Thursday, February 27, 2014

Kronologi #KrisisAirSelangor - Keangkuhan PR bernilai RM3.5b dan hidup jutaan rakyat Selangor, WP


Kerajaan PR yang angkuh dan bongkak sanggup mempertaruhkan kehidupan dan keselesaan rakyat sehingga mereka terjebak dalam Krisis Air Selangor 2014. Jangan lupa tentang denggi, sampah dan banjir....



Apa di sebalik Krisis Air Selangor?





Kenyataan ANGKUH dan SOMBONG PR SELANGOR pada tahun 2010





Kerajaan PR terus ANGKUH dan SOMBONG pada tahun 2012.. sedangkan realitinya rakyat Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya menanggung akibatnya...




Gambar 2012 - PR memang menyusahkan rakyat

Krisis Air


Berita 2013 - PR terus menyusahkan rakyat



Akhirnya Khalid Ibrahim akui keangkuhan dan kebahlolan dirinya... ish3 sadis sangat. Dengar amaran Syabas bahawa tindakan Kerajaan PR Selangor yang akan menganiaya dan menyusahkan rakyat di Kuala Lumpur, Putrajaya dan Selangor. Pada waktu yang sama, Syabas turut menegaskan bahawa cadangan Khalid dan PR sebagai tidak sensitif tentang keperluan air di hospital-hospital.





Akhirnya Khalid tanda tangan MOU selepas paksa rakyat Selangor, KL dan Putrajaya lalui keperitan dan risiko akibat ketiadaan air. Keangkuhan dan kebahlolan Khalid dan kerajaan PR ini mengakibatkan kos tambahan sebanyak RM 606 juta kerana penangguhan yang disengajakan sejak tahun 2008. 

Kerajaan BN yang dituduh angkuh oleh PR ini pula begitu bermurah hati menyelesaikan Krisis Air Selangor DEMI RAKYAT dengan bersetuju membenarkan Selangor mengurus sendiri bekalan air mereka, menyuntik RM 2 bilion untuk membantu kerajaan negeri bagi proses pengambil alihan saham dan memberikan lagi sejumlah RM900 juta untuk memastikan program mitigasi air dilaksanakan.




No comments:

Popular Posts