Thursday, January 26, 2012

Fitnah Anak PM: Wartawan Gay Andrew Hornery terkedu sebab #kantoi


Hornery dinobatkan sebagai Australia WORST Journalist




Andrew Hornery : Sydney Morning Herald
Friday, 09 October 2009 11:24
Andrew Hornery - Journalist
Sydney Morning Herald - Aug 8 to 9, 2009
Sydney Morning Herald - Sep 26 to 27, 2009 (repeat)
Numerous factual errors.  Andrew Hornery, unable to transcribe accurately factual matters or deliberately engages in falsehoods to degrade his subject, and heighten his vitriole.
Persons contacted by this dishonest journalist should not afford him an interview, as quotations will be altered to suit the journalist's purpose.  Any correspondence with the editor responsible, Peter Kerr, fails to elicit a satisfactory response.





ANDREW HORNERY TERKEDU 
PEMBOHONGANNYA TERBONGKAR
>> WEDNESDAY, 25 JANUARY 2012

Dari blogger Johotpolitico
http://www.johorpolitico.com/






Memang betul lah wartawan gossip Australia, Andrew Hornery ni berhak dianugerahkan pingat "Australia's Worst Journalist" kerana fitnah dia tentang DS Rosmah spend lebih RM300,000 untuk shopping di Sydney telah pun disangkal oleh Carl Kapp, pereka fesyen yang konon adalah sumbernya. READ MORE

Kenyataan Kapp itu membuktikan lagi kepada kita betapa Gossip Queen Andrew Hornery itu tidak ada kredibiliti sebagai seorang journalist dan memang betullah mamat ni suka menulis ikut imaginasi dia sendiri dan tidak bersandarkan fakta. READ MORE

Kapp di dalam kenyataannya kepada Malaysiakini juga hairan bagaimana Andrew ni boleh dapat figure RM300,000 sedangkan beliau sendiri tidak pernah memberitahu jumlah sebenar pembelian yang didakwa dilakukan oleh DS Rosmah. 

Nampak gayanya, mamat ni segaja mereka-mereka jumlah itu untuk tujuan mensensasi lagi berita, mungkin untuk melayan permintaan "kawan baiknya" di Malaysia. 

Kapp turut berkata, laporan oleh wartawan gosip songsang itu juga tidak benar sama sekali tentang dakwaan beliau telah diterbangkan ke Malaysia, sekaligus membuktikan kepada kita sekali lagi bahawa Andrew Hornery ini memang suka temberang di dalam di kolumnya.

Dalam satu lagi laporan dalam Malaysiakini,  mamat Andrew ini juga ditanya tentang anugerah Australia's Worst Journalist yang diterimanya sebanyak dua kali. Dia kata anugerah itu tak ada merit dan dilakukan oleh orang yang tidak suka dengan tulisannya. 

Macam mana orang tu nak suka dengan tulisannya kalau ia penuh dengan pembohongan dan kepalsuan. 

JP lihat anugerah Australia's Worst Journalist yang yang dimenangi oleh Andrew itu sebagai penuh merit dan beliau memang berhak ke atasnya berdasarkan pembohongan dalam tulisannya mengenai DS Rosmah.  

Baca lagi pendedahan mengenai wartawan Horny Hornery di blog Johorpolitico
http://www.johorpolitico.com/2012/01/orang-australia-kata-andrew-hornery.html

Blogger: 'Wartawan gay' dedah isu beli 
belah Rosmah
4:02PM Jan 25, 2012

Penulis blog pro-Umno hari ini mula tampil mempertahankan isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor yang didakwa berbelanja mewah semasa lawatannya ke Australia pada awal tahun ini.

Salah satunya disuarakan blog pisau.net yang turut menyerang penulis pojok akhbar Sydney Morning Herald, Andrew Hornery – antara lainnya dengan didakwa penulis tersebut sebagai "wartawan gay."

"Apa saja yang ada kaitan dengan Pakatan mesti gay. Isu terbaru yang memfitnah Datin Seri Rosmah, berkokok sakan seantero dunia Pakatan membawa berita.

"...Rupa-rupanya sumber berita seluruh haprak Pakatan dari seorang wartawan gay dan paling teruk di Australia," tulisan di blog itu dipetik.

Tulisan itu juga menyatakan bahawa Hornery merupakan penulis kolum gosip dan bukannya wartawan berita.

Menurut blog berkenaan lagi, Hornery disenaraikan di dalam satu laman web yang mengumpulkan "wartawan paling teruk" Australia – www.australiasworstjournalist.com.au.
Laman tersebut antara lainnya mendakwa Hornery tidak menulis semula fakta dengan tepat dalam tulisannya.

Kandungan blog berkenaan turut disebarkan oleh bekas ahli parlimen PKR, Datuk Zulkifli Noordin dan juga unit perang siber Umno, Unit Media Baru di laman Twitter.

Tulisan berkenaan timbul selepas Hornery mempertahankan dakwaannya hari ini bahawa Rosmah telah berbelanja mewah semasa lawatannya ke negara itu.

Rosmah semalam menyangkal dakwaan Hornery yang dibuat dalam seksyen 'Private Sydney' harian itu dengan menyifatkannya sebagai "karut, dibesar-besarkan secara liar dan tidak benar".

link: http://malaysiakini.com/news/187463




2 comments:

Wong Pencen said...

Tunggu apa lagi. Saman wartawan tu. Jangan biarkan Malaysia dimalukan sebegitu rupa!

Wake UP! said...

Terbaik atau terburuk tu pun satu pengiktirafan jugak.

Popular Posts