Saturday, April 16, 2011

PKR - Parti Kuat Rasuah?!! SMS rasuah dari parti hipokrit!


SMS rasuah dari blog mukapetang


Apa nak jadi dengan PR ni? Konon tentang rasuah, tapi dia yang paling kuat rasuah? Hipokrit sungguh pemimpin PR. Tuduh UMNO rasis, tapi dengar sendiri apa yang Calon DUN Pending, Violet Yong cakap? Perkataan yang lahir dari pemikiran rasis. Entah apa pula yang dikatakan dalam bahasa Cina dalam video tu kita tak faham. Ada hasutan dan kebencian yang cuba ditanamkankah apabila dari berceramah dalam bahasa Inggeris, ditukar tiba-tiba ke bahasa Cina untuk mengutuk kaum Melanau? Tapi inilah hipokrasi PR (Pakatan Pembangkang) aka Penipu Rakyat.

Bagi parti yang kononnya menentang rasuah, agak memalukan apabila Baru Bian mengumumkan yang jika PR menang, dia akan menaikkan gaji Tuai Rumah kepada RM 950, penghulu RM 1,050, Pemancha RM 1,250 dan Temenggong RM 1,600. Agak tidak bertanggungjawab juga bagi Baru Bian untuk mengumumkan kenaikan tersebut tanpa memahami keupayaan kerajaan negeri untuk menanggung kenaikan gaji sebegitu. Tentu sahaja ada program dan projek tertentu terpaksa dikorbankan jika janji seperti ini dibuat. Lebih malang lagi jika projek yang penting untuk rakyat terpaksa dikorbankan semata-mata kerana permainan politik populis Baru Bian yang terdesak untuk merampas kuasa.

Satu lagi sms yang diterima pengundi adalah sms di atas. RM200 untuk setiap undi? Bawa ahli keluarga yang boleh mengundi? Murah sangatkah maruah rakyat Sarawak?




Ini pula rakaman video Calon PKR di DUN N34 yang sebelum ini telah masuk kampung untuk meraih undi dengan merasuah, Ali ak Biju kini bertanding di DUN KRIAN atas tiket PKR di Pilihanraya Negeri sarawak 10.

Inilah parti yang hipokrit dan kononnya menentang amalan rasuah. Inilah pemimpin dan parti yang ibarat kata orang-orang tua - berkokok berderai-derai, ekor bergelumang tahi. Apa kata DJ Radio Free-Sex Sarawak tentang hal ini?



Nahhhhhh!!!!


Rakyat Sarawak - Tolak PARTI PEMBULAK. Tolak PARTI LUAR yang ingin men`jajah' Sarawak!

No comments:

Popular Posts