Sunday, November 13, 2011

#TeaterJutaJutaPUTRAJAYA : Pelakon Zahiril Juavana TV3 dan pengkritik filem Siti Ruqaiyah turut hadir semalam


Zahiril Adzim
Just watched congrats to the whole team! Sapa2 belum tgk, esok masih ada! Don't miss it guys!
Retweeted by

[Nota: Selepas kumpulan bunkface, semalam seorang lagi selebriti, Zahiril Adzim, hero drama Juvana di TV3 turut hadir memberi sokongan kepada Teater Juta Juta ke Putrajaya. Semalam juga istimewa kerana pengkritik filem Siti Ruqaiyah Hashim juga turut hadir. Yang menariknya beliau memuji langkah membawa Teater Juta Juta ke Putrajaya kerana pembudayaan teater di Putrajaya bukan sahaja kurang tetapi gersang. Tak sabar menunggu review daripada Siti Ruqaiyah. Di bawah adalah review dari seorang blogger yang menonton Teater Juta Juta ke Putrajaya. Esok hari terakhir, jangan lupa pada pukul 3 petang ada matinee, siapa yang hadir di dalam kumpulan dengan min 5 orang hanya perlu bayar harga RM15 sahaja utk pas masuk. Telefon Hilal 0193572093 untuk tempahan ya.. sementara menuggu baca review dari salah seorang blogger yang menjadi penonton pada malam ketiga.]


Teater Juta-Juta Ke Putrajaya – Best Gila!
by THEGARANG on NOVEMBER 11, 2011



Semalam aku berpeluang menonton sebuah teater di putrajaya. Aku pun taklah excited sangat nak tengok teater-teater ni, sebab aku rasa teater ni takdelah best mana pun. Jadi bila dah dapat pass sebagai media ni, aku cuba fikirkan benda yang negatif supaya bila masuk japlagi aku boleh tido je. Sebab dari mula aku dah rasa tak best pun juta-juta ni. Pelakon teater pun tak penah nampak muka masuk tv. Orang yang datang pun tak ramai mana. Hmm.

Tapi bila 15 minit sebelum masuk dewan tu, ramai gila yang datang. Aku pun cuba fikirkan negatif lagi ” dorang ni kengkawan pelakon je ni”. So takdehal la. Sebab aku taknak bagi harapan yang tinggi sangat bila tengok teater macam ni. Bila tengok promosi pun macam biase-biase je. Takdela gempak sangat.

Bila tengok harga tiket pulak

“Ceh, RM20 je???Confirm takbest!! ”

Tapi bila bermulanya teater ni, aku mula tersentak. Bila dorang mulakan lakonan je aku mula sedar baahawa arena teater ni lagi gempak dari senetron Indon yang ramai rakyat kita gila-gilakan tu. Penuh penghayatan daan jalan cerita teater juta-juta ni jugak terbaik. Walaupun berlakon 3 orang, tapi dorang dah berjaya kita masuk ke dalam alam imaginasi yang penuh dengan keseronokan. Di mana kita akan di bawa ke zaman hang tuah, zaman sekarang dan kita juga akan dibawa masuk ke dunia seni atau lebih fokus lagi dunia teater.

baca artikel penuh di

2 comments:

Bro Framestone said...

Jangan nilai sesuatu benda dengan harganya...

tak semestinya teater RM20 tidak sebagus teater berharga rm500

dan tidak semestinya teater RM20 lebih bagus dari teater percuma..

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

betul bro, terima kasih kerana menyokong dan membantu rakan2 kita dalam bidang teater; mereka perlukan sebanyak mungkin bantuan untuk membudayakan teater di kalangan masyarakat :)

Popular Posts