Tuesday, April 13, 2010

Autopsi Kedua - Teoh Beng Hock tidak dibunuh!

Laporan autopsi TBH?

Penyokong Pakatan Pembangkang atau Penipu Rakyat (PR) memang ada masalah dengan analytical mind mereka. Sebab itu lah begitu mudah mereka ditipu oleh PR. Saya teringat kata seorang penggerak kumpulan Reformis 1998, "anak muda yang menyokong pembangkang ini terlalu mudah ditipu dan dimanipulasikan, itu yang mereka begitu mudah termakan penipuan yang dilakukan, termasuk tentang kisah racun arsenik, suntikan HIV dan sakit tengkuk sampai tidak boleh dirawat di dalam negara."

Saya hendak mengaitkan ini dengan kisah pakar autopsi Dr Pornthip yang memalukan profesionnya apabila berdasarkan gambar Teoh Beng Hock (TBH) sahaja, dia boleh menyatakan dengan pasti bahawa terdapat 80% peluang bahawa TBH dibunuh.

Kenyataan separuh masak ini akhirnya menyebabkan mayat TBH terseksa, digali semula dan dibedah siasat sekali lagi!

Selepas dibedah siasat, tiba-tiba Porntip memberi alasan dihalang datang ke Malaysia kononnya akibat tekanan dari kerajaan Malaysia dan `unker' Lim Kit Siang pula minta kerjaan Malaysia memberi penjelasan tentang Porntip yang buat `missing act' seperti Penyiasat Bala dan Raja Petra.

Porntip tidak dapat hadir pun kerajaan Malaysia kena bagi penjelasan ke?

Kata blog unspinners, "seperti dalam drama biasa ala Anwar Ibrahim, Gobind sedang berusaha untuk mendramatikkan inkues Teoh Beng Hock. Tiba-tiba kononnya Dr Porntip yang sepatutnya datang ke Kuala Lumpur berada di bawah tekanan dan takut untuk hadir dalam inkues tersebut."

Rupanya ada cerita lain. Khabarnya ada pihak yang telah memanjang emel tentang laporan autopsi Porntip yang sudah was-was tentang kenyataan separuh masaknya. Kali ini dalam laporannya - TIADA LAGI 80% KEMUNGKINAN TBH DIBUNUH!

Ini apa yang dilaporkan oleh unspinners (klik) -

"Interestingly someone e-mailed The Unspinners a copy that looks like Dr Porntip's autopsy report. That someone may have found that report from some rubbish dump somewhere because the copy of the report looks like it is in bad shape and all tattered.

We will not show all the report for fear of its impact on the enquiry but this is what was written by Porntip:

16. In my opinion, based on the observation I have made, I believe the skull fructure was caused by a blunt forced injury to the head on the left side which could have been inflicted by a fall or beating using a blunt object.

I am no doctor to understand WTF that is. In plain English, she is unsure and 50:50 between possibility of the skull fructure was due to a beating or fall. "

Errr, apa dah jadi ya?

Ada pihak bertanya kepada saya tentang kenyataan koroner dalam soal balas mengenai TBH. Soalannya;

hafidzbaharom: @tunfaisal coroner said he was conscious when falling, also a few important details left out of 1st report, such as signs of strangulation
3:25 AM Apr 12th via web in reply to tunfaisal

Jawapan saya mudah;

tunfaisal: 1. a mark cd b assumed as sign of anythg including strangulation 2. even if strangulation took place, it didn't kill (bukan penyebab kematian) TBH @hafidzbaharom
4:53 AM Apr 12th via TweetDeck

Jadi 80% keyakinan Porntip hanyalah kenyataan yang memalukan profesionnya sendiri. Ia tidak perlu dan hanya menyeksakan roh si mati dan menambah kesedihan keluarga si mati.

Kita merasa jelek dengan perangai buruk pemimpin PR yang terus menerus mahu menggunakan si mati TBH bagi tujuan politik dan tidak mahu membiarkan rohnya mati dengan aman mengikut kepercayaan kaum dan agama mereka, tetapi itulah perangai pemimpin PR yang tidak melihat kematian TBH mempunyai kaitan dengan korupsi amalan pemimpin parti tersebut sebaliknya mensensasikan kematian TBH sehingga menyusahkan keluarganya untuk melalui segala proses inkues dan menyebabkan mayat TBH digali semua.

Politik tidak bertanggung jawab pembangkang?

3 comments:

Hashim said...

Back to school le bangang....simple english hang putar satu alam........piiirah.

Cencaluk said...

Hashim kat sini pun kau ada baik kau balik dan ajar aja keluarga kau cara nak meliwat ke nak menagih ke ada juga paedah yang kau dapat (sekurang-kurangnya kau dah menambahkan dosa yang selama ni kau dok buat dengan memfitnah dan menjadi petualang)

Tun jangan kau percaya dengan komen si petualang besar ni dia adalah Blogger upahan anuar berahi yang aku tahu dia pun guna KY JELLY pasal tu mulut di depan belakang macam longkang.

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

ohh ya ke cencaluk :)

ni kira agen si ANU-wa I-BERAHI ya? :)patutla x leh terima kenyataan :)

Popular Posts