Monday, April 28, 2014

Tolong carikan papan iklan dan brosur #GST yang mudah difahami rakyat... @NajibRazak




Saya sedang mengumpul iklan, brosur dan bahan multimedia lain mengenai GST yang berkesan, mudah difahami dan boleh memberi kefahaman kepada rakyat. Siapa ada? Kebanyakan yang saya jumpa macam susah je nak difahami oleh rakyat. Kalau rakyat susah nak faham, apa lagi macai-macai PR yang tak berapa nak cerdik tu... lagi la tak boleh faham.. tu yang nak turun ke jalanan, kononnya kalau mereka tak faham GST dengan membaca, mereka mungkin lebih faham bila baring ramai-ramai di atas jalan atau makan rumput di Padang Merbuk.. ha ha ha


Yang pastinya maklumat di atas slide di atas ni memang salah... sapa la punya kerja ni..




Ini salah satu pamplet yang juga ada disiarkan di dalam akhbar tempatan yang sudah tentu memakan belanja yang tinggi. Saya dimaklumkan iklan-iklan mengenai GST juga ada di siarkan oleh ASTRO. Sayanglah jika maklumatnya tidak tepat dankurang difahami rakyat..


Pengiraan GST dalam pamplet ini boleh menyebabkan kekeliruan dan memberi gambaran bahawa GST ini cukai berganda, walaupun hakikatnya berlawanan sama sekali.


Salah satu daripada papan iklan GST


Satu lagi papan iklan yang ada





Antara video-video penerangan mengenai GST yang dikesan


Jika ada bahan-bahan iklan, pamplet dan apa saja bahan mengenai GST, sila share kan untuk kita fahami kenapa mesejnya kurang difahami..

2 comments:

McTheory said...

Rasany yg buat pun tak faham kot?

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

McTheory,

kalau dia faham sure dia buat cara yg lebih baik. nik kes2 buat kerja tak sepenuh hati atau ikut arahan semata2

Popular Posts