Thursday, December 29, 2011

Konflik #GilaKuasa Azmin-Nurul Izzah bakal hancurkan PKR



Free Malaysia Today telah meyiarkan artikel tersebut.
http://www.freemalaysiatoday.com/2011/12/28/pkr-will-collapse-under-azmin/

‘PKR will collapse under Azmin’

Zefry Dahalan | December 28, 2011

A pro-Umno blogger predicts doomsday for the opposition party if Azmin Ali becomes the president.

PETALING JAYA: PKR will be doomed once its deputy president Azmin Ali takes over the top post, predicted pro-Umno blogger Anuar Mohd Nor.

In a posting on his blog umno-reform2.com, Anuar said Azmin controlled party supremo Anwar Ibrahim and the latter controlled the former, “so PKR is controlled by Anwar and Azmin”.

He advised Umno not to make any mistakes with regard to attacking PKR or engineering its downfall as the party would self-destruct when Azmin is given the reins.

Citing Batu MP and PKR vice-president Tian Chua, he said: “Once branded as a great reformist who stuck to his principles, he now prostrates before Azmin in worship.”

Anuar also blamed Azmin for Badrul Hisham Shaharin’s defeat for the PKR Youth chief post and the wing’s weakness.

He also claimed that Azmin’s hold on the party was growing and Anwar silences the issue by playing up the reformasi agenda among PKR members to retain their support.

During the last party election, Azmin and Anwar were accused of rigging the polls, which the duo vehemently denied.

Azmin was Anwar’s former political secretary when the latter was deputy premier prior to his unceremonious sacking in 1998.

PKR is currently helmed by Anwar’s wife, Dr Wan Azizah Wan Ismail.



Bukan FMT sahaja yang menyiarkan kisah konflik tersebut. Malaysia Today juga menceritakan tentang perkara yang sama dan mendakwa Azmin merupakan dalang yang menyiarkan pelbagai fitnah ke atas Nurul Izzah.


Zaid Ibrahim bantu Nurul Izzah lawan Azmin?
http://www.malaysia-today.net/mtcolumns/beritakomentar/46142-zaid-ibrahim-bantu-nurul-izzah-lawan-azmin


(Siasah) - Persaingan kuasa dalam PKR, yang semakin jelas dilihat sejak menjelang pemilihan lalu muncul lagi, mengaitkan pemimpin-pemimpin tertinggi parti.


Pengendali laman Malaysia Today, Raja Petra Kamarudin mendakwa Azmin Ali, timbalan presiden PKR di belakang penyebaran surat layang memburukkan Nurul Izzah Anwar, naib presiden PKR.


Surat itu menggesa ahli-ahli PKR menghalang Nurul Izzah yang didakwa cuba membawa semula Datuk Zaid Ibrahim - yang kini memimpin partinya Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (Kita) - menyertai semula PKR.


Dalam kolum terbaharunya, Raja Petra menerbitkan semula surat itu dengan ulasan ringkas mengatakan Azmin dipercayai di belakang penyebaran surat layang tersebut, dalam usaha menyekat anak kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim itu daripada menghalang kemaraan Azmin.


Menurut surat itu, Nurul Izzah mempunyai pengaruh untuk membolehkan Zaid dibawa semula menyertai PKR disebabkan kedudukannya.


"Sebagai naib presiden paling kanan dalam PKR dan anak kepada Anwar Ibrahim, Nurul Izzah pastinya mampu memanipulasi ayahnya dan setidak-tidaknya dapat membuka ruang buat Zaid menyertai PKR dan Pakatan Rakyat semula."


Menurut surat itu lagi, "Nurul Izzah perlu sedar bahawa status beliau sebagai anak kepada Anwar Ibrahim tidak semestinya akan merestui semua tindakan politiknya."


Zaid keluar parti setelah kecewa dengan politik Anwar dan permainan Azmin menyekat kemaraannya dalam parti.


Dakwaan Raja Petra ini sekiranya benar memberi gambaran usaha Azmin mengukuhkan kedudukannya dalam parti termasuk dengan menyekat Nurul Izzah, pemimpin muda yang dilihat berpotensi dan tidak mempunyai beban sejarah seperti beberapa pemimpin lain termasuk Azmin.


Kedudukan Nurul Izzah sebagai anak Anwar, pemimpin kanan yang muda dan popular mampu menggugat Azmin dalam kepimpinan parti.


Zaid semasa masih dalam PKR juga dilihat sebagai pencabar terdekat Azmin, disebabkan kedudukan seniornya yang dilihat mengatasi kelayakan Azmin.




Nota: Nasihat percuma kita kepada Nurul Izzah, ingatkan anak-anak tu. Jangan sampai anak you jadi mangsa macam you jadi mangsa masalah di antara papa you dengan mama you, mama you dengan azmin dan auntie sham, papa you dengan auntie ummi hafilda dan ramai lagi. Sudah-sudahlah berpolitik. Elakkan anak-anak menjadi mangsa kerakusan dan ketamakan kita untuk berkuasa.


2 comments:

AJAI62 said...

Assalam Bro

Hancur..biarkan...parti yang tak perlu wujud di arena politik Malaysia kerana nak menyelamatkan seorang individu dan kaum keluarga serta kroninya... Biarkan dia terjun dengan labunya... Ada pun menyusahkan orang Melayu/Islam buat apa?

Anonymous said...

mmg kalau niat tak betul, inilah jadinya. kita doakan saja mudah2an cepat hancur

Popular Posts