Friday, July 22, 2011

Papagomo yang lupa daratan

Ada beberapa blogger yang saya kenali sebagai penipu. Salah seorang daripadanya adalah Papagomo. Cuma sebelum ini saya fikir penipuannya bertempat, namun nampaknya penipuannya memang melampaui batas.

Dulu Papagomo tidak ego dan bongkak seperti hari ini. Ada yang bercerita, kabarnya dulu Papagomo adalah seorang anggota polis yang menghadapi tindakan kes disiplin. Benar atau tidak saya tidak mahu mengambil tahu sangat sebab ianya tidak penting kepada saya ketika itu. Cuma saya dimaklumkan bahawa Papagomo hanya berpendidikan menengah dan terpaksa menyara hidup dengan berniaga di uptown menjual barangan tiruan.

Ketika itu Papagomo tidak seperti Papagomo yang sekarang yang bongkak dan penuh penipuan. Penipuan yang nyata ialah apabila saya minta dia menjelaskan tentang kandungan sms saya - sama ada ada disebut di dalam sms itu tentang hendak membawa dia ke Lembaga Disiplin parti atau tidak, dia gagal menjawab YA atau TIDAK. Dia tahu dia berbohong. Sebab itu saya mintakan pula dia tunjukkan sms itu kepada rakan-rakan twitter yang lain, itu pun dia tidak berani lakukan sebab pasti pembohongannya akan terbongkar.

Papagomo juga tidak beretika. Ketika dia menyerang saya menggunakan blog selepas PRK Kerdau, saya telah mengambil masa untuk menjelaskan pelbagai perkara melalui BBM. Saya fikir ia akan berakhir di BBM sahaja, tetapi sikap tidak beretika Papagomo amat ketara apabila dia bertindak memburuk-burukkan saya dan UMB melalui tambahan dua lagi posting di blognya.

Dalam kes terbaru, Papagomo merasa tidak puas hati apabila saya melaporkan tweetnya berkaitan Menteri Dalam Negeri dan KDN kepada Setiausaha Politik. Ini adalah rutin biasa seorang pagawai dan saya telah mencadangkan kepada Setiausaha Politik untuk menegur Papagomo melalui saluran parti, iaitu melalui Ketua UMNO Bahagian Wangsamaju memandangkan Papagomo adalah ahli Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Wangsamaju.

Dalam hal ini hanya empat pihak sahaja yang perlu tahu. Saya, Setiausaha Politik, Ketua UMNO Bahagian Wangsamaju dan Papagomo. Sama ada dia setuju atau tidak dengan teguran itu, respon terhadap teguran itu boleh dibuat melalui saluran yang sama tanpa perlu menghebahkannya kepada sesiapa. Tetapi, oleh kerana Papagomo ini tidak memahami kaedah parti, dia telah menjadikannya sesuatu isu yang besar menggunakan media online.

Soalan saya - Apakah Papagomo terlalu besar, lebih besar daripada Perdana Menteri sehingga tidak boleh ditegur secara politik? Bongkaknya seorang blogger dan ahli parti jika berfikiran sebegini.

Bagi saya Papagomo sudah terlalu bongkak dan merasakan dia sentiasa betul, tetapi penakut dan bacul.

Nasihat saya kepada Papagomo, jangan berlagak pondan. Masalah Papagomo hanyalah dengan saya. It's between you and me. Jangan jadi bacul dengan menggunakan nama blogger-blogger lain, seolah-olah hendak bersembunyi di belakang mereka.

Selepas Kerdau dan PRN Sarawak telah timbul banyak prasangka di antara blogger dengan UMB disebabkan oleh perbuatan dan hasutan Papagomo. Saya terpaksa mengambil begitu banyak masa untuk memperbetulkan hubungan yang rosak akibat tohmahan Papagomo. Malah tuduhan bahawa blogger-blogger dilacurkan adalah penipuan kerana saya tidak pernah menggunakan nama sebarang blogger yang tidak mahu bersama UMB untuk memohon sebarang peruntukan.

Jika Papagomo berani, tidak perlu gunakan nama blogger lain, sebaliknya hanya berdepan dengan saya sendiri. Apa yang hendak ditakutkan?

Papagomo berjuang tanpa dibayar? Sangat kelakar bila dia mengatakan perkara ini.

Sukar sebenarnya hendak memberi tugasan kepada Papagomo semasa PRK kerana dia tidak boleh mematuhi disiplin tertentu. Misalnya, dia akan sibuk menghurungi VIP sebab jika dia pergi menghurungi VIP, dia tahu dia akan mendapat sesuatu daripada mereka. Fokus akan hilang sebab yang penting bukan psy-war PRK lagi tetapi coverage VIP tertentu.

Dalam PRN Sarawak, apa sahaja posting Papagomo? Paling kelakar semasa orang sibuk menyerang pembangkang dan mempertahankan BN, Papagomo khayal dangan kisah dia ditahan polis. Seolah-olah dia pula selebriti; mengalahkan PM dan menteri-menteri lain la pulak. Mujurlah ada video seks yang menyelamatkan dan mengangkat `martabat' Papagomo. Dalam PRN Sarawak sebenarnya ada lebih ramai blogger yang benar-benar menghasilkan posting yang secara tepat menjawab isu dan menyerang pembangkang dengan jauh lebih baik berbanding Papagomo.

Papagomo tidak ada peruntukan semasa di Sarawak? Satu lagi cerita kelakar...

(Saya dah menulis sini tentang soal Papagomo dan bayaran, tetapi tidak mengapa saya simpan dulu untuk masa akan datang)

Bagus. Papagomo telah berjaya meningkatkan taraf hidup. Bersyukurlah sebab masih ramai blogger termasuk yang selalu mengikuti program UMB yang belum ada pendapatan tetap dan berdepan dengan pelbagai masalah kewangan. Mereka ini tidak mengecapi apa yang telah dinikmati oleh Papagomo hari ini, tetapi mereka tetap berjuang untuk parti tanpa perlu menyerang sesama sendiri di dalam parti.

Cukup-cukuplah menyalahkan UMB. UMB tidak ada masalah bekerja dalam serba kekurangan dan jika diberi penghakupayaan hanya semasa PRK dan PRN. Jika kita gagal semasa PRK dan PRN, UMB sebagai jentera parti akan memikul tanggung jawab itu. Tetapi jangan memfitnah UMB kononnya UMB mendapat begitu banyak peruntukan, sedangkan Papagomo sendiri menerima keistimewaan yang lebih banyak berbanding rakan-rakan tertentu di dalam UMB.

Nasihat saya, jika telah menerima peruntukan, tetapi masih gagal melaksanakan tugas dengan baik semasa Perhimpunan Haram Bersih, walaupun dilengkapi dengan peralatan yang begitu canggih, Papagomo kena jadi berani dan tampil ke depan untuk memikul tanggung jawab. Jangan yang baik-baik saja claim credit, peruntukan sudah diambil tetapi tidak berani menanggung kelemahan. Bila sudah gagal, memfitnah dan menunding jari ke arah UMB sedangkan UMB tidak menerima keistimewaan seperti yang Papagomo terima. Papagomo, anda blogger sepenuh masa dan berbayar, buatlah tugas sebaik-baiknya.

Alhamdulillah, walaupun tidak diberikan peruntukan seperti kumpulan tertentu, UMB telah berusaha melaksanakan tugas sebaik-baiknya. Latihan perang siber telah dilaksanakan secara berterusan agar lebih ramai pejuang siber di dalam parti dapat terlibat dalam kaedah yang lebih bersistematik dalam peperangan siber. Jika ada peruntukan, insya-Allah lebih cepat dan lebih banyak lagi program ini dibuat di seluruh negara. Jika tiada, tugas anggota UMB akan dijalankan seperti biasa.

Saya sudah cukup bersabar dengan kerenah Papagomo yang suka berbohong dan memfitnah. Jika berterusan saya terpaksa mendedahkan lebih banyak kebenaran. Saya masih mahu berpegang kepada etika dan kerahsiaan, tetapi Papagomo - cukup, cukuplah.....

* Ada yang minta saya letakkan gambar Papagomo seperti yang dilakukan oleh Papagomo dalam postingnya mengenai saya, supaya mereka boleh kenal siapakah Papagomo yang sebenar. Tapi tidak mengapalah, saya masih mahu berpegang kepada etika, biarlah Gomo dengan cara jalanannya.

127 comments:

RR said...
This comment has been removed by the author.
RR said...

most of 'them' think UMB is just bout blogging... just about figures on the blog rank... neva think how 'far' NEW MEDIA takes part in political psywar nowaday... onlined & offlined. 'they' should SHUT THE FAK UP if they just know nutting~!

stupid is always as stupid does!

Abu Hana said...

sudah-sudah la tu bergaduh. tak ada faedah untuk parti. PRU bukannya lama lagi.

kingnek said...

korang serang sesama sendiri, anwar si agen yahudi ketawa terbahak bahak

Singh Is Kinng said...

Come on Tun ... though not official ... indirectly you are their leader ... and leaders are meant to be criticized ...

However ... the way you are reacting now ... I wonder ... since you are leading UMB now ... are you really competent to give proper guidance because you always get outwitted by them ...

kingnek said...

kepada saudara Tun Faisal, kita mesti sifat terbuka. jika Hishamudin, bos anda salah, apa salahnya papagomo, GAP dan pejuang-pejuang yang lain tegur? Kalau UMNO terus berperangai lama, susah ni, hentikanlah pergaduhan sesama ni, merugikan aje

Tetap Umno said...

nampaknya UMB tidak senang dengan keberkesanan PapaGomo dalam melaksanakan tugasnya sebagai blogger yang bagus. UMB yang diketuai oleh TF ternyata gagal memainkan peranan yang sepatutnya kerana jelas ternyata cybertroopers PR menguasai sebahagian besar maklumat di alam siber.

"Hoi TF, sedarlah diri yang kamu tidak setara dengan PapaGomo sehingga kiamat pun. Ingatlah jasa-jasa PapaGomo yang mengimbangi kemusnahan imej yang berjaya puak PR lakukan"

saya cabar kamu tampil dengan pendedahan yang lebih meyakinkan. jangan tabur fitnah. NO SHIT TALK!!

Zahari Zainan said...

umb nampak lembik dan asyik tertumpu menjawab tuduhan PR, umb wajar mencontohi teknik papagomo yang menggunakan teknik advanced attack terhadap PR. walaupun dikatakan papagomo ni tak berpelajaran tinggi, tetapi usahanya dan kematangan papagomo mengatasi orang taraf phd.

mazri said...

tun celup...hang letak je jawatan hang tu dalam UMB...xde makna nya kalau hang sendiri pun xdpt nk serang balik apa yg dikatakan oleh Papagomo...aku rasa lah kan PG betul...tun celup ni ja yg sudah mula serong arah perjuangan dia...
tun celup...kau tau x org menyampah ngan kau...

zhariff said...

tun.. aku pemuda batu pahat selalu mengikuti blog dan blog2 lain.. ternyata papa gomo seorg yg berani dan berkesan dlm menangkis sebarang isu berbangkit.. pengetahuan luas dlm menangkis asakkan blogers pembangkang.. tun sy baru dgr arini.. sebelum ni xtau pun.. main blakang tabir ke.. tlg terima kritikkan.. jgn ego sgt..

Horas! said...

Aduhai..siapa betul dan siapa salah sebenarnya ni? Melarat sampai macam ni sekali..serang menyerang antara satu sama lain. Bro TF, kalau betul pun gomo salah...janganlah sampai dihilangkan semua jasa dia yang banyak backup UMNO dan dedahkan keburukan PR. Selesaikankanlah dengan cara yang baik.

irs-Hursaini said...

Saya pun baru dengar dan baru jumpa blog tun Faisal..

UMB tenat bro.. ada yg idup, ada yg segan nk idup, ada yg lingkup terus..

xda dana ke bro?

Bro TF pun menulis 'copy paste' mcm saya juga..

sy xpe la bloger jalanan, xda dibayar sesiapa utk berblog.

TUAN ZEK said...

papagomo adalah yg terbaik. aku sokong dia

Wak Long Man said...

Kalau tun faisal guna copy paste sama macam akulah . Aku ni pun baru belajar blogger. Seingat aku .. Blog papagomo lah yg aku jumpa dulu ... sebab keberaniannya mendedahkan sesuatu. Aku pun baru jumpa blog tun faisal ni. Dahlah ... mukin ada sesuatu yg kau ganggu sampai papagomo mendedahkan hal ini. Jgnlah terlalu sombong dan angkuh dgn jawatan kau tu.. Apa yang exco pemuda wat kat akar umbi , cawangan , kg , bahgian .. Aku tengah budak2 muda yg tahu aktiviti sukan aje utk menarik minat mrk. Kalau dulu aku diumnokan oleh gerakan pemuda dan seterusnya layak undi... Berapa ramai pemuda2 kat akar umbi/kg/ yg telah kau jaya umnokan.. Kalau ahli muda umno sendiri ada yg belum daftar undi .. PERNAH KAU FIKIRKAN ... Kalau PAPAGOMO boleh hentam kau , maknanya ada yg kurang .. berubahlah ... Jgn nak bertempik tak tentu pasal .. Aku SOKONG PAPAGOMO...

warisantamar @ KualaLumpur said...

TF,
Sikap anda lah yg menyebabkan org benci UMNO. Jgn sampai org korek bgmana anda berada ditempat sekrg dan berapa byk anda belasah projek ambik komisen semasa hishamudin jd menteri pelajaran.....agak2 le kalau ye pun nak bodek punggung hishamudin...dah memang betul hishamudin tu bertindak spt pondan...anda bagitaulah pd hishamudin...apasal? ko takut kena pecat?...

Wak Long Man said...

"Papagomo yang lupa daratan"
Perlukah Keluar UMNO Demi Kebebasan Blogger Meluahkan Pendapat?

KALAU PAPAGOMO KELUAR UMNO .. AKU AKAN TURUT SERTA KELUAR UMNO . AKU DAH JELAK TENGOK KARENAH KEPIMPINAN UMNO TERUMA DIPERINGKAT AKAR UMBI ... SOMBONG BONGKAK TAK BOLEH DITEGUR ADA JUGA YG PILIH KASIH .. BILA DITEGUR .. DICAP PEMBANGKANG ..

KALAU PEMIMPIN TAK BOLEH DITEGUR ... HANCUR LULUH LAH UMNO .. TUN FAISAL LU BUKAN PEMIMPIN YG DIINGINKAN OLEH AHLI UMNO SEPERTI AKU..

Suzaku05 said...

Ramai yg marah bila hal rumah tangga diheboh2kan. Apa kes ni TF? Kalau nak cakap pasal kerja cakap pasal kerja jer la ni apasal la pulak nak citer org belajar mana sara idup camana ni...
Buah malu blogger lain jer... hilang kredibility blogger pro kerajaan kalau macam ni...

mk said...

Bila mana awak mengungkit tentang tahap pelajaran dan perniagaan yang papagomo lakukan ,maka ternyata benarlah yang kamu ni seorang yang ANGKUH dan lebih kepada katagori "bodoh sombong. Anwar Aljuburi pun berpelajaran tinggi jugak,begitu jugak dengan ramai pemimpin pembangkang yang lain so what so great about them and YOU !!!

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

saya hormat Papagomo..kematangan dan usahanya saya hargai di dalam mempertahankan BN dari asakan fitnah dan tohmahan dari puak pembangkang sehingga puak pmbangkang kalau dengar nama PG,mereka hanya mampu menyumpah seranah,bukan hujah timbal balik yg bernas..sekolah tak tinggi,itu bukan kayu pengukur..cukup2 lah bertelagah sesama sendiri..

Bang Azrin said...

ni lah akibatnya kalau dok ambil bangla masuk patriot..kekekeke....

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

Papagomo adalah penipu dan saya cuma dedahkan sedikit baru penipuannya. UMB tidak pernah dapat peruntukan mcm yg Papagomo dapat dan seharusnya dia deliver apa yang sepetutnya dia deliver. Jgn salahkan UMB sbb UMB hanya diberi penghakupayaan masa PRK dan PRN Sarawak. Papagomo telah menyerang saya dan UMB, tak salah saya menyerang dia balik sbb saya bukan lembik. Klu org UMNO lain mungkin akan suapa mulut Papagomo dengan duit utk tutup mulutnya, tapi saya akan perangi habis2an penipuan Papagomo spt saya perangi penipuan PR. Kena jadi adil sbb saya tidak serang Papagomo dulu, sekrarang, minta maaf; saya sudah banyak bersabar dgn prangai org2 yg dapat peruntukan dan dibayar utk buat kerja tp akhirnya bila gagal, menunding jari kpd UMB. Jadi jantan dan akui kegagalan msg2. Duit dah ambil, sila buat kerja dan jika gagal, belajar baiki strategi yg digunakan.. :)

Horas! said...

bro TF, kalau ada krisis antara bro TF & PG...eloklah diselesaikan baik2. Tolonglah jangan serang menyerang anatar satu sama lain kat alam cyber ni. Semua orang boleh baca.

Ada ruang2 forum maya pro PR yang dah jadikan krisis antara bro TF & PG sebagai bahan lawak. tempiasnya kena pada UMNO. Sakit hati membaca apa yg diorang tulis kat tu.

Harap selesaikanlah cara baik. Ajak PG bersemuka. Kalau perlu...ajak la Datuk markiman sekali. Biar dia jadi orang tengah.

Tak ada untungnya terus bercakaran macam ni. Saya yang menjaga umbhululangat ni pun jadi tawar hati kalau keadaan ni berterusan.

Nanang Kesuma said...

Kalu tak boleh di tegur anda tak boleh jadi pemimpin, kalau tak boleh dikoreksi anda lagi bukan seorang pemimpin...Udah-udah la Tun, banyak lagi perkara yang anda kena fikir untuk memberi sesatu yang luar biasa dalam penulisan anda demi untuk perjuangan yang anda ketuai...kalu setakat Papagomo pun anda nak berlawan heheh macam budak budak la anda ni...Tu Anwar Ibrahim tu musuh utama, baru nampak buku ngan ruas...So nasihat aku ni ikhlas...kalau setakat jadi ketua tapi tak tahu jaga anak buah maka tak yah la jadi ketua bang oiiii...

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

bro, klu saya tak boleh ditegur, taklah blog, fb & twitter saya open utk org buat komen dan sbgnya. saya bukan takut ditegur. tp jgn la menipu.

2. klu saya boleh ditegur, apa yg besar gt Papagomo smpai tak boleh ditegur. adakah u katakan bahawa saya boleh ditegur, tp papagomo tak boleh ditegur? adakah u katakan, papagomo boleh serang saya dan saya tidak spatutnya pertahankan diri dan serang papagomo balik? ini law mana u pakai? law Islam ke law u? :)

saya ada hak untuk pertahankan diri dan UMB. baru sikit papagomo kena serang dah tak tahan? ha3, biarlah dia belajar jd lelaki, asik dia je serang org, sekali sekala kena serang, apa salahnya :)

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

bro,

u duduklah dgn blogger spt papagomo dan parpukari u akan tau jenis hasutan yang mereka gunakan untuk sbbkan hubungan blogger-blogger tertentu dgn UMB renggang.

alhamdulillah setakat ini blogger yg bersama UMB adalah blogger yang faham erti perjuangan dan tidak termakan cerita bohong dari kedua mereka. Bg saya kedua mereka ni penakut, masalah mereka adalah dgn saya, tak perlu libat dan hasut blogger lain. Apa nak takut?

Alhamdulillah setakat ni kita berjaya lakukan tugas kita di PRK dan PRN sarawak. Dalam keadaan tidak ada peruntukan kita boleh dedikasikan masa utk melatih seramai mungkin pejuang siber parti. Mungkin tuan-tuan belum mengenali UMB secara rapat, tetapi hanya mendengar mengenai UMB dari blogger-blogger penipu, seperti flyingkick.

saya telah tunjukkan yang flyingkick tak tahu fakta pun sebelum menulis. Tetapi klu tuan-tuan rasa itu yang tuan-tuan mahu jadikan ikutan, maka tuan-tuan tidak berlaku adil terhadap UMB. Saya hampir dgn mereka sebelum ini, teknik penipuan mereka bukan sesuatu yang asing bagi saya. Jgn terpedaya dgn penipuan ini, bautlah penyelidikan sebaiknya sebelum tersilap hukum pihak yang benar :)

Bob said...

Maaf cakap, jika diambilkira keberkesanan blog papagomo dengan tun faisal, papagomo lebih jauh kehadapan. Kehebatan Blog papagomo seolah2 seperti blog mahazalim dan mahafiraun semasa era 98/99 yang mampu mengkucarkacirkan kerajaan yang mesti dibaca oleh setiap orang. Cuma kini papagomo di pihak BN. Tindakan Tun Faisal mendedahkan pekerjaan papagomo dilihat seolah2 tun faisal memandang rendah papagomo. Sikap sebeginilah yang menyebabkan orang membenci dan menjauhi UMNO. Mahu atau tidak kita perlu akui blog papagomo berada dalam kelasnya yang tersendiri walaupun taraf pendidikannya tak sehebat tun faisal. You are nobody tun faisal eventhough you are UMB leader. Wake up!!

AnNisbah said...

TF aku tak sampai hati nak komen lebih dari apa yang ramai sudah luahkan disini. Hanya aku harap kau baca setiap ayat yang kau tulis dan balas dengan teliti. Pemimpin harus merendah diri kerana kebenaran akan terserlah akhirnya.

Nasihat aku ialah kau harus berundur sebelum keadaan bertambah buruk.

Black Hawk said...

aku bukan nak sebelahkan sesiapa, sebab aku pon tak tahu keadaan sebenar, tetapi blog2 pro bn banyak menangkis serangan penipuan blog2 pro pr, kalo mereka ni semua tak tangkis, alamatnya orang akan ikut pr sebab terpedaya dengan pro pr.

anuar banyak pandai main kata2 untuk menipu, emas dikata taik, taik dikata emas, kalau blog pro bn tak tangkis, dan nak harapkan blog ko tangkis aku tengok apa pon takder kat sni sebagai bukti tangkisan penipuan dari pro pr

pst... vii ne smerim ÅŸi nu pierde nici de lire sterline.

HHalem said...

Tun:-)

If your claim is true to what you just said, I suggest you better get ready with all the proves that Gomo is being paid to this date.

Without any documentation as a prove I will take it that you are as much as a liar as he is, as what you claimed.

I will make it a point that I am totally on Gomo's side on this subjects until I am more convinced.

Good luck with your endover.

HHalem

JAMILKUCING said...

Askm

Hahaha terimakasih tuan terimakasih. baru padan muka dia. dulu hentam saya bagai nak rak. sIAPA SAYA? saya bukan pemimpin.tapi pasal dah tak ada idea , taka da siapa pun dia nak hentamn, nak tunjuk dekat pembayar surat terbuka saya kepada datos eri anwra di gunakan untuk mencari berita begitu malu. dulu saya kagun gak sebab dia blogger yg di iktiraf umno.ingat hebat la. tapi selepas dia hentam saya ,rupa rupanya low class punya parpukari.

Umno patut tak ambil ornag ini untuk back up umno. ornag seperti ini bukan menaikkan nama umno tetapi sebaliknya membuat rakyat bertambah benci terhadap umno.saya ras akalau saya di bayar untuk back up umno pun lagi elok dna baik walaupun saya ahli keaidlan. perpatah ada menyatakan YANG MENJATUHKAN KIT BUKAN MUSUH KITA TAPI KAWAN KITA SENDIRI.

Buat papagomol you have no class ay all. who said. me jamil bin siamil ornag yg you kata kalau jumpa nak penampar tapi dah berahun aku cabar ko bacul tak berani.badan je macam mungai. tahniah tuan kerana tulisan ini.

http://bbcatlover.blogspot.com

JAMILKUCING said...

Askm

Maaf Tuan terlupa sampaikan salam saya kepada anak bekas boss saya dato seri hisahmuddin .

http://bbcatlover.blogspot.com/2009/11/melawat-bekas-bossku-tun-shuhaila.html

ReentryCapsule said...

►Gaduh jangan tak gaduh.Biar semua PEKUNG TAIK-TAIK CIRIT tu terkeluar.Senang pembangkang nak jadikan modal PRU nanti.

Terima KaseeYY...!!!

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

HHalem,

saya pernah turun pilihan raya bersama blogger tertentu; saya faham sangat disiplin mereka dan keperluan mereka. sdr mungkin menulis dari bilik, bukan dari lapangan. insyaallah, jika ada kesempatan, bawa2 turun ke lapangan dan tengok bagaimana operasi di lapangan :)

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

Jamil,

insyaallah, tq :)

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

Bob,

saya menulis tentang kebenaran. maaflah kalau sdr tidak dapat menerima kebenaran.hebat bukan alasan untuk besar kepala dan tidak boleh ditegur. apakah kerana dia blogger hebat maka dia tidak boleh ditegur? u guna rule mana ni bro? kenapa pula papagomo tidak boleh ditegur dan diserang? kenapa pula papagomo boleh menyerang saya? boleh tolong jwb sikit sdr bob? :)

kingnek said...

Aku cadangkan, Tun Faisal dan Papagomo delete post yang menghina sesama sendiri, tak tahu, berapa bodohnya perkara tu, merugikan perjuangan menentang agen yahudi, anwar ibrahim saja. Syaitan bersorak gembira lihat perkara ni, lupakan ego masing2, kalau tak jadi kawan rapat pun, sekurang-kurangnya, hentikan perang saudara ini. Puak dajjal gembira melaga-lagakan korang berdua!

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

Kingnek

Saya tidak ada masalah; saya x pernah menyerang sesiapa melainkan pembangkang sebelum ini. wlupun saya diserang sebelum ini, saya hanya bersabar. ni baru sekali saya membalas. kalau boleh sdr suruh mereka yg menyerang saya delete semua posting2 tu, insyaallah, saya tak ada masalah utk delete :)

Yuseri Yusoff said...

TF keluarkan kenyataan di The Malaysian Insider, ada blogger si A terlebih cerdik sambut kenyataan TF.. dan disambut pula oleh blogger si B telebih cerdik dari blogger si A.

Namun ianya tidak habis di situ, ada lagi seorang blogger yang tahap kecerdikkan dia lebih cerdik dari pulak dari blogger si B.

Kesimpulannya si A,B,C balun TF OK.. Tapi bila TF jawab dan pertahankan diri dia tak OK dan tak boleh?

UMB punya gerak kerja takkan semua mahu lapor di blog brader...New Media bukan blogging saja brader...

Masing-masing ada peranan, laksanakan peranan masing2.. itu pun susah ke?

Boleh nilai yang mana bertindak lebih rasional dan yang mana bertindak mengikut emosional!

Agentmaid Tony said...

Sungguh memalukan UMNO!

Tun Faisal - sila hentikan

STOP NOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


p/s be4 its too late

asman said...

papagomo terboik... setelkan cara yg berhemah.. klu x poyo sgt mesti mende ni da setel... come on la pilihanraya nk dekat... bersatula n set aside personal political mileage

Arif Omar said...

bab ini saya setuju dengan papa gomo. tun faizal wajar berfikiran terbuka. umb memang lembik. anda kena akui. terus pandang ke hadapan.

Anonymous said...

Pandangan saya ttg 2 melayu ini.:

TF- Mungkin berpendidikan tinggi spt dia cuba merndahkah pendidikan PG, tapi kurang bijak menangani masalah bila kena komen dan kritikan dr blogger yg sama2 penting untuk menenetukan kejayaan UMNO PRU13.tak ada strategy..takut membuat perubahan atau mungkin mentality typical pemimpin melayu yg tak mau mengaku kesalahan. tak tahu guna pcycology utk selesai masalah. lebih mudah menghancurkan dr membina...masih belum ada ciri2 kebijaksanaan sebagai pemimpin.berubah lah sebelum anda diubah..

PG: Blogger yg rajin tp emosional...bijak menyuarakan pendapat dalam bahasa masyarakat mahrain...tp kurang bijak menggunakn saluran betul utk menyatakan kelemahan parti pihaknya...selepas di promote UMNO, di kondem balik..mungkin tak terpikir natijah dan milage statement dlm blog dia dia yg kini hampir mencecah 10juta viewer..kekuatan media tak digunakan sepenuhnya lebih senang membuka pekong sendiri dr berjumpa sendiri secara professional dgn semangat alif ba ta...

kesimpulan : orang melayu di bumi berdaulat ini sepatutnya bijak dan hebat...tp bab ni..dua2 kurang bijak.. Sendiri mau pikir ...sebelum masa terlambat!!!!!!

Anonymous said...

Pandangan saya ttg 2 melayu ini.:

TF- Mungkin berpendidikan tinggi spt dia cuba merndahkah pendidikan PG, tapi kurang bijak menangani masalah bila kena komen dan kritikan dr blogger yg sama2 penting untuk menenetukan kejayaan UMNO PRU13.tak ada strategy..takut membuat perubahan atau mungkin mentality typical pemimpin melayu yg tak mau mengaku kesalahan. tak tahu guna pcycology utk selesai masalah. lebih mudah menghancurkan dr membina...masih belum ada ciri2 kebijaksanaan sebagai pemimpin.berubah lah sebelum anda diubah..

PG: Blogger yg rajin tp emosional...bijak menyuarakan pendapat dalam bahasa masyarakat mahrain...tp kurang bijak menggunakn saluran betul utk menyatakan kelemahan parti pihaknya...selepas di promote UMNO, di kondem balik..mungkin tak terpikir natijah dan milage statement dlm blog dia dia yg kini hampir mencecah 10juta viewer..kekuatan media tak digunakan sepenuhnya lebih senang membuka pekong sendiri dr berjumpa sendiri secara professional dgn semangat alif ba ta...

kesimpulan : orang melayu di bumi berdaulat ini sepatutnya bijak dan hebat...tp bab ni..dua2 kurang bijak.. Sendiri mau pikir ...sebelum masa terlambat!!!!!!

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

bro, cuba u kira brapa banyak kali papagomo serang saya, berapa kali parpukari serang saya? berapa kali baru saya balas?

duduk dgn mereka dan dengarlah pemikiran mereka. 2 benda yang paling jelas mereka ini penipu dan penghasut.

ini baru saya dedahkan sedikit saja apa yang berlaku, sdr semua dah kelam kabut, kenapa? x sanggup nak terima kebenaran? janganlah memuja2 sangat papagomo seolah2 dia tidak ada kesalahan. saya berjuang bersama mereka masa pilihan raya - disiplin, kekuatan, kelemahan dan cara kerja mereka saya fahami sgt.

sdr2 nak minta saya berhenti sbb nak sembunyikan kebenaran? tak apa lah bro, lainkali u duduk di lapangan, baru u kenal perangai mereka semasa bekerja :)

Konda Kondi said...
This comment has been removed by the author.
Konda Kondi said...

Tun Faisal telah melakukan kerja2 belaiu dengan begitu efisien sekali..ramai blogger telah dilahirkan oleh UMB..sifat2 yang ditonjolkan oleh PapaGomo ini lah yg sebenarnya xbleh nk kita ikut..dia cucuk org pki pedang xpe..bila Tun Faisal acah guna pisau dah melenting?..aduhai..kami selesa di bawah struktur UMB yang nyata lebih berkesan dan tidak bersifat individual supaya kami telus dan mengikut undang2 parti..baru boleh kerjasama..kalau asek kata diri sendiri je..tu angkuh dan bongkak namanya!..kami juga tak minta di sanjung tinggi asalakn perjuangan kami telus dan punya intregriti yyang tersendiri..

nonbal said...

Bro TF, anda adalah aset UMNO, begitu juga PG. Asal pertikaian ialah PG tegur Hisyam, then TF melenting. Kenapa tidak TF menjadi perantara yang ideal dan bijak. TF boleh berunding dgn bosnya dlm masa yg sama jgn serang direct terhadap PG. PG terpaksa mengajak kwn-2 blogger kerana individu yang dihadapinya berkedudukan samentelah menteri pula dibelakang, jadi adalah normal jika PG dptkan sedikit sokongan sebelum berdepan dgn TF.
sebenarnya kedua-2 nak tunjuk kelebihan dan pengaruh, yang akhirnya yang menang jadi abu dan kalah jadi arang.
Pandangan saya, kedua-2 pihak perlu delete posting masing2 (yang sangat menguntungkan puak PR).
Kepada TF, jangan ungkit (jika ada) keburukan sahabat seperjuangan.
kepada PG, jangan ditambah lagi kekeruhan dgn posting baru (puasa dah dekat).
Jazakumullah khairan. selamat berbaik dan bersalaman.

Kulaan Niring said...

nasihat buat papa gomol & kawan2 setongkang dengannya...

menegur seseorang pemimpin tidak ada salahnya cuma cara menegur itu yang penting. kita orang melayu ada adap dan ada budi bahasanya. apa yang saya lihat papa gomo menulis dalam artikelnya seperti melambangkan peribadinya. sama seperti kita menegur orang yang lebih tua umurnya daripada kita. bahasa jiwa bangsa.

gomo,
hidup manusia ibarat roda. mungkin hari ini saudara di atas dengan rankingnya, esok lusa mana tahu lagi. sepatutnya orang seperti gomo yang kononnya ditakuti pembangkang menghentam pembangkang, bukan menghentam pihak sendiri. gunakan kekuatan yang ada menentang pembangkang ,itu yang lebih penting.

kepada yang lain pulak yang tak tau hujung pangkal cerita jangan jadi tukang racun tambah benda yang sendiri tak faham antara tugasan parti dengan orang yang berada di luar parti. dalam parti ada peraturan & undang2 bukan buat ikut suka hati saja. yang tak menjadi ahli parti tapi mendakwa menyokong parti itu yang bahaya sebab mereka ibarat lalang boleh ke kiri boleh ke kanan.

Kulaan : menang jadi arang, kalah jadi abu

eMa Q syEd said...

"Soalan saya - Apakah Papagomo terlalu besar, lebih besar daripada Perdana Menteri sehingga tidak boleh ditegur secara politik? Bongkaknya seorang blogger dan ahli parti jika berfikiran sebegini."
same goes to u rite TF?? u shud ask the same question to urself...
ingat sikit... jgn lupa...1 jari kita menuding dkt org... yg 4 jari lagi menuding batang hidung sendiri...

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

nonbal,

sdr missing the point, mungkin sbb tidak betul2 baca posting saya;

1. saya tdk melenting bila dia mencemuh menteri dan KDN, ia adalah satu laporan rutin dan sebagai pegawai saya akan beri jalan penyelesaian.bukan papagomo seorang saja, malah sesiapa saja.

2. jalan penyelesaian yang mengikut kaedah parti, which jika u ahli parti u akan faham, adalah utk saya memaklumkan kpd Setiausaha Politik dan Setiusaha Politik akan memaklumkan kpd Ketua Bahagian dia. Sama juga jika ada ahli2 UMB yang menegur dan menyerang mana2 pemimpin UMNO; saluran yang betul adalah utk mereka memaklumkan kpd saya dan meminta saya menegur ahli2 UMB yg terbabit; dalam beberapa kes perkara itu berlaku dan saya dan pihak yang ditegur menerima teguran tersebut tanpa perlu kecoh-kecoh.

3. serangan terhadap papagomo baru satu, sedangkan papagomo telah menyerang saya lebih dari sekali, sama ada dia bersendirian atau menggunakan cara pondan, iaitu dgn menggunakan blogger2 di bwh naungannya. banyak lagi kaedah yang biasa digunakan dalam perang yang tidak digunakan dan saya tidak meminta mana2 blogger di bawah naungan UMB untuk membelasah papagomo dan menceritakan segala kisah dalam PRK sebelum-sebelum ini.

Sdr dan Ema

4. nak tegur, tegurlah; yg nak menipu dan memfitnah kenapa? klu sdr membenarkan saya difitnah maka sdr dan sdri ema bersubahat utk menghalalkan ketidak adilan terhadap saya. saya ceritakan kebenaran baru ttg gomo, saya belum memfitnah lagi. itu sudah kira tidak adil dan insyaallah kita akan berdepan di padang mahsyar kerana sdr dan sdri ema menghalalkan kezaliman dan fitnah ke atas saya. sdr dan sdri berdosa terhadap saya.

Jadi jangan memilih side jika tidak benar2 faham situasi sebenar; buat dosa kering saja. Ini antara saya dan Gomo, biar dia selesaikan dgn saya; saya maintain pendirian bahawa dlm krisis terbaru ini, yang melenting bila ditegur bukan saya, tetapi gomo. perkara yg sepattnya hanya diketahui oleh 4 org dalam parti telah menjadi kecoh sbb gomo tidak matang dan memahami kaedah parti.

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...
This comment has been removed by the author.
Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

arif omar,

klu UMB lembik mungkin kita dah bayar je papagomo ni mcm org lain buat :) tp sori beb, kebenaran perlu ditegakkan. UMB telah banyak berjasa dalam PRK sejak manek urai sehinggalah PRN Sarawak. Klu u x berapa tahu cerita, jemput datang berjumpa dgn saya dan mari kita sama2 nilaikan pengetahuan siapa ttg peperangan di ground antara u dan saya. saya terbuka, silakan bila2 masa :)

Anonymous said...

TF dan PG..seize fire...berdamailah..smpai bila nk mcmni?bina kembali jambatan yg telah runtuh..sikit2 pun takpa,lama2 kukuh kembali..

HHalem said...

Tun Faisal:-)

You are damn wright, I am a professional arm-chair writter.

For two years I was with Bahagian Alor Setar and I don’t like what I saw.

An early so-called-retirement from politics was my options.

Get ready with your armour (receipt of payment), more bullet is coming yr way tomorrow in an early morning blog.

JAMILKUCING said...

Askm

Terus terang saya katakan sebagai pihak musuh umno.atau di sebelah
sana. ( sorry no offence ) Blogger papagomo bukanlah menaikkan nama umno atau menguguhkan umno. sebaliknya membuat ornag yg teringin nak bersama umno tanpa bayaran tidak berminat untuk bersama umno. yang berminat ialah yg di beli atau di janjikan projek.

Cara dia menulis, berkata kata-kata tersangat kasar. you boleh kutuk pembangkang, you boleh hina pembangkang, you boleh pecahkan rahsia pembangkangs ebab pembangkang pun manusia bukan nabi. dsai pun dari umno mustahil dia cleen 100% .tapi ada caranya. tapi kalaus ampai tok guru nik aziz you maki hamun ini membuat ornag atau yg di atas pagar tak berminat dgn umno.sebab papagomo membawa nama umno. fikirkanlah.

Tun Fizal tak perlu membuang entry ini.sebab ia menjadi peringatan kepada yg di bayar supaya sedar mereka berkerja. dan sedar beliau hanya blogger yg di bayar bukan blogger ikhlas hati membnatu umno walaupun beliau ahli umno. saya cabar si berok gomo ni buats eperti saya berjuang umnuk menaikkan nama parti tanpa perlu di bayar. jika beliau ikhlas mendokong umno.

Pendapat saya terhadap satus atunya blog atau link Ahli umno. saya tidak pernah berminat memberi pendapat atau komen terhadap mana mana blog atau link umno.tapi kalau Tun Fisal rasa menyemak just delete it.

thank.

nonbal said...

Saudara Jamil Kucheng, suara dan pendapat anda tentang PG dan TF adalah streotaip luahan ahli pembangkang terhadap sesuatu instrument BN yang berkesan. Inilah cara tembakan terhadap Utusan, perkasa atau individu yang memberi impak besar dan menggugat imej dan perjuangan pembangkang. Jangan nak memandai memberi nasihat busuk disini.

Kulaan Niring said...

nonbal...
eh si nonbal nie... biler orang kutuk TF dia suker, bile papa gomol kena hentam dia pulak lebih sudu dari kuah... apa cer ni... blajar terima pandangan orang dulu bro baru orang akan terima pandangan kita...orang punya nasihat ko kata busok, ko punya nasihat wangi ker...

jamilkucing...
saya setuju dengan pandangan saudara... bertindak mengikut arahan, bercakap menggunakan otak bukan perasaan, menimbang kedua belah pihak.... memang kalo tengok cara penulisan si papa gomol nie macam budak tak sekolah... bila cakap karang marah angin satu badan... guna bahasa yang orang atas pagar pun boleh turun pagar la... isk isk isk... bukan menambah sokongan tapi sokong membawa rebah...

eMa Q syEd said...

my comment : "Soalan saya - Apakah Papagomo terlalu besar, lebih besar daripada Perdana Menteri sehingga tidak boleh ditegur secara politik? Bongkaknya seorang blogger dan ahli parti jika berfikiran sebegini."
same goes to u rite TF?? u shud ask the same question to urself...
ingat sikit... jgn lupa...1 jari kita menuding dkt org... yg 4 jari lagi menuding batang hidung sendiri...

TF's reply : "nak tegur, tegurlah; yg nak menipu dan memfitnah kenapa? klu sdr membenarkan saya difitnah maka sdr dan sdri ema bersubahat utk menghalalkan ketidak adilan terhadap saya. saya ceritakan kebenaran baru ttg gomo, saya belum memfitnah lagi. itu sudah kira tidak adil dan insyaallah kita akan berdepan di padang mahsyar kerana sdr dan sdri ema menghalalkan kezaliman dan fitnah ke atas saya. sdr dan sdri berdosa terhadap saya"


which part dlm ayat saya yg m'halalkn kezaliman & fitnah 2?? itu satu peringatan utk TF sbgai seorg leader..satu komen yg positive pun bole jd negative.. y dun u think twice before condemning others?? saya x mnyebelahi sapa2 pun.. tp bila saya dah ikut beri komen... terus terusan komen 2 di anggap negative.. malahan saya dikata berdosa terhadap TF?? if TF adalah seorg calon utk pilihanraya.. xda yg undi.. org bg komen membina pun dah kena ckp berdosa... *sigh*

Sozcyili said...

Aduhaiii dia cakap teguran papa gomo terhadap dia ialah berupa satu fitnah. bukan dia cakap ko fitnah ke apa. dasar tak reti membaca. ko tue papa gomo totok. mmg lah lembab nak faham. yang penting sekarang aku tgk situasi neh mudah iaitu ;

1. papa gomo lupa daratan = penipu. mmg dia penipu tgk aje cara dia menulis blog. aku rasa tf tak suka papa gomo menyerang pembangkang dengan menggunakan helah menipu / menfitnah.. tapi pelik gak aku sebab dalam posting2 tf pun ada selitkan unsur2 penipuan gak.. cuma takde lah macam papa gomo punya entry.

2. tf bukan nak serang peribadi gomo ataupun pendidikan dia, cuma kat sini dia nak bagi gomo hint bahawa dia kenal apa status gomo dan bersedia utk mendedahkan.. dan sudah tentu akan dikutuk habis2an oleh aku sbg blogger pr. jadi gomo kena jaga2 sikit lah kalau nak kutuk2 tf lainkali.

Tapi dalam isu neh secara pro nya aku nampak masalah duit kot jadi isu.. ye tak?

@AmenoWorld

JAMILKUCING said...

Askm

Sdr Kulaan Niring terimakasih biarkan si nonbel tu. dia tengah mabok tu. usah di layan .saya tak berminat melayan dia.dia bodoh. kita kalaus esuatu itu baik untuk parti waaemah dari pihak lawna kita gunakan bukan teurs buang bahalol punya nonbel ( maaf tun faizal ) saya reformis bukan bekas umno atau ahli pkr totok. kalau sesiapa yg mengenalis aya tahu even anwar ibrahim pun saya hentam walupuns etiap khamis malam jumaat saya bersolah sebelah beliau di kediamanya. tapi saya ada prinsip.

Kalau you kata umno tak betul so pastikan you pun sama kena betul. seperti yg saya katakjan saya tak pernah beri komen dalam mana mana blog atau link umno even fb Ds najib becouse i am not intersted. tapi saya tengok tun faisal mempunyai jiwa berani kerana benar takut kerana salah.beliau tidak takut di hentam atayu di busukan sedangklan beliau taku ornag yg beliau hentam itu personaliti internet yg busuk mulut .orang masuk blog beliau kerana nak tengok betapa celakanya mulut beliau. tapi atas sifat berani kerana benar taklut kerana salah tun faizal melawan ,walaupun tun faizal berada di pihak musuh saya. i support him.

http://bbcatlover.blogspot.com

imtiyaaz4u said...

alamak...jgn gaduh..papagomo dan tf sama2 ada kelebihan..diam bukan tanda mengalah..manusia mana ada sempurna..biasala blogger2 dapat imbuhan..maklumlah..masa,idea dan bil internet sape nak tanggung..remember, bersatu teguh, bercerai roboh!

Mv Agusta said...

TF, kalu PG gomo penipu lu apa kurangnya. Pakat buat programm mintak yg hadir sign dan lepas tu pi claim kata semua blogger tu bawah umb. Lancau la.. jgn jadi munafik la bro. PG memang aku tak berapa berkenan, tapi kalu banding antara kau ngan dia... aku rasa PG lebih anak jantan dan bukan hipokrik. Kau hanya mengejar duit dan kedudukan dan hanya tahu yes bos untuk mengampu hisyham, menteri pondan. Kebanyakan pemimpin spt Ku Nan, Ahmad Maslan dan Hisham pondan sendiri pun tahu perangai kau. Kaki sebat kiri kanan dan berlagak macam pemimpin besar dlam umno. Org macam kaulah dan Rosmah lah yang membuat rakyat makin benci dan meluat pada UMNO

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

sori MV Agusta,

UMB bukan mcm blogger tertentu yang claim nama blogger dan guna report org utk dapat duit. Kita tak guna taktik geng2 blogger mcm tertentu yg kutip duit ya, kita tak balun pemimpin utk pau duit dan kita tak hurung pemimpin waktu PRK sbb nak pau pemimpin. stakat ni kita berjuang tanpa perlu menipu nama blogger :) Kalau u ada bukti saya buat mcm tu, sila tunjuk atau u boleh tampil jumpa saya esok atau lusa, kita bermubahalah, ada brani? kalau u fitnah u dilaknat Allah, kalau saya tipu, saya dilaknat Allah. ada brani? klu berani esok atau lusa jumpa saya :)




July 31, 2011 8:13 PM

JAMILKUCING said...

http://bbcatlover.blogspot.com/2011/07/papagomo-celaka-telah-menjadi-celaka.html

nur alia (puteri umno wangsa maju) said...

salam buat TF

saya tidak mahu mengulas sapa salah @ tidak..kerana saya tidak mengikut dr awal punca persengketaan anda...tp besarlah harapkan rakyat malaysia..khususnya org melayu UMNO ingin melihat saudara TF dan papagomo bersatu hati dan berbaik semula..buang yang keruh ambil yg jernih..kerana perbalahan sebegini tiada faedahnye. malah merugikan dan sangat sangat memalukan...tlg laa aku tak nak negara aku jatuh di tangan PR..korang bangkit la..

Anonymous said...

nur alia, elok juga didedahkan penipuan papagomo. jika tidak kita ingat blogger-blogger ni betul-betul ikhlas. rupanya kaki pau dan ambik duit pun ramai. kalau lihat kronologi papagomo memang suka cari pasal. elok juga diajar sedikit si papagomo. lagipun papagomo dah kaya. mana dia dapat duit untuk beli KL Pos? raya ni papagomo dapat duit raya dari merata tempat. khabarnya kementerian penerangan dan MKN pun bayar papagomo.

Anonymous said...

Kementerian Penerangan & MKN bayar papagomo? betul la apa Hatta Hawari cakap? Kah3 mampus blogger UMNO!!!

Anonymous said...

Papagomo mungkin ada pengikut beliau yang tersendiri, tetapi ini tidak memberi hak kepadanya untuk menipu dalam menyampaikan berita. Saya yakin cara aggressive dan biadap beliau hanyalah satu 'fad' atau fesyen yang bermusim. Ia tidak akan kekal lama.

Mulut cabul, cakap macam handal sangat semua orang dia nak tampar, tumbuk dan terajang. Orang-orang yang hanya silent blogwalking macam saya ni pun ramai juga, dan kami menyampah tengok. Ingat jumlah undi bukan berdasarkan siapa paling banyak buat post atau paling kuat suaranya.

Rasanya teringin juga nak tengok bila buku bertemu ruas - secara fizikal bukan online.

Anonymous said...

kah kah kah ..mmg papagomo penipu..

pasal bekas ahli pas jadik umno kat p.puteh kena belasah.. papagomo kat gua musang boleh sampai 5 minit ke pasir puteh.. mmg tipu2.. ko kantoikan diri ko.apa ko ingat kat facebook takde log tarikh ka bila ko tulis.

Anonymous said...

apa cerita papagomo tipu tu bro? tak faham bila lu cakap dia samapi lima minit ke pasir puteh? boleh tolong jelaskan sikit?

Lan MBM said...

Bila aku layari blog PapaGomo hari ini di....

http://www.papagomo.com/2011/09/ekslusif-18-sx-rakaman-cctv-berwarna.html

aku rasa PapaGomo sudah menjadi liabiliti....

satu lagi Post PapaGomo yang membuat hati aku semakin hari semakin bertambah tawar....

kepada semua Blogger, jadilah orang yang intelektual dalam membuat posting. Ini bukan Abad ke-20, ini sudah Abad ke-21. Orang sudah celik.....

Anonymous said...

Selamat menbayar GST - 6% utk dinaikan kpd 10 % selepas PRU 13 nanti .... Syabas BN (Berambus Najib)

tunmaharezza x said...

yg aku boloeh kata..tf x bohong..n gomo juga bukan salah semua...

hahahahahahahaha...
to tf.....what goes arround come arround...hahahahahaa....

tunmaharezza x said...

apa yg aku leh katakan..

tf betul dakwaannya..dn gomo x salah semua....

dua dua dalah salah...

hahahahaha..

pejuang sukarela ah ?

hahahahahahaha....
tf juga hentam aku x pasal pasal kat fb..pfb..

hahahahahahaha.....padan muka dua dua....

Anonymous said...

tun mahareza, group kamu pecah pasal apa? pasal ko makan banyak? siapa yang tak kenal tun mahareza - ajak orang makan ramai-ramai kat kedai, lepas tu minta pemimpin umno bayarkan dan claim credit. cakap pandai. cuba cerita sikit apa jadi masa jumpa ahmad masalah hari tu? bikin malu saja. bawak orang ramai-ramai sebab nak minta duit ahmad maslan.

Muhammad said...

menyampah pulak aku tengok ko ni faisal...sama macam orang2 dh menyampah kat boss ko hisyam and the gang..orang macam ko ko ni la buat umno karam

Anonymous said...

Tahniah TF! Satu-satunya pemimpin UMNO yang berani lawan blogger pemeras ugut si papagomo. si papagomo ni sekarang peras ugut ketua bahagian di Kelantan dengan video seks yang dibuat-buat. Jenis blogger pemeras ugut macam ini pun UMNO pakai? UMNO ni memang nak hancur kalau macam tu. Inikah blogger yang dibangga-banggakan Datuk Shagul BTN sampai sanggup guna duit MKN bayar portal KL Post kepunyaan papagomo?

generasi baru said...

tun....

matlamat perjuangan UMNO adalah bangsa Melayu dan kemampanan MALAYSIA...pergaduhan antara u n gomo xlebih dr lihat perpecahan UMNO dr skala yang kecil...masing2 perlu muhasabah diri buang ego...letakkan kepentingan negara n bangsa melebihan maruah dan air muka..kt smua hanya ditertawakan oleh puak2 PR yg menanti masa je...saya mohon tun remove post ini...eclas dr generasi baru

Anonymous said...

aku nak tahu isu apa yang kau dan UMB attack pembangkang.?boleh tunjukkan tak.?

Anonymous said...

kita berada di laluan yg sama
xperlu menjatuhkn satu sama lain
-belia&pemuda perak-

fikir... said...

mcm mana mau pilih bn..

tgk lah kepimpinan pemuda UMNO yg cukup bodoh dan angkuh....

dari sini dah tau sapa betul sapa bodoh...

K said...

adoi..xtaw la sape slh..tp kalo dedah diri dpt byrn xke krg cerdik nme nye tu..PR pon byr blogger gak tp xde la bodo nk bgtaw org..igt..b'juang la dgn ikhlas..jgn krn nme..pe la yg de pd nme..korg gdh2 ni sape yg untg..PR gak..adoi..pk gune otak bkn pakai nafsu~~

Anonymous said...

...Cuma saya dimaklumkan bahawa Papagomo hanya berpendidikan menengah dan terpaksa menyara hidup dengan berniaga di uptown menjual barangan tiruan...

Saya bukan orang politik jadi tak menahu ketidak puasan hati antara tuan blog dgn Papagomo... hnya yg tertarik dgn ayat di atas;

Zaman sekarang paper chase menjadi igauan tiap orang, tapi apakah dgn kelulusan automatic seorang berjaya dan cerdik pandai? Jgn sesekali menghina..

Beberapa org kpg saya, sekolah darjah6, peniaga pasar malam dan pembekal jamuan kenduri mencecah 10Korang... rendah diri, tapi tiap malam, hasil kerja sendiri, CASH pun bank yg tolong guna mesin kira... tak larat kira wang, maalum le balik pun dah lewat pagi, terus ka pasar borong dan terus pergi bank..

Ini saj teguran saya, jutawan senyap kata Chef Li, tiada kelulusan, rajin kerja dan ramai senyap2 tetapi berjaya...

Terima kasih!

Anonymous said...

AKU SOKONG PAPAGOMO

Anonymous said...

elok lawan papagomo ni..... bodoh punya pemimpin umno yang simpan gomo ni. makin lama makin benci aku dengan si papagomo. dah lah ada kes peras ugut ketua bahagian umno. balik-balik cerita seks. buat malu umno saja. kantaoi kes rampas anti pkr club. sebelum itu kata PR dah kuasai anti pkr club. rupanya lepas tu puak gomo yang rampas dari orang BN sendiri. paling panas sudah kantaoi kes pelacur kat sarawak. apa punya blogger umno pakai.

Anonymous said...

sikap dan perangai macam tun faisal inilah yg melingkupkan umno.
dalam umno memang ramai manusia macam si faisal ni.
dari peringkat cawangan,bahagian,negeri dan pusat. ramai manusia begini.
mereka inilah pelingkup umno.
dicawangan aku pun macam tu.
megah,sombong,terasa diri mereka saja yg hebat dan betul.
negeri jatuh pada pembangkang tapi mereka masih syok sendiri.
ramai pemimpin umno kedah layak dikambus hidup2.
kalau ikutkan hati yg marah,mau saja aku keluar dari umno.
tapi sayang dan setia aku tetap pada umno.

ahli umno kola nerang.

hisham said...

perselisihan faham antara suami isteri pada awalnya.
masing2 kata dia yg betul.
habis dicerita hal kelemahan masing2.
segala kisah dalam dan luar kain disebarkan pada umum.
akhirnya rumahtangga hancur dan intitusi kekeluargaan punah.
sudahlah...
tak payah tuduh sapa serang dulu dan siapa kemudian.

jangan jadi macam peribahasa"menang sorak kampong tergadai.
tun faisal...kalau kamu orang yg berpendidikan tinggi lebih dari papagomo seharusnya kamu lebih cerdik.
jangan samakan diri kamu dengan papagomo peniaga pasar malam yg kamu hina itu.
itu pun jika kamu rasa kamu orang hebat.
bagi aku...peniaga pasar malam lebih mulia sifatnya dari seorang ahli politik dan pecacai2 politik yg menjilat bontot bosnya.

maaf,aku cuma sekolah rendah,kerja pun pengawal keselamatan jer.
kalau bahasa aku ini kasar dan biadap,standard lah...aku tak berpelajaran tinggi macam tun faisal.
tapi tun...37tahun aku jadi ahli umno yg setia sampai sekarang.
waktu tu kamu ntah dimana.
nasihat aku cukuplah tu..
kita ada tugas besar dan berat menanti dalam PRU13.

Anonymous said...

sokong TF , PG sucks baca artikel die pon x convincing langsung

ramai anak muda cenderung pada media yang menyakinkan bukan syok sendiri

rating belakang kira , takat view banyak tp orang muntah nk baca buat ape.

gomo ni dah rasa die tinggi sangat tu terlebih perasaan n x bpijak kat bumi nyata.

Anonymous said...

Kau ni memang potong stim lah beb!!!. Gua tak kenal pun lu sapa, tiba -tiba lu nak melalak. Suka hatilah papagomo nak kata apa kat kau yang penting blog dia dah cipta satu fenomena. Memanglah tak salah nak tegur PG, tapi kau kena ingat lah, kau tu ada jawatan dalam UMNO dan kritikan kau macam menggambarkan UMNO yang punya suara. Ni apa cita ni, kau ni mmg lembik lah!!!!

Anonymous said...

Hang toksah sembang lebih lah tun fesal apa dia tu UMB ? apa peranan UMB dalam memenangkan UMNO ? Hang sembang deraih kata sejak prn manik urai poodah batang kayu boleh lah hang nak pebodoh, semua tau UMB duk pulun dana setiap kali prk dana habis kerja hampehh.

Dasar anak didik kj sapa tak kenai hang toksah berselindung balik hisham lah orang tau hang budak kj prangai hang sbijik prangai kj.

Anonymous said...

Yang korang sume nak bsilat pulut bagi ni nape? Matlamat blum pun lg tcapai tp msing2 dah melalak yg bukan2.

Dah2 lah tu. Korang bdua yg tlibat gi kowtim & setel elok2.

Anonymous said...

siapa tak kenal papagomo, blogger makan duit dan tukang peras ugut. kasi bunting anak orang kat sarawak. duit sebat sorang-sorang macam parpukari ada 80 ribu sebulan dalam akaun tak kasi siapa-siapa. makan sensiri macam cibai

Anonymous said...

http://www.facebook.com/shasha.APC?sk=info

Release Date
3rd December 2009
About
Anti Pakatan Rakyat Club (APRC)
Description
APC pada asalnya ditubuhkan pada 3rd Disember 2009 dan jumlah fans telah mencecah seramai lebih 62,000 org pada October 2011. Namun APC telah dirampas oleh 2 blogger gila kuasa iaitu Papa Gomo & Padi Jantan kerana cemburukan kejayaan APC. Oleh itu kami sebagai admin asal telah berusaha menubuhkan sebuah kelab baru yang diberi nama Anti Pakatan Rakyat Club (APRC). Berikut adalah senarai admin-admin yang menggerakkan kelab ini :

■ Shasha ■ Joe ■ Jack ■ Linda ■ Putera ■ mnm ■ K-roll ■ anne ■ mech ■ SE
Email
antiprtroopers@yahoo.com

Anonymous said...

terima saja kenyataan yg papagomo lg hebat dalam mencari maklumat dibandingkan dengan blogger UMB yang kononnya mendapat sokongan BN... Come on la,cukup2 projek failed BN nih... Walaupun aku nih sokong BN tp cukup2 la dgn bingai hangpa tuh... Jangan dok ulang salah sebelum ini... Info dalam papagomo lebih senang dan mudah paham daripada info geng2 UMB yg nak jaga bontot pemimpin tapi sebenarnya menjahanamkan semangat geng2 atas pagar... Sedarlah diri dan face the facts... too MANY failures will caused losing vote in PRU13... Cukup2 la dengan besar kepala dan bangang hangpa semua tuh...

Anonymous said...

untuk semua penganut agama gomo yang bodoh

http://www.facebook.com/shasha.APC?sk=info

Release Date
3rd December 2009
About
Anti Pakatan Rakyat Club (APRC)
Description
APC pada asalnya ditubuhkan pada 3rd Disember 2009 dan jumlah fans telah mencecah seramai lebih 62,000 org pada October 2011. Namun APC telah dirampas oleh 2 blogger gila kuasa iaitu Papa Gomo & Padi Jantan kerana cemburukan kejayaan APC. Oleh itu kami sebagai admin asal telah berusaha menubuhkan sebuah kelab baru yang diberi nama Anti Pakatan Rakyat Club (APRC). Berikut adalah senarai admin-admin yang menggerakkan kelab ini :

■ Shasha ■ Joe ■ Jack ■ Linda ■ Putera ■ mnm ■ K-roll ■ anne ■ mech ■ SE
Email
antiprtroopers@yahoo.com

Anonymous said...

maklumat dan video tu SB bagi. bapak aku pun boleh buat. macam video ketua bahagian tu rafi awang kecik yang bagi. nenek aku pun boleh buat. seluar dalam pelacur yang gomo main kat sarawak sapa bagi? pekerja hotel yang gomo buntingkan? itu memang nenek dan bapak aku tak boleh buat. tak dapat duit mula nak merajuk. pegi mampuslah gomo. babi lu

Anonymous said...

Tun Faisal ooo Tun faisal.. bila la nak insaf?

Anonymous said...

woooooooot is ok tun remember 2 things voices of peoples is more stronger then the power of action peoples wooooooooot

Anonymous said...

Pada yang menyokong Papagomo, cubalah sebut/nyatakan satu (satu jer pun cukuplah), cadangan baik/ buahfikiran bernas/ pematahan hujah pembangkang yang bagus/ fakta yang baik/ kata nasihat dan pujian yang telah Papagomo utarakan. Tak ada kan.. Yang ada hanya kutukan, penipuan, makihamun pada bloggers lain, complaint mintak duit, bangga diri, dan yang paling utama video and cerita lucah. Faedah yang semua penyokong Papagomo dapat ialah cerita2 panas dan lucah, yang seronok diceritakan pada kawan2... kan..kan..kan..

Anonymous said...

Just admit... you people supporting Papagomo because of your liking towards sex video and lies. What have you positively learned from Papagomo? Nothing? By watching lot's of sex video, you all have become stupid and had stop to think critically and logically. Sad but truth, some bloggers had copycat Papagomo ways to be popular - posting sex videos as much as you can, and faslely implicate as many people as you can...

Anonymous said...

Baik Papagomo atau Parpukari, dua2 nie memamng bingai ounya orang...asyik2 nk hentam org...wahai semua pemuja2 Papagomo yg bongok nie...korang ni bangang tak kenal saper Papagomo nie tak usah lah nak backing2 si PG nie...apa jasa PG ni pd PRK? PRN?....jasa buntingkan orang jer lah dia tau....bodoh bahlul yg yg nyokong PG atau Parpukari bahlol tu!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

fuck derang la. kalo nak cakap datuk akmar pm & jebon makan duit lacurkan blogger cakap terang-terang. jangan suka-suka tuduh umb. puki babi lu gomo! @#%$$*&^#@

Anonymous said...

ada waktu saya sokong Gomo , ada waktu saya sokong TF , kedua2nya bloggers , Gomo berjuang dilapangan , turun padang dan berpanas keringat , TF pula menulis dalam bilik hawa dingin !

Gomo tak semuanya betul dan tak semuanya salah ! jgn kerana silap secalit habis semuanya di burukan , seolah PG itu bangsat tak ada sumbangan walau secubit , artikel2 PG ternyata berbisa dan buat pembangkang terkedu!

TF pula jangan terlalu ego dan riyak , jgn sesekali bercakap seolah tanap TF , PG dah mati mampus kebulur jadi gelandangan! sedangkan TF sendiri tidak tahu hujung pangkal rezekinya inikan pula nak pertikai rezeki orang !

kalau PG tidak bersih segalanya , TF juga bukan maksum sehingga tak boleh ditegur dan disentuh !

selagi nama manusia tetaplah ada kelemahan dan kekurangan masing2 , PG dan TF bukan manusia yg sempurna , terimalah kekurangan masing2 ..

semakin banyak TF menulis , semakin banyak rakyat membuat penilaian , setiap kata dan perkataan akan dianalisis, rakyat bukan bodoh utk percaya dan terima sepenuhnya kata2 anda walau apa gelaran dan siapa anda !

TF kena muhasabah diri , PG juga kena muhasabah diri , masing2 ada dosa dan kesilapan , jgn heret masalah anda kepada umum ..

bRAVEhEART said...

Pastinya tak semuanya Tun Faisal betul, tetapi tentu juga PapaGomo tak kan tak salah langsung? Saya setuju dengan kata-kata PapaGomo sudah berubah....

Anonymous said...

HAHAHA... aku suka pandangan Dr Sulaiman Noordin.. hehe

Dalam Kristian ada kristian komunis, dalam Yahudi ada Yahudi Komunis, dalam Islam pun ada Islam komunis....

Haa.. pasti dalam UMNO pun ada UMNO komunis. Ada faham?

TF dan PG hanyalah alat untuk menjadi ranting kepada berbagai blog pro UMNO menyerang PR. So cara naikkan rangkin dan menarik perhatian semua pelayar siber. Berlakulah pertikaian dalaman, blog pro PR akan juga ikut serta tabur najis.

Okeyy naikkan rangking dulu then teruskan kerja masing2. Buat bodo jer. Dalam politik, gadai maruah adalah satu kemestian, macam sdrnon kita buat tu.

PG ada style dia begitu juga TF. Kami respek semua. Yang penting kerja terus melembikkan jentera PR. Okey?

Anonymous said...

mahu atau tidak kita kena akui papagomo antara cyber figther terawal berblog di zaman umno nyawa2 ikan..kini umno dah makin ramai sokongan dan mula menafikan jasa2 blogger terawal..sy tidak sokong mana2, tapi sy nmpk byk blog umno ni playsafe selain papagomo yg lebih berani ambil risiko..

Anonymous said...

1.bila sembang pasal blogger pro BN org akan lebih kenal Papagomo dari Tun Faisal..saya sendiri kenal blog Papagomo dulu kemudian baru blog Tun Faisal dari rekemen member...

2. dari penulisan Papagomo rasanya dia agak kasar dan offensive..sesetengah entry dia saya rasa agak melampau jugak dan rasanya tak patut jugak

3. dari tulisan entry ni rasanya Tun Faisal menekankan yang dia terpaksa lebih sopan dan bertanggungjawab sbb UMB adalah wakil UMNO officially..so ada peraturan dan perlu lebih berdisiplin

4. sebagai pengundi atas pagar dua dua pon saya suka baca haha sbb nak tau cerita sebenar dua dua pihak..PR dan BN

5. kalau boleh cerita fitnah dan tak betul jgn la ditulis dalam blog..dan jgn la memaki pihak PR ..cuba para blogger tulis dalam bentuk nasihat dan teguran

6. issue perang Papagomo dan Tun Faisal ni baik jumpak face to face ja setelkan secara professional..sebab kedua2nya dalam satu side..professional maksudnya walaupun x suka dgn org tu tapi masih boleh berkerjasama atas sebab kerja

7. cerita pasal duit ni semua org buat kerja sbb duit...kalau sapa-sapa yang salah tu mintak maaf saja la..ngaku salah dan berdamai..kita manusia biasa bukan nabi

Penang Mali

Anonymous said...

sejarah tu tak betoi. gomo ni datang kemudian. bukan awal. cuma dia ni pandai buat fitnah untuk naikkan diri sendiri. guna nama PM dan MKN untuk dapat maklumat dari SB. sekarang dah jadi liabiliti kepada Menteri Pertahanan sebab sibuk nak cari publisiti. Nak jadi blogger buat cara nak jadi blogger. Kalau nak jadi artis, buat cara nak jadi artis. Yang aku tau, dia ni kuat ugut pemimpin. Tak dapat duit dia akan mula ugut pemimpin. Pemimpin yang takut akan bayar duit untuk selamatkan diri.

Anonymous said...

blog papaGOMO terbaik sebab dapat menerangkan fakta demi fakta jelas dan dgn bukti sekali...tapi blog TF ni aku tak tahu apa content kat dalam dia yg dapat bantu BN masa PRU 13 nanti..isu-isu tak bermaya...tak satu pun dapat menangkis media PR...insaflah..

Anonymous said...

blog gomo blog lucah dan penipuan. blog tf buat orang berfikir. orang yang suka baca sampah dan lucah akan baca blog gomo. orang yang suka befikir akan baca blog tf. gomo boleh main cerita lucah. tf tak boleh sebab dia pemimpin. gomo buat kerja sepenuh masa, tf buakan kerja sambil-sambil itu kira terer sebab boleh duduk ranking top 10.

Anonymous said...

anda semua juak2 LEMBU Pakatan Reput... sememang nya LEMBUUUU..
Peminat setia KUNYIT BASAH ...

Anonymous said...

Yang suka lucah2, porno, fitnah sana sini, mmg angkat papagomo la mcm kebanyakan melayu bodoh yang post kat sini.

Anonymous said...

korang dah kenapa. aku rasa PG n Parpukari la yg bnyk kucarkacirkan blogger P.R. setakat blogger UMB.dok dlm hawa dingin , minum kopi mkn biskut je la korg tau. hahaha.

go gomo go

Anonymous said...

setakat main gambar lucah untuk popular bapak gomo pun boleh buat, nak menang pilihan raya bukan dengan gambar lucah

Kamal Shalah Ezwan bin Abu Talib@ Shalah Ad Din Al Hadid said...

Melayu...Melayu...
Kerana Pangkat,
Maruah diri di jaja..
Kerana harta,
Anak sendiri ternoda..
Kerana nama,
Hilang akhlak dan agama..
Akhirnya melayu jadi bangsa yang hina..
Dulu kata atas nama bangsa..
Sekarang dah jadi atas nama batu permata..
Dulu kata ingin selamatkan agama,
Sekarang agama tinggal nama..
Islam diperkosa..
Maruah Islam dipersenda...
Melayu masih dengan politik sia sia...

Anonymous said...

Sepatutnya Tun Faizal tidak mengguna media ini untuk memburuk-buruk sesama penyokong UMNO.Bawa lah berbincang, bersemuka jika ade sesuatu yg. tak puashati antara anda berdua...Cara begini tidak memberi keuntungan kpd. UMNO yg. anda semua perjuangkan....

Anonymous said...

setakat yang aku baca la, gomo ni yang selalu burukkan orang lain termasuk pemimpin umno dan kerajaan. aku sokong tf dedahkan penipuan gomo kepada orang ramai. dah banyak kali gomo menipu termasuk masa nak rampas page fb Anti PKR Club APC. sudahlah gomo, semua orang sudah tau kamu tu penipu

Anonymous said...

papagomo lu jangan ingat lu besar. sekarang gua ingat blogger pro umno sumer sudah benci sama lu. lu banyak bikin musuh. padan muka lu kena saman. gua tumpang happy wakakakkakakkakkaka

Anonymous said...

org mcm u ni la buat blogger pembangkang senang nak serang.bn lawan bn.aku minat baca blog ni pun dari PG.hari2 PG hantam puak2 pakatan.u ni serang pro bn.bohong ke benar ke jgn la hantam sesama sendiri.tu buat point kurng.bengonggggg.gentle la jgn remove komen orang.apa laa.

Anonymous said...

u betul ke benar ker jgn heboh kat sini.camni ker yg berlaku di dlam umno la ni.aku ni pembaca jer.tapi aku masih percayakan bn.jgn perangai macam budak2.lawan ler pro pakatan yg banyak serang PG tu.sikap camni ler yg nak jatuhkan umno.sayang sayang2.komen yg serang papa tu memang banyak.jengok la blog lain.zerooo.

Anonymous said...

u betul ke benar ker jgn heboh kat sini.camni ker yg berlaku di dlam umno la ni.aku ni pembaca jer.tapi aku masih percayakan bn.jgn perangai macam budak2.lawan ler pro pakatan yg banyak serang PG tu.sikap camni ler yg nak jatuhkan umno.sayang sayang2.komen yg serang papa tu memang banyak.jengok la blog lain.zerooo.

Anonymous said...

setakat yang aku baca la, gomo ni yang selalu burukkan orang lain termasuk pemimpin umno dan kerajaan. aku sokong tf dedahkan penipuan gomo kepada orang ramai. dah banyak kali gomo menipu termasuk masa nak rampas page fb Anti PKR Club APC. sudahlah gomo, semua orang sudah tau kamu tu penipu

Anonymous said...

kecoh la semua nie..kalo korang semua baca artikel nie highlight nya adalah bayaran a.k.a duit..okay yg buat artikel nie mgkin berpelajaran tapi xder dpt bayaran....yg sorang lagi peniaga tapi jadi blogger berbayar so itu saja hal nya yg lain lain tu perisa saja...kena faham apa maksud semua ni..hnya utk mendapat perhatian dari org besar UMNO utk kasi dana or peruntukkan khas buat depa depa semua ni...itu saja...tapi satu ja TF jgn la hina org yg tak dak diploma or peniaga uptown sebab tak semestinya anda bergaji bulan itu halal duit gaji anda...sekian

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

insyaallah gaji saya halal :) , saya tak pernah menghina org yg tidak berpendidikan tinggi, baca elok2 tulisan saya dan fahamkan maksudnya; jika sdr baca tulisan org yg menghina saya lebih teruk lg. :)

Anonymous said...

Tun faisal? Who is this guy?
Mcm lembik je..
Xyh amik port ah gomo..

Popular Posts