Thursday, July 19, 2012

Masyuuuuk - RM2500 sekali ceramah? Pasal agama atau pasal duit? Patutla ligat dalam Pas



Selebriti PAS Dibayar Tinggi ?

Mynewshub – Sejak kebelakangan ini begitu ramai artis yang mula melibatkan diri dalam bidang politik tidak kira pro atau anti-kerajaan.
Namun, rata-rata selebriti yang memilih untuk menyertai Pas adalah dengan alasan ingin berhijrah.
Ya, itu menjadi hak serta prinsip masing-masing. Tidak menjadi satu kesalahan mahupun satu pertikaian.
Cuma apa yang ditulis seorang blogger pro-pembangkang ini agak menarik untuk diperkatakan
entrynya di http://orangni.blogspot.com/2012/07/artis-wanita-sekali-ceramah-rm2500apa.html mempertikaikan kewajaran penganjur yang sanggup membayar RM2,500 setiap kali artis wanita ‘itu’ memberi ceramah Pas walaupun artis itu belum menyerahkan borang keahlian parti.
Kalau benar dakwaan itu, penulis rasa pelik juga bagaimana pihak penganjur sanggup membayar lebih kepada artis yang baru berjinak dalam bidang politik sedangkan pejuang-pejuang parti yang begitu lama menegakkan prinsip parti kadang-kala hanya diberi saguhati apabila naik ke pentas ceramah.
Kita buat pengiraan mudah. Jika setiap kali ceramah dibayar RM2,500 dan sebulan artis itu menyertai 10 ceramah, dia akan dibayar RM25,000. Itu jika 10 kali dalam sebulan, jika lebih?
Mungkin ini sekadar khabar angin, namun jika ia benar, apakah nasib mereka yang sudah ‘veteran’ memperjuangkan prinsip parti?
Tidak hairan apabila ada suara-suara di dalam parti itu yang mempertikaikan isu ini.
Isu ini sesuai dengan ungkapan ‘Kera DiHutan Disusukan, Anak Di Rumah Mati Kelaparan’.
Bagi penulis, seperti tidak adil jika penceramah veteran yang sudah lama memperjuangkan parti menerima hadiah atau bayaran yang sedikit berbanding mereka yang baru menyertai politik dan sudah beraksi ‘ghairah’ di pentas ceramah menerima bayaran yang lebih mahal atas tiket ‘selebriti’.
Namun, yang masih menjadi persoalan, adakah artis-artis itu mahu benar-benar berubah kerana dirinya dan agama, atau kerana parti ataupun mengejar bayaran yang tinggi setiap kali memberi ceramah.
Apa kata anda?



No comments:

Popular Posts