Sunday, May 2, 2010

Permintaan Ibu Allahyarham Aminurrashid

Terima kasih blogger Darul Ehsan Today yang telah berkongsi video ini dengan rakyat Malaysia. Sesungguhnya kami amat bersimpati dengan nasib malang yang menimpa Allahyarham. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.

Semoga ibu dan keluarga Allahyarham diberikan segala kesabaran dalam menempuhi segala dugaan yang menimpa dan redha dengan qada' dan qadar-Nya. Semoga Allah mencucuri rahmat-Nya, menerima segala amal ibadah dan budi baik Allahyarham, mengampuni segala dosa-dosanya, menempatkan rohnya bersama-sama roh orang yang beriman dan beramal saleh. Amiiin.

Bersama-samalah kita semua mensedeqahkah al-Fatihah kepada Allahyarham. Al-Fatihah.....


1 comment:

hasymizan said...

Ada sesiapa yang boleh tlg saya berjumpa dgn isteri dan anak-anak polis yg tembak Aminurrasyid? Saya memang selalu benci polis. Polis jahat, makan rasuah etc. Tapi tiadakah salah satu dari anda yang nampak apa yg saya nampak? YANG JELAS NYA PENJAGA AMINURRASYID YANG BERSALAH! Pejam mata dan bayang kan, eh bukak dulu lah baca ayat saya ni, Kalau anda jadi polis, anda nampak kereta seperti melarikan diri dari anda selepas tengah malam, bukan kah penjenayah? Kembali kepada keluarga Aminurrasyid tadi, kenapa anda biarkan anak dibawah umur memandu kereta berseorangan. Atau secara tidak langsungnya, kenapa anda gagal mendidik anak supaya tahu undang-undang dan disiplin? Kalau anda ibu bapa yang cemerlang, tergamak kah anak anda mengingkari nilai2 disiplin yang anda bagi? Atau anda nak tunjuk kpd jiran2 yang anda kaya, kalau accident blh ganti. biarlah dia belajar memandu? Hakim dan peguam mana yang sudah ditipu anda? putar belit sehingga menyebabkan polis yang menjalankan tugas di persalahkan? Anda tau jawabannya. Dan Akhirat nanti menunggu anda. Ibu bapa Aminurrasyid, anda mengambil kesempatan di atas kemarahan orang ramai terhadap polis sambil tersenyum sebab anda tau siapa sebenarnya yang bersalah. Kepada keluarga si polis, saya teringin bertemu anda. Don't you just keep quiet. Semoga Allah menyelamatkan kamu.

Popular Posts