Sunday, October 6, 2013

#PemilihanUMNO : Menanti hari esok.. @NajibRazak @KhairyKJ


Esok 7 Oktober 2013 adalah tarikh keputusan sama ada seseorang calon boleh bertanding atau tidak. Keputusan ini akan diumumkan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan, Tan Sri Tajol Rosli Tan Sri Muhammad Ghazali. Pengumuman esok akan menentukan sama seseorang calon itu dapat bertanding berdasarkan syarat-syarat yang ditetapkan oleh Perlembagaan UMNO dan Peraturan-peraturan Pemilihan UMNO.

Ada kemungkinan ramai yang tercicir kerana tidak cukup syarat, kes-kes jenayah atau mahkamah, kes-kes disiplin termasuk kes mensabotaj parti semasa PRU13, kebangkarapan dan mungkin juga faktor tidak cukup 3 tahun menjadi ahli UMNO.

Biarpun tarikh 7 Oktober belum tiba, tetapi terdapat beberapa peristiwa yang didapati kurang menyebelahi calon-calon, termasuk diri saya.

Terdapat pengumuman yang mendahului keputusan Jawatankuasa Pemilihan UMNO. Ada juga tindakan yang mendahului keputusan Jawatankuasa Pemilihan UMNO, misalnya tindakan menggugurkan nama calon Majlis Tertinggi di dalam UMNO online dan tindakan tidak memperkenalkan calon-calon yang masih menunggu kes rayuan semasa Majlis Pengenalan Calon yang dianjurkan oleh Badan Perhubungan UMNO Negeri.

Saya tidak menyalahkan Badan Perhubungan UMNO Negeri kerana mereka hanya membaca senarai yang diberikan. Cuma saya agak terkilan kerana selepas memandu selama barjam-jam untuk hadir ke Majlis Pengenalan Calon, saya tidak diperkenalkan oleh Badan Perhubungan UMNO Negeri walaupun sebagai calon di bawah kes rayuan yang mana keputusannya HANYA akan diketahui pada 7hb Oktober.

Apapun saya amat berterima kasih kepada Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan yang mengumumkan senarai penuh calon termasuk calon nombor 11 dan 60 yang masih menunggu keputusan rayuan. Saya yakin tindakan mereka betul kerana keputusan muktamad sama ada seseorang calon itu boleh atau tidak boleh bertanding HANYA akan diputuskan pada 7hb Oktober.

Justeru pada pandangan saya, bukanlah sesuatu yang menyalahi sebarang peraturan malah UMNO dilihat lebih adil apabila membacakan senarai tersebut secara penuh tanpa menggugurkan nama mana-mana calon sebelum pengumuman muktamad dibuat oleh Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan UMNO esok.

Jika esok keputusan rayuan memihak kepada saya, maka ia akan disambut dengan penuh rasa kesyukuran kerana ia merupakan precedent yang baik untuk masa hadapan calon-calon Pergerakan Pemuda UMNO ke Majlis Tertinggi.

Saya telah menyatakan dengan jelas sebelum ini bahawa rayuan ini bukan tentang saya semata-mata, tetapi tentang Pergerakan Pemuda UMNO, masa depan calon-calon Pemuda dan semangat pindaan perlembagaan yang sebenar -

Ia bukan hanya kemenangan saya, tetapi adalah kemenangan banyak pihak dan banyak perkara.

Jika keputusan rayuan tidak memihak kepada saya, ia akan saya terima dengan baik dan akan dihormati sebagai keputusan Jawatankuasa Pemilihan UMNO.

Saya tetap Orang UMNO dan akan tetap istiqamah dalam perjuangan Agama, Bangsa dan Tanah Air.

Tidak timbul soal membawa keputusan ini ke mahkamah, tidak timbul soal untuk membuat bantahan, membuat petisyen ataupun berdemonstrasi untuk menunjukkan rasa tidak puas hati, apa lagi untuk keluar daripada parti dan menentang parti kerana soal jawatan.

Selama ini pun tanpa sebarang jawatan di bahagian, saya tetap bekerja untuk memastikan program dan gerak kerja untuk memenangkan parti dalam PRU dilaksanakan di dalam bahagian.

Walaupun tanpa jawatan AJK Bahagian dan tidak disenaraikan dalam jentera PRU13 di bahagian, saya tidak pernah meninggalkan bahagian selepas parlimen dibubarkan dan terus menyumbang tenaga mengendalikan gerak kerja siber di bahagian di sepanjang 14 hari tempoh berkempen.


Prinsip saya mudah - jangan khianati parti dan perjuangan. Perjuangan demi Agama, Bangsa dan Tanah Air tetap akan diteruskan selagi hayat dikandung badan!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.














7 comments:

Yuseri Yusoff said...

InsyaAllah berjaya. Good luck bos!

Unknown said...

InsyaAllah bos.. Semoga berjaya..jgn lupa BC result esok..

Kutukandewata said...

semoga allah menyebelahi boss!!!

Unknown said...

Saya juga menunggu keputusan seperti Tun Faisal. Saya calon no. 11...akan menerima apa jua keputusan MT.

Unknown said...

Saya juga menunggu keputusan seperti Tun Faisal. Saya calon no. 11...akan menerima apa jua keputusan MT.

Suzaku05 said...

Semoga berjaya... In Sha Allah...
(^___^)d

Unknown said...

Hope that you going to do what you have promised. Lots of traces done which I am not sure whether it was for bangsa dan negara. I was not there to know the real story. Hence, I hope that you can prove them wrong and you really are working for the people rather than planning to use the position for unfavorable initiatives.

Good luck

Popular Posts