Monday, May 21, 2012

[Kartun] Orang Pas suka makan benda `haram'




6 comments:

Anonymous said...

sempoi bro...

pejuang hamas...

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

tq pejuang hamas :)

Anonymous said...

orang PAS suka makan benda haram????

orang umno makan yg halal???WOW

tuan boleh menipu........adakah ustaz2 dlm PAS tidak tahu halal haram?

tuan tau ke? hehe..

soal sedekah tu nampak sangat tuan ni jahil...tanpa sedekah pon, PAS masih boleh hidup.

kesian tuan...

utk makluman tuan yang taktau, yang kita sedekah itulah milik kita di akhirat nanti, yang ada dlm poket, dlm akaun kita tu bukanlah milik kita,.

hakikatnya siapa yg merembat hasil kekayaan bumi malaysia ini??

adakah orang PAS??

umno juara mengkayakan pemimpin, itu realiti.

Anonymous said...

KUALA TERENGGANU: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mengucapkan syukur dengan perkembangan yang berlaku dalam PAS sekarang.

Ketika PAS dituduh dengan pelbagai tohmahan, "berbondong-bondong cerdik pandai datang untuk kita, Alhamdulillah," kata beliau dalam Facebooknya.

Beliau yang dijadualkan berceramah di Taman Kota Wira, Ulu Sepetang, Batu Kurau, Perak esok dijangka akan menyambut berita gembira di majlis itu.

"Saya telah diberi faham bahawa majlis ini adalah majlis pengisytiharan bekas orang no 3 dalam pasukan polis untuk menyertai PAS," tulis beliau lagi.

Seorang bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah PDRM iaitu orang nombor 3 dalam pasukan polis dijangka akan menyerahkan borang menyertai PAS kepada beliau dalam ceramah itu malam esok.

Bekas pegawai kanan polis itu merupakan anak kelahiran Pantai Besar, Larut dan pernah menyandang beberapa jawatan dalam pasukan polis.

Antaranya, Timbalan Pengarah Logistik PDRM, Ketua Polis Selangor, Ketua Polis Sarawak, Timbalan Ketua Polis Selangor, Ketua Polis Daerah Pasir Putih Kelantan, Ketua Polis Daerah Shah Alam, Ketua Polis Daerah Dang Wangi dan Timbalan OCPD Sentul.

Bekas orang nombor tiga dalam PDRM itu baru sahaja bersara dari profesion polis kira-kira dua tahun yang lalu.

Dalam suasana rakyat sedang bertikam lidah dengan PDRM selepas himpunan Bersih 3.0 lalu, kesediaan beliau menyertai PAS sekali gus menolak persepsi PAS bermusuhan dengan polis.

Ketika dalam tugasnya, beliau terkenal sebagai pegawai kanan polis yang berusaha membanteras maksiat termasuk ketika beliau menjadi Ketua Polis Dang Wangi, Kuala Lumpur.

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

Ulama2 Pas tahu hala haram ke? kalau tahu, takkan la ulama ni menipu dan memfitnah, sokong LGBT, sosialisme, pluralisme, sekularisme, zionis, murtad, etc.

Anonymous said...

alo..bila masa ulamak sokong LBGT, sosialisme, pluralisme, sekularisme, zionis, murtad,.

ko bercakap macam takde akal..so umno ni islamik la?

umno adalah pejuang sekular, itu adalah benar.. islam itu syumul, maknanya semua perkara ada tetapi puak umno kata politik tiada dlm islam..citer asas je.tu bukan sekular ke?jahilnya ko.

irshad manji datang bawa kesesatan, kenapa kerajaan setakat larang tapi tidak cegah dia lancarkan programnya di sini??

PR dituduh sokong zionis, tapi siapa yg berniaga dengan negara zionis tu, membenarkan kapalnya berlabuh di port klang, kontenanya mendarat di bumi malaysia ni, pernah mengibarkan bendera israel di pwtc?PR kah?

tinggi mana ilmu agama ko smpai kata ko lebih alim dari ulama2?
kalau setakat mengaji smapai sekolah menengah, toksah sembang la.sudah la.

Popular Posts