Tuesday, June 9, 2009

Mogok lapar gagal?

Apakah kesan mogok lapar tajaan Nizar dan Ustaz Nga? Rata-rata maklum balas yang diterima mengatakan tidak ada kesan; malah GAGAL.

Kata orang, apabila pemimpin kanan PAS sudah tidak tahu membezakan antara syariat dan perbuatan orang yang tidak beriman; maka perbuatan mereka ini hanya sia-sia. Mula-mula mogok lapar; kemudian tiba-tiba jadi puasa sunat.
Puasa sunat pun niat dah tak betul. Apa yang susah sangat hendak sembahyang hajat. Jika Nizar menganjurkan solat hajat dan meminta pula orang-orang bukan Islam berdoa dan memohon kepada Tuhan yang mereka percayai, itu lebih cantik di sisi Islam. Ini tidak, bila sudah mengumumkan kepada seluruh dunia bahawa Nizar akan melancarkan mogok lapar; tiba-tiba kata bukan Islam dianjurkan berpuasa mengikut amalan agama masing-masing.

Perbuatan ini umpama mahu menutup silap dan malu kerana tidak faham hukum. Sedangkan begitu ramai pihak yang mendengar kenyataan Ustaz Nga - yang dianjurkan oleh beliau adalah MOGOK LAPAR bukan PUASA. Lagipun apa makna MOGOK LAPAR 24 Jam, bila boleh berbuka puasa atau minum air - TAK ADA MAKNA dan sekadar satu lagi siri penipuan dan lakonan semata-mata.
Seperti isu Tuhan mencarut, sekali lagi jentera PAS cuba memutar belit; kalau dulu ditukar perkataan carut tu kepada cela, sedangkan semua orang tahu isu sebenar ketika itu adalah carut dan bukannya cela.
Hanya mereka yang tidak berfikir sahaja yang akan tertipu dengan putar belit jentera PAS ini. Ternyatalah jentera dan penyokong mereka ini terperangkap dalam semangat assabiah yang tebal.

No comments:

Popular Posts