Thursday, April 10, 2014

Bila @FathiArisOmar balun @AnwarIbrahim - Liwat sudah pasti, Reformasi sudah basi!




Embedded image permalink


Sampai bila pemimpin dan macai PR, termasuk kepimpinan dan ahli-ahli ABIM hendak terus hidup dalam penafian dan bersikap defensif dalam kes salah laku Anwar dan kesalahan meliwat Ketua Umum PKR ini. Semalam salah seorang pendukung reformasi 98 Fathi Aris Omar menghentam Anwar dan menggambarkan bahawa Reformasi 2.0 tidak lebih dari 2 LOBANG MANUSIA dan berkisar tentang liwat serta ketakutan Anwar untuk masuk penjara.

Memang sejak dulu hingga sekarang, bagi sesiapa yang mengambil masa untuk membaca penghakiman penuh hakim-hakim dalam kes Anwar, tidak ada yang menafikan kejadian liwat berlaku. Boleh baca dalam kedua-dua penghakiman penuh di bawah, pertama atas kesalahan Anwar meliwat Azizan, kedua, atas kesalahan Anwar meliwat Saiful:

Penghakiman Penuh: Anwar liwat Azizan Tahun 2004 #bebasAnwar901

Penghakiman Penuh Anwar liwat Saiful 9 Januari 2012 tidak tolak LIWAT berlaku. #bebasAnwar901

Bagi yang mengikuti kes Anwar dengan teliti, mereka memang arif tentang keadilan mahkamah dan kegagalan Anwar membela diri. Misalnya, peguam-peguam pembela Anwar telah menyenaraikan 14 saksi dan alibi dalam pembelaan mereka, termasuk Wan Azizah sendiri, tetapi bila tiba hari perbicaraan, TIADA SEORANG pun ALIBI ini dipanggil oleh PEGUAM PEMBELA. Memandangkan 14 orang ini adalah SAKSI dan ALIBI PEMBELA, hanya PEGUAM PEMBELA yang berhak memanggil mereka, tetapi peguam-peguam Anwar enggan memanggil saksi-saksi mereka ini.

Malangnya rakyat ditipu oleh Saifudin Nasution dan Rafizi Ramli yang menyatakan bahawa MAHKAMAH yang tidak mahu memanggil 14 orang SAKSI / ALIBI ini.

Begitu juga, rakyat ditipu seolah-olah tarikh perbicaraan ini disegerakan untuk menghukum Anwar sebelum PRK Kajang. Apa yang rakyat tidak tahu bahawa perbicaraan ini sepatutnya telah dijalankan pada 22 JULAI 2013, tetapi atas berbagai alasan, termasuk kononnya peguam Anwar sakit, rayuan dan penangguhan, kes ini telah ditangguh dari satu tarikh ke satu tarikh sehinggalah ADUN Kajang sebelum ini meletak jawatan. 

Ada yang berhujah Kajang Move hanya alasan ketakutan untuk dihukum atas kesalahan liwat, seperti Reformasi 2.0 juga.

Pembangkang menipu, kononnya tarikh perbicaraan adalah dalam bulan April 2014. Sebenarnya rakyat tidak dimaklumkan bahawa tarikh sebenar perbicaraan adalah 22 JULAI 2014 dan selepas pelbagai rayuan dan alasan yang tidak masuk akal, pada bulan Februari 2014, Hakim telah menetapkan 6-7 MAC 2014 sebagai tarikh perbicaraan, bukannya bulan April.

Penipuan juga berlaku apabila pembangkang menyatakan kononnya mitigasi juga dibuat secara terburu-buru. Kononnya sebelum ini tidak pernah mitigasi dibuat dalam masa satu jam. Apa yang rakyat tidak tahu, untuk pesalah dan penjenayah biasa yang bukan bernama Anwar Ibrahim, mitigasi berlaku dalam masa tidak sampai 10 minit sahaja dan selepas itu hukuman terus dilaksanakan. Dalam kes Anwar, bukan sahaja mitigasi berlaku dalam masa sejam, malah peguam pembela diberikan masa sehingga seminggu. 

Rakyat juga tidak mengetahui bahawa bagi pesalah rakyat biasa, hukuman bagi kesalahan meliwat di bawah Seksyen 377B Kanun Keseksaan membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebat jika sabit kesalahan. Tetapi bagi Anwar, hukuman bukan sahaja ditangguhkan malah diringankan kepada 5 tahun sahaja tanpa sebarang sebatan.

Apa lagi yang TIDAK ADIL untuk Anwar? 

Jadi memang tidak salah dan tidak menghairankan jika Reformis 98 tegar seperti Fathi Aris juga meluat dan geli geleman dengan Anwar.

No comments:

Popular Posts