Tuesday, May 12, 2009

Kalau mahkamah putuskan Zambry MB yang sah....

Kalau keputusan mahkamah tidak menyebelahi Nizar, apa agaknya akan terjadi?

1. Hari ini akan ada demonstrasi jalanan.

2. Akan ada dakwaan bahawa - hakim rasuah, dikuasai kerajaan, sistem kehakiman korup, mahkamah tidak adil dan sebagainya.

3. Media-media antarabangsa akan menyerang dan memburukkan pentadbiran Datuk Seri Najib, kerajaan Malaysia dan sistem kehakiman negara.
Sebenarnya ini adalah `predictable game' Penipu Rakyat. Bermula dengan Bersih - tapi bila menang pilihan raya, langsung tidak ada bunyi. Selepas itu Hindraf - walaupun tiada asas tapi kekacauan ditimbulkan dan api perkauman dibakar. Gerakan anti PPSMI? Krisis di Perak? Nampaknya asal ada modal, ia akan dicanai dan disensasikan sehingga menyebabkan kekacauan di jalanan dan dalam negara.

Kita selalu baca dan menonton kisah-kisah tentang CIA sponsored coup atau CIA sponsored anarchy. Saya percaya cerita-cerita ini tidak direka hanya kerana hendak berseronok suka, tetapi ada asas kebenaran di sebaliknya.

Adakah kita di ambang itu sekarang? Kenangkan apa yang berlaku di Indonesia, Iraq, Vietnam atau negara-negara lain di dunia ini. Adakah kita sedang menuju arah yang sama? Jika ya - maka rakyat Malaysia yang sedar dan tidak tertipu mempunyai tanggung jawab untuk membetulkan keadaan. Tolak Penipu Rakyat.

No comments:

Popular Posts