Sunday, January 31, 2010

DAP perhambakan PKR - Zahrain

Guan Eng - diktator, communist-minded, chauvinist?

Bulletin Awani melaporkan kenyataan Ahli Parlimen Zahrain Mohd Hashim dan juga BEKAS Pengerusi PKR Negeri Pulau Pinang bahawa dia marah kerana DAP yang suka memperhambakan rakan-rakan dalam Pakatan Pembangkang.
Kenyataan ini merupakan respon terhadap kenyataan Pengerusi DAP Negeri Pulau Pinang, Chow Kon Yon yang mendakwa Zahrain kecewa sebab Lim Guan Eng tidak mahu menyokong permohonan tender untuk mengurus sebuah kelab golf. Chow juga mendakwa Zahrain tidak berpuas hati dengan penggugurannya dari jawatan Pengerusi PKR Negeri.
Pertama - Jika Zahrain tidak berpuas hati kerana tidak lagi menjadi Pengerusi Negeri PKR, kenapa pula dia melepaskan kemarahan kepada Lim Guan Eng? Bukankah itu urusan PKR dan bukankah sepatutnya kekecewaan itu dilepaskan kepada pemimpin PKR?

Kedua - Jika betul ia kerana tender, nampaknya pemimpin Pakatan Pembangkang (PR) rupanya mengutamakan perut dan kontrak dari parti. Mungkin kerana Zahrain `tak masyuuuk' dan mungkinkah dia marah kerana balik-balik DAP yang masyuuuuk?

Ketiga - Dakwaan Zahrain mungkin ada relevannya, jika mengambil kira kenyataan Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam. Menurut beliau, Guan Eng dan isterinya tidak diterima DAP Melaka. "Orang tahu dia ni kasar, kuku besi, cakap dia saja yang betul, cakap orang lain, salah", katanya.
Zahrain menyifatkan Guan Eng sebagai diktator, chauvinis dan berfikiran komunis.


Anwar kelentong lagi?


Jika DAP berani membuli PKR yang mempunyai 9 kerusi DUN apalagi Pas yang hanya ada 1 kerusi DUN. Nampaknya cerita bahawa Pas menjadi boneka di Perak; diperkuda di Selangor dan hamPAS di Pulau Pinang mungkin benar dan betul!!!
Teringat kata-kata P.Ramlee dalam cerita Tiga Abdul - "yang kamu berdua bijak, pandai kena tipu juga kenapa? eloklah penipu jumpa dengan penyamun"

Dengan Sultan - "patik mohon derhaka". Dengan DAP - "ya, ya, ya - saya ikut'. Mungkin itu kata Nizar

6 comments:

Abu Faiq said...

Assaaalaamu 'alaikum sdra TFI & yang melayari blog ini,

1 "Apa yang diberikan [sama ada pemberian atau perintah] Rasul kepadamu, maka terimalah. Dan apa yng dilarang bagimu melakukannya , maka tinggalkanlah" [mafhum ayat 7 surah al-Hasyr]

2 Antara larangan-larangan Allah [yang sudah pasti juga larangan Rasulullah SAW] ialah sebagaimana terkandung di dalam mafhum ayat 28, Surah Ali lmran, "Janganlah orang yang beriman mengambil orang kafir sebagai pemimpin/'ulia' [teman kepecayaan] dengan meninggalkan orang yang beriman. Sesiapa yang melakukan [larangan] demikian, maka tiadalah dia [mendapat perlindungan] daripada Allah dalam sesuatu pun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti drp pihak mereka [yang kafir itu]..."

Betapa ngeri dan dahsyatnya peringatan [AMARAN] itu - TIDAK MENDAPAT PERLINDUNGAN [tentu juga tidak mendapat pertolongan] DARIPADA ALLAH. Jadi, pertolongan siapa yang mahu dipinta? agar selamat di dunia dan akhirat BAGI ORANG-ORANG YG YAKIN [beriman]?

3 Selanjutnya, lihat respons saya bagi pos TFI sebelumnya pos ini bertajuk 'Isu desakan KJ Letak Jawatan'.

Wallahu a'lam.

Wenger J. Khairy said...

Nukilan faisal tahap budak darjah enam. Memang rugi UMNO mendapat ketua UMB yang tak erti nak kupaskan isu dengan cara yang mendalam tetapi secara retorik.

Orang kata kao ni berpelajaraan, mungkin dari Oxford Brookes dan bukannya U of Oxford. Kao ni tak erti maluke? Blog anda hambar, tiada komen, tak tahu menulis, hanya pentingkan jawatan dan muka yang tesengih2 sedangkan orang tengok terus meluat.

Oleh kerana kao ni begitu taksub kepada Parpukeri Jamban aku syorkan kao ni meletakkan jawatan dan biarlah Papukeri Jamban menggantikan tempat mu.

Unknown said...

Asalamualikum,

Mimpi ngeri Pakatan Rakyat semakin tiada noktah. Impian mereka nyata telah jauh melencong berbanding hasrat ingin menawan Persekutuan.

Satu demi satu episod Dap yg memperbodoh & memperbangangkan Pas & Pkr memberi petunjuk jelas kepada rakyat bahawa rapuhnya satu pakatan yg tidak sedar diri berangan nak memerintah rakyat di M'sia ini.

Jika pengikut2nya masih lagi bermimpi, memang sah lah hanya pengikut2 yg bangang saja yg akan terus menemui pemimpin2 bodoh ini utk mengagumi dan menaruh harapan kpd mereka.

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

wenger khairy saja yang paling pandai agaknya di malaysia ni.. :) apapun saya terima kritikan sdr wlupun x nampak la elemen yg membina; cuma saya rasa sdr sbg org yg lebih tua seharusnya menjadi tauladan kpd yg lebih muda.. :)

Anonymous said...

What a іnformation of un-ambiguity and pгеѕегveness of vаluable
experienсe rеgarding unpгediсted
еmotіons.

my web blog - payday

Unknown said...

I have experience in DAP was very rude to me. She made felt I like a bigger for money. She thought she was the boss, I am in charge now, we are nothing. The money belong govt and govt belong to people. Dr M is tight asshole, he said what's is BRIM. He doesn't care for the poor cause his family has tons of money. DAP is action. I will not vote in next election. Muyhiddin was nice and considering for people like cause giving perhatian Sara hidup for his people. I think he will win next election.

Popular Posts