Friday, May 31, 2013

Anti-Federalisme : Nurul Izzah dihukum makan KFC sebelum dihantar pulang ke KL


AUTONOMI Sabah adalah antara retorik kebencian yang sering dimainkan oleh pemimpin PR dalam agenda anti-Federalisme mereka. Namun bila pemimpin Sabah melaksanakan autonomi dalam aspek imigresen, mereka pula yang gagal untuk menghormati keputusan pemimpin Sabah. Autonomi dalam aspek imigrasi dan kemasukan ke dalam negeri Sabah merupakan salah satu perkara di dalam Memorandum 20 Perkara Borneo Utara ketika bersetuju menyertai Malaysia pada tahun 1963. 

Perkara 6 dalam Memorandum 20 Perkara adalah mengenai aspek Imigresen, yang menyatakan bahawa - Kawalan ke atas penghijrahan dari luar ke mana-mana tempat di Malaysia seharusnya terletak di bawah kuasa kerajaan Persekutuan tetapi kemasukan ke Borneo Utara sepatutnya juga memerlukan persetujuan Kerajaan Negeri.
Kerajaan Persekutuan tidak seharusnya berkuasa membatalkan kemasukkan sesiapa pun ke dalam Borneo Utara jika ia berkaitan dengan urusan kerajaan negeri kecuali atas sebab-sebab keselamatan sahaja. Borneo Utara seharusnya mempunyai kuasa yang tidak terhad ke atas pergerakan seseorang, kecuali mereka yang bertugas di bawah kerajaan Persekutuan daripada tempat-tempat lain Malaysia di Borneo Utara.

Nampaknya pemimpin PR bercakap hanya macam burung kakak tua ketika berceramah tentang autonomi Sabah dan sewaktu memainkan sentimen anti-Federalism - mereka tak faham pun apa yang mereka kata...


Minah gampang ni dakwa dirinya tak diberi makan semasa ditahan

on Friday, May 31, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa


http://sejarahmelayu.blogspot.com/2013/05/minah-gampang-ni-dakwa-dirinya-tak.html


Nurul Izzah bukan sahaja meroyan tak boleh masuk Sabah hari ini oleh kerajaan negeri  , malah anak Anwar yang kuat fitnah ini  juga mahu tarik simpati dengan cara  menipu  tak diberi makan semasa ditahan .

Anak Anwar ini  mendakwa dalam status  FB semasa di tahan oleh pihak imegresen dia tidak di beri makan minum.

Walhal  yg sebenarnya beliau di beri maknan dan minuman KFC secukupnya seperti  dalaam  gambar ini...

GPB difahamkan tindakan pihak berkuasa menghalang dia masuk ke Sabah kerana tidak mahu puak-puak nak  membuat huru hara sesukahati menghasut pulak rakyat Sabah.


1 comment:

Anaksi A. said...

nanti pandaila anak anwar tu putarbelit, kata makanan kfc diberi setelah dia update status fb sklipun mknnn dah ada sblmnya lagi...

Popular Posts