Thursday, October 8, 2009

Wajah militan PAS

FB Pas kawasan Segamat telah mengedarkan arahan ini; mesejnya jelas hendak membuat kacau; mereka yg menyerang kawasan BN, hari ini mereka pula mendakwa mereka diserang; sengaja buat kacau kerana nak mengganggu proses pilihan raya?

"KEADAAN SEMAKIN KRITIKAL! RAMAI AHLI PAS DIPUKUL DIBAGAN PINANG! SEMALAM, MARKAZ PEMUDA PAS PUSAT TELAH DICEROBOH DAN PETUGAS DI HALAU KELUAR. DEMI ALLAH DENGAN NAMA JIHAD FI SABILLILLAH, SAYA SELAKU PEMEGANG AMANAH KETUA DEWAN PEMUDA PAS PUSAT (DPPP) MENGERAHKAN SERAMAI MUNGKIN PEMUDA DARI SELURUH NEGARA AGAR TURUN KE BAGAN PINANG" - USTAZ NASRUDIN HASSAN TANTAWI

**SILA PANJANGKAN MAKLUMAT INI KEPADA SAHABAT2 YANG LAIN. JANGAN KITA BIARKAN KEZALIMAN UMNO BERPANJANGAN! MENGGUNAKAN CARA KOTOR SEJAK HARI PERTAMA LAGI DENGAN LAKONAN AZEEZ. AYUH, SHAHAB! KE MEDAN JIHAD! UMNO SEMAKIN MELAMPAU!!! ALLAHUAKHBAR!!

Jika benar mesej ini dari Ketua Pemuda Pas, maka masa depan Pakatan Pembangkang adalah amat kelam. Masa depan Islam? Jihad memerangi umat Islam atas nama fi sabilillah? Kelakar pula melihat tahap ilmu agama Ketua Pemuda Pas. Ataupun sikap memutar belit ajaran agama (sama belitnya dengan lilitan serban mereka) seperti yang diamalkan oleh Nik Aziz telah turun kepada Ketua Pemuda mereka?

Nampaknya kempen merendah diri Pas dan arahan Nik Aziz agar kempen dijalankan secara sopan hanya retorik kosong. Sejak hari penamaan calon, penyokong BN yang terpaksa melalui kumpulan penyokong Pas telah ditendang, diraba dan ditumbuk oleh mereka. Semalam Pas menghantar gerombolan untuk masuk ke kawasan penyokong BN dan melakukan provokasi, satu tindakan yang akhirnya menyebabkan mereka dihalau dari kem BN. Pada waktu yang sama dakwaan palsu bahawa petugas mereka ditetak dengan parang pula dimainkan. (gambar dan video telah dimuat naikkan ke blog DUN31baganpinang.blogspot.com, unitmediabaru.blogspot.com dan blog-blog lain yang melaporkan kejadian tersebut seperti rbf, pisau, marahku.blogspot.com dan banyak lagi (sila rujuk link di sebelah).

Sikap militan, samseng, penipu dan ganas Pas yang cuba disembunyikan di bawah slogan `Pas for All' dan di sebalik kopiah dan serban mereka, nampaknya tidak dapat disembunyikan lagi. Bagi rakyat Malaysia, muslim dan bukan muslim, inilah wajah sebenar Pas dan marilah sama-sama turun ke Bagan Pinang untuk menyaksikannya sendiri.

Bila orang sudah menjual, kenapa tidak kita membeli.....?

6 comments:

Unknown said...

Melayu hanya berani pada bangsa sendiri saja!!!..lihat situasi kt Selangor..kecut telur ngan bangsa lain.....terutama ngan babgsa taik adam...aku dah lama nyampah ngan golongan Erdogan dalam PAS..ngalah komunis bintang 3....

Anonymous said...

Pemuda diminta tingkat keselamatan, elak provokasi

TELOK KEMANG, 8 Okt: Ketua Pemuda PAS, Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi meminta ahli-ahli Pemuda meningkat keselamatan di markas dan unit peti undi parti di kawasan Bagan Pinang, sebagai respons kepada peningkatan tindakan ganas di sini.

Nasrudin berkata demikian dalam ucapannya di perhimpunan Pemuda di Markas Induk PAS di Telok Kemang sebentar tadi.

Perhimpunan dihadiri sekitar 300 ahli Pemuda dari seluruh negara itu dikerah Dewan Pemuda siang tadi untuk meningkatkan keselamatan di kawasan Dewan Undangan Negeri Bagan Pinang.

"Tujuan Pemuda dikerahkan hadir ialah untuk meningkatkan keselamatan agar mengelakkan berlaku provokasi dan kekacauan di sini," kata Nasrudin ketika ditemui Harakahdaily.

Beliau menggesa semua Pemuda agar tidak bertindak balas terhadap provokasi dan melaporkan kepada pihak berkuasa sekiranya terjadi sebarang kejadian tidak diingini.

Ketua Pemuda PAS juga berpesan kepada Pemuda supaya "jangan bertindak tanpa sebarang arahan," tegasnya.

Majlis bermula sekitar pukul 8.30 di sini dihadiri Nasrudin, Timbalan Ketua Pemuda Ustaz Azman Syafawi Abdul Rani, exco Pemuda Kamaruzzaman Mohamad dan Ustaz Riduan Mohd Noor dan pemimpin pemuda seluruh negara.

ysnizam said...

sket2 rasuah..sket rasuahh..
dah xder idea lain ker nalapambu..
bosan aku dengo nyer..

Haram dalam islam bukan sekadar rasuah..
ada namyak lagi pekara haram dalam islam..!!

berish sangat ker PKR, PAS ngan DAP nie..??

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

dah tak de idea apa nak kelentong lah tu, org dah x makan cerita rasuah ni kat bagan pinang.. :) simpan je la

ISAC said...

Kenapa KDN X "ISA" kan aje orang macam ni?

Jangan nanti orang ingat kita lemah

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

elok jugak di dakwa atas akta hasutan jika benar2 terbukti menghasut..

Popular Posts