Saturday, October 29, 2011

Penganalisis: Rakyat Kelantan tidak sabar untuk gulingkan diktator Nik Aziz?

[Note: Kekerapan media dan cybertroopers Pas mengeluarkan gambar Nik Aziz ketika sedang makan, berwuduk, solat, membaca doa, menghirup kuah dan mungkin sikit lagi waktu ke tandas memberikan indikasi bahawa jentera Pas sedar imej dan reputasi Nik Aziz sudah semakin buruk. Kisah balak habis, almenatunya yang dapat faedah, rasuah haji, rasuah zakat, rampasan tanah, hipokrasi dalam isu hudud dan kegagalan membangunkan Kelantan selepas 21 tahun memerintah sedang cuba disembunyikan oleh media Pas di bawah katil. Rakyat Kelantan tidak bodoh dan hari ini tidak sabar-sabar lagi untuk menggulingkan Nik Aziz kerana kegagalannya mentadbir negeri. Gambar-gambar Nik Aziz mungkin boleh mengelirukan dan membohongi pengundi suatu masa dulu, tetapi gambar-gambar ini sekarang sudah dilihat sebagai sekadar riya' dan menunjuk-nunjuk, sama seperti ketika Anwar Ibrahim cuba mempromosikan dirinya sebagai pemimpin Islam melalui gambar dan video beliau berkhutbah dan menjadi imam suatu masa dulu. Hari ini gambar Nik Aziz, bukan saja tidak laku, tetapi amat menghina kebijaksaan rakyat!]


dipetik dari blog Double-Y

Laporan dari Kelatekito.net :
KOTA BHARU - Penguasaan Pas di Kelantan mungkin berakhir pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 jika parti itu gagal meraih kepercayaan rakyat yang kini dilaporkan tidak lagi menyokong kepimpinan Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Penganalisis politik, Prof. Datuk Dr. Samsul Amri Baharuddin berkata, Abdul Hadi selaku Presiden mempunyai tempoh singkat untuk mengembalikan semula sokongan rakyat dan memulihkan imej parti yang dilihat semakin negatif jika ingin mengelak perkara itu daripada berlaku.

"Situasi ini adalah sesuatu yang serius dan wajar dibimbangi Abdul Hadi. Rakyat hilang kepercayaan terhadap beliau kerana masalah dalaman yang berpanjangan selain kegagalan Pas berperanan dengan lebih penting dalam pembangkang,'' katanya.

Sebelum ini terdapat pendedahan Pensyarah Jabatan Pengajian Media, Universiti Malaya (UM), Prof. Madya Dr. Abu Hassan Hasbullah bahawa hasil kajiannya terhadap 2,100 responden berkata, 633 orang muda berusia antara 21 dan 30 tahun hilang kepercayaan terhadap Abdul Hadi berbanding hanya 67 yang menyokong.

Selain itu tambahnya, 519 orang daripada golongan yang berusia 31 hingga 40 tahun turut berpandangan negatif terhadap kepimpinan Pas berbanding hanya 181 orang yang positif.

Mengulas lanjut Samsul Amri memberitahu, elemen yang menyumbang kepada krisis dalaman Pas telah lama wujud kerana keanggotaan ahlinya terdiri daripada pelbagai latar belakang dan pendidikan.

"Lebih daripada itu, Pas sendiri gagal berfungsi seperti yang diharapkan oleh penyokongnya. Pertelingkahan di Selangor dan Kedah membuktikan parti ini tunduk kepada rakan pakatan mereka. Ini tidak disukai khususnya pengundi Melayu,'' jelasnya.

Pas juga dilihat gagal melaksanakan hudud biarpun 17 tahun undang-undang itu diluluskan tetapi penguatkuasaannya amat lemah.

Malah orang Melayu melihatkan perkara itu sebagai kelemahan nyata Pas yang permainkan agama demi untuk berkuasa.

YY : Untuk rekod analisis yang dibuat oleh 'dr.google' & the gang kadangkala tidak tepat malah tersasar... Hahaha...

1 comment:

imran ahmad said...

Mungkin ya mungkin tidak. Mungkin rakyat Kelantan juga mahukan pembaharuan. Apa-apapun tunggu PRU13

Popular Posts