Tuesday, September 6, 2011

Puja komunis: Waris halau Mat Sabu. Padan muka!


Berita Harian ms1

Johor Bahru: Anak perempuan Allahyarham Koperal Abu Bakar Daud, salah seorang anggota polis yang cedera parah dalam serangan komunis di Bukit Kepong, 61 tahun lalu enggan menemui Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu yang datang bersama rombongan ke rumahnya di Bandar baru Uda di sini semalam. Jamilah Abu Bakar yang ketika itu baru berusia 4 tahun dan melihat sendiri bapanya ditembak bertubi-tubi, tidak dapat menerima kenyataan pemipin Pas itu yang mendakwa Ahmad Indera atau mat Indera yang mengetuai serangan adalah pejuang kemerdekaan kerana menentang British yang menjajah negara ketika itu.

"Tak payah datang, saya tak mahu berjumpanya. Ia amat keterlaluan sehingga menyebabkan luka lama berdarah kembali. Macam mana saya boleh terima kedatangan orang yang menafikan pengorbanan dan perjuangan bapa dan rakan-rakannya mempertahankan maruah bangsa dan negara sehingga sanggup mengorbankan nyawa sendiri, sedangkan dia (Mohamad) boleh mengangungkan komunis"

Berita lanjut - dapatkan naskah Berita Harian anda di kedai berhampiran. Baca - ibu Jamilah, Fatimah Ya'aba dan adiknya juga terbunuh semasa tragedi Bukit Kepong.

3 comments:

TEORI rahman said...

halau kerana tidak bersependapat (padan muka pula kata2 orang yang cetek ilmu)

contoh mudah: pm datang rumah kita tapi kita tak suka maka kita pun bole halau pm. . namun begitu kerana ianya pm maka dipaksa jua untuk menerima kedatangannya dan selepas tu kita akan ke penjara atau isa lah jawabnya

oleh itu, berfikiranlah terbuka dan tidak mengikut sedap kata dapat 'menceritakan' sesuatu cerita dan berita

dengar 'dengan teliti dan baik2' ceramah mat sabu ok. . mat sabu tidak puja komunis (tapi umno online banyak menyiarkan hubungan umno / kerajaan dengan komunis) maka bertambah 'pinga2' le rakyat mengenai siapa yang sebenarnya yang sokong / sanjung / puja komunis hehehe

Anonymous said...

Kepada Teori rahman Said...
Orang yg tinggi Ilmu lah akan halau penderhaka mcm Mat Sabu...

Anonymous said...

to..Teori rahman said
Kalau dah taksub pd Mat Sabun, ibarat mat sabu ceramah kata batu boleh berjalan, pegikutnya turut percaya memBAAAABIII BUTA.Itulah kelebihan penyokong PAS dlm ketaksubannya.

Popular Posts