Wednesday, May 14, 2014

Shen Yee Aun - #PemilihanPKR dicemari rasuah, keganasan, penipuan, nepotisme & salah guna kuasa


Rasuah berleluasa dalam pemilihan PKR

"Kuala Selangor Parti Keadilan Rakyat division chief, S Manikavasagam has claimed that the ongoing PKR elections at the division was being marred by money politics with candidates bribing as much as RM50 to win votes" - SYA


Salam UBAH kepada BERSIH dan Ambiga ,

Sebagai rakyat Malaysia yang menyokong pilihan raya bersih , anti rasuah dan penyokong kesuburan demokrasi maka saya hendak meminta supaya BERSIH akan adakah BERSIH 5.0 besar - besaran di Dataran Merdeka terhadap Parti Keadilan Rakyat pimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama isterinya Wan Azizah dan anak perempuannya Nurul Izzah ?

1. Setakat ini terdapat 344 bantahan dan aduan rasmi daripada ahli dan pemimpin PKR sendiri terhadap proses pemilihan mereka. BERSIH selaku NGO yang bertanggungjawab untuk menjamin pilihan raya dan pemilihan bersih , telus dan adil seharusnya tampil ke hadapan untuk memastikan PKR mengadakan pemilihan mereka dengan telus. ( Sejarah aduan pemilihan dalaman parti yang terbanyak dalam sejarah politik Malaysia )

2. Setakas ini hampir 100 calon PKR sudah kehilangan hak mereka untuk bertanding apabila kelayakan mereka dibatalkan oleh jawatankuasa pemilihan. PKR. ( Sejarah pembatalan kelayakan calon bertanding yang paling banyak dalam sejarah politik Malaysia )

3. 12 daripada 22 Bahagian di Selangor sudah membatalkan proses pemilihan mereka. ( Sejarah pembatalan bahagian pemilihan parti yang paling banyak dalam sejarah politik negeri Selangor ) .

4. Aduan Ketua Bahagian Kuala Selangor sendiri yang melaporkan terdapatnya politik wang terlibat dalam pemilihan kali ini.

The candidate for Kuala Selangor Parti Keadilan Rakyat division chief, S Manikavasagam has claimed that the ongoing PKR elections at the division was being marred by money politics with candidates bribing as much as RM50 to win votes. “I have evidence of video recordings (on money politics) and will upload it soon. I received complaints that party voters are being bribed of RM30 to vote for candidates contesting for national posts and RM20 for Kuala Selangor division chief post.

Bukankah perjuangan PKR dan BERSIH selama ini adalah anti Rasuah ? Pejuang - pejuang Pakatan Rakyat yang selalunya menjerit anti rasuah seharusnya kini tampil ke hadapan berhadapan dengan PKR.

5. Keganasan Politik

- Budaya keganasan PKR selama ini telah menjerat mereka sendiri sehingga jantina wanita juga akan bertindak ganas untuk berlawan sesama sendiri. Jika mereka namakan Karpal Singh sebagai the Tiger of Jelutong maka Wanita PKR yang begitu garang perlu kita namankan mereka the Tigress of PKR .

Chaos reigned at the PKR election for the Sabak Bernam division which was later cancelled.What began as heated arguments, with curses thrown in, between rival supporters at the Sabak Bernam Mini Convention Centre turned ugly when several women supporters were seen pulling at each other’s dresses.At one point, one of the supporters tried to hit another with a wooden stick. Those nearby quickly stopped the intended assault and dispersed the crowd with the help of the police. who took away the stick.

6. Pembatalan keputusan pemilihan 17 bahagian PKR

7. Black Out di Batang Sadong, Sarawak

8. Pengundi Hantu dalam pemilihan PKR

Di Cabang Klang, pemilihan PKR juga dibatalkan sebabnya - Senarai nama ahli yang disemak di bawah khemah tidak sama yang berada di dalam dewan.

Di Cabang Kota Raja pula.. Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) pada jam 5.00 petang memaklumkan bahawa terdapat satu peti undi telah dipecahkan. terdapat sekumpulan lelaki bertindak merampas peti undi dan melemparkannya ke lantai dewan pusat pengundian.

PKR begitu sibuk hendak menangkap 40 000 pengundi Bangla dan pengundi hantu yang tidak pernah wujud dalam PR 13 sehingga lupa untuk tangkap pengundi hantu dalam parti mereka sendiri.

Jika penyokong Pakatan Rakyat suka sangat hendak UBAH. Memperjuangkan anti rasuah , ketelusan pilihan raya , kesuburan demokrasi , hak keadilan dan sebagainya maka kini SYA menawarkan diri bersama anda dalam setiap perjuangan politik laungan anda semua selama ini. Reformasi ? Pilihan Raya BERSIH ? Anti Rasuah ? Hak berdemonstrasi untuk menuntut keadilan ? Hak demokrasi ? Jika ikhlas maka kita seharusnya adakan BERSIH 5.0 .

Cuma sekadar ingin bertanya Mat Sabu ready nak membawa penyokong turun ke padang demi perjuangan prinsip Pakatan Rakyat selama ini ? Adakah Datuk Ambiga berani mengetuai himpunan ini ?

Selamatkan Malaysia . Lawan Tetap Lawan. UBAH dan BERSIHKAN PKR. REFORMASI !!!!

Shen Yee Aun ( SYA )



No comments:

Popular Posts