menjatuhkan kreabiliti Presiden UMNO Dato Sri Najib Tun Abdul Razak.

Semakin hari imej YAB Perdana Menteri semakin di perlekehkan oleh pihak Pakatan Rakyat yang mana beroperasi dengan pelbagai modus operandi antaranya isu kenaikkan harga barang dan juga perbelanjaan tinggi YAB PM. Pekara ini di lihat semakin menjadi jadi apabila YAB PM sendiri tidak mendengar dan mengetahui apa yang berlaku di bawah terutama keluh kesah rakyat dalam peningkatan kos sara hidup.

Imej YAB PM semakin tercalar akibat dari pihak Media Pejabat Perdana Menteri yang di lihat culas ataupun tidak melaporkan pekara yang sebenar tentang laporan yang di perolehi dari rakyat di lapangan dan dalam media sosial. Bertambah parah apabila pegawai PMO yang menjaga Facebook YAB PM telah melakukan satu persatu kesilapan dalam tugas mereka sehinggalah menyebabkan imej YAB PM terus di kecam oleh rakyat terutamanya pelayar Facebook.

Saya di fahamkan pegawai PEMANDU yang telah mengeluarkan kenyataan di Twitter "Former Prime Minister Najib Razak" telah pun di pecat akibat kesilapan yang di lakukan. Satu tindakan yang tepat di buat kerana ianya menjadi bahan tertawa oleh rakyat dan juga menjatuhkan reputasi YAB PM.

Namun demikian pegawai yang menjaga Facebook YAB PM yang telah gagal dalam menjalankan tugas sehingga menyebabkan YAB PM di serang dan di cerca akibat status Facebook pada 2 Januari 2014:


"Alhamdulillah, langkah-langkah pengurangan kos perbelanjaan kerajaan yang saya umumkan Isnin lepas mendapat maklumbalas yang baik dari rakyat." - FB Najib Razak

Kenyataan di atas bukanlah satu kenyataan dari YAB PM sebaliknya pegawai Facebook PMO yang telah mengeluarkan kenyataan tersebut. Status tersebut telah menyebabkan ramai yang masuk meluahkan komen komen yang negaif kepada YAB PM kerana apa yang di nyatakan PM sepertimana di dalam FB tersebut adalah tidak benar dan tepat.  Tidak ada maklumbalas positif yang melebihi maklumbalas negatif berhubung status FB tersebut.

Saya ada menyuarakan pekara ini yang mana saya ingin tahu apa tindakan yang di ambil ke atas pegawai yang mengeluarkan kenyataan tersebut. Dan saya mendapat satu maklumbalas yang pada anggapan saya tidak masuk akal dan tidak profesional dari seorang pegawai di Media pejabat Perdana Menteri.

Jadi kita tahulah bahawa media PMO menyatakan ada yang memberikan feedback kepada YAB PM bahawa 11 langkah penjimatan tersebut positif walaupun realitinya yang sebenar ianya adalah negatif dan YAB PM sendiri tidak menerima maklumbalas tersebut. Jika ianya ada Pro dan Kontra maka tidak wajar jika pegawai Facebook YAB PM mengeluarkan kenyataan "Rakyat berpuas hati dengan pengumuman 11 langkah yang di umumkan". Ini tidak ubah seperti sabotaj dari dalam untuk terus menjatuhkan kepimpinan YAB PM kerana PM Najib Razak tidak sebut perkataan tersebut.

Sahabat saya ada mengulas mengenai isu ini :

Jika Edelman yang kendalikan ETP Twitter dah ditamatkan, staf RTM digantung sebab kesilapan dll, kenapa pula mereka yang buat kesalahan di atas masih nak dikekalkan?

Difahamkan Dato Najib tak sebut perkataan di atas. Pihak yang memandai ini difahamkan datang dari satu outfit bawah pejabat yang terletak dalam bangunan warna coklat atas bukit di putrajaya. - klik disini


Benar dan setelah saya membuat semakan mendapati pegawai Facebook yang melakukan kesilapan tersebut belum lagi di ambil sebarang tindakan. Sebaliknya seorang kerani yang tidak terlibat telah di tukarkan ke tempat lain. Mengapa yang bersalah tidak di kenakan sebarang tindakan sebaliknya kerani yang tidak tahu apa apa di tukarkan?

Kita bukan mahu untuk pegawai tersebut di pecat tetapi jika beliau telah gagal dalam melakukan tugas adalah lebih baik menukarkan pegawai tersebut bagi memastikan kesilapan sebegini tidak lagi berlaku di kemudiaan hari. Imej YAB PM menjadi tanggungjawap media di pejabat Perdana Menteri dan Dato Tengku selaku ketua media pejabat PM perlu lebih peka dalam pekara ini kerana rakyat hari ini bukan lagi bodoh berpolitik. Rakyat semakin matang menilai dan membuat hukuman atas apa yang mereka rasakan tidak betul.

Pegawai pejabat Perdana Menteri (PMO) seharusnya memberikan laporan yang betul apa yang di suarakan dari rakyat. Usah lah pegawai PMO menipu YAB PM kita dengan cerita dan angka yang tidak benar kerana akhirnya yang menjadi mangsa adalah YAB PM kita.

- Malay Rights

2 comments:

Ahmad Azmani Hisham Abdul Samat said...

Cytro UMNO tak kalah semasa PRU13... Yang duk banyak menyalahkan Cytro UMNO ni adalah dari kalangan kepimpinan UMNO yang kalah teruk semasa PRU13 dahulu... Mereka mencari scapegoats untuk dipersalahkan setelah mereka sendiri gagal memenangkan bahagian masing-masing.... itu sebab masa PAU dahulu, semua duk tuding pada Cytro dengan macam2 alasan, tapi kebanyakkan yang banyak bunyik ni datangnya dari tempat2 kalah teruk 50 ribu, 40 ribu, puluh-puluh ribu... soalannya, tempat anda kalah teruk tu salah Cytro ker sampai duk balun cytro makan duit?

Yang menawarkan hati Cytro hari ini apabila makhluk2 kalah ini menyalahkan cytro dan menuduh SELURUH jentera siber UMNO/BN bergaji/makan duit dll.. Yang hakikatnya tuduhan ini datangnya dari dalam UMNO/BN sendiri.... WTF?

Dah kalah, kalahlah... lu balik tempat lu, bikin kerja... takyah nak salak banyak... Cytro UMNO/BN dah buat sebaik mungkin dengan bajet paling minima sebagai jentera parti... Kalau benar bergaji... jangan cakap banyak, tunjukkan bukti, kalau takder bukti, kami rasa tak salah kami adukan pada Lembaga Disiplin bahawa tuduhan anda itu menghina UMNO dan menjatuhkan maruah ahli dan jentera UMNO....

Tun Faisal sendiri semasa mengepalai UMB, tahu betapa peritnya perjuangan cytro...Rasanya beliau juga banyak kener balun kerana kekurangan dana untuk diperuntukan kepada pelbagai kumpulan dan NGO yang terbabit dalam perang siber politik ini....

Kerja-kerja IT dan teknologi ni perlukan modal... tetapi MAJORITI petugas siber UMNO terpaksa menggunakan peruntukan sendiri... Kita tidak nafikan ada yang dibayar gaji, tapi adakah dibayar oleh UMNO? Tidak... mereka majoritinya dibiayai oleh pemimpin2 UMNO untuk jaga FB, blogs, twitter dll milik pemimpin tersebut dan dalam masa yang sama "berkhidmat" menaikkan nama dan kredibiliti pemimpin tersebut...

Bagi saya.... yang banyak mulut ni, adalah lebih baik diam dari syok sendiri... Jangan guriskan hati mereka yang terguris... nanti buruk padahnya....

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

betul2 ahmad azmani,

saya setuju dengan pandangan saudara. UMNO dan BN di bahagian perlu berubah. tak boleh ambil mudah apa yang berlaku hari ini.

Popular Posts