Friday, October 7, 2011

Hishammuddin - #bajet2012 iktiraf pengorbanan wirawan, wirawati @HishammuddinH2O

Berikut adalah respon spontan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mengenai bajet 2012 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak petang tadi.

Menurut Datuk Seri Hishammuddin, Bajet 2012 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri sangat praktikal, realistik dan telah dibuat secara terancang dan terperinci bg menangani keperluan rakyat.

Menurut Datuk Seri Hishammuddin lagi bajet ini sebenarnya telah bermula menerusi usaha-usaha penjimatan yang telah dilaksanakan selama ini dan hasilnya telah membantu mewujudkan bajet yg penuh bermakna utk membela keperluan rakyat.

Pemberian one-off RM3,000 kapada bekas anggota serta duda dan balu wirawan dan wirawati adalah perakuan kerajaan dan pengiktirafan terhadap jasa serta perjuangan mereka untuk pertahankan negara.

Melalui kenyataan di twitternya, Hishammuddin menyebut:

RT @HishammuddinH2O: Bajet-Syukur esp. warga PDRM dulu dan kini -Allah swt bersama mereka yg sabar tabah ikhlas jujur bertugas demi agama/bangsa/negara tercinta.

RT @HishammuddinH2O: As i said b4 my dream -" A modern police force functioning in a modern democracy" 2012 budget marks d beginning of that journey. Tk PM.

RT @HishammuddinH2O: GASS-P-byk d umumkan PM bajet tadi membantu Sembrong.Air bersih,ladang,pendidikan,agenda luar bandar,kos sara hidup etc.Sama2 kita jayakan.

RT @HishammuddinH2O: @PDRMsia Tahniah PDRM. Terjemahkanlah pengiktirafan ini dgn memikul amanah dgn bersungguh sungguh jujur dan ikhlas demi bangsa dan tanahair.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Popular Posts