Thursday, January 23, 2014

#SyokSendiri Tarik Saman: Usaha #BadutUMNO peralat @TengkuAdnanREAL GAGAL! @NajibRazak



Usaha badut-badut UMNO memperalatkan Setiausaha Agung UMNO Malaysia, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor untuk menyelamatkan tengkuk mereka dari diserang oleh ahli dan penyokong UMNO adalah taktik lapuk yang sudah boleh dibaca. Mungkin mereka fikir, oleh kerana ramai yang menghormati Datuk Seri Tengku Adnan, serangan terhadap kebodohan dan kelalaian mereka akan dihentikan.

Saya menghormati Datuk Seri Tengku Adnan kerana selain dari beliau merupakan Ketua UMNO bahagian dan Ahli Parlimen saya, beliau juga merupakan pemimpin UMNO yang tegas, berani dan banyak membantu ramai pemimpin dan ahli UMNO. Bagaimanapun menyeret Datuk Seri Tengku Adnan dalam hal ini bukan sahaja tidak bijak malah menyerlahkan lagi KETIDAK CERDIKAN badut-badut di ibupejabat UMNO.

Kenapa?

1. Yang MEMOHON penyelesaian di luar mahkamah adalah TIAN CHUA, EDITOR DAN PENGARANG ARTIKEL - jelas membuktikan mereka yang keberatan untuk meneruskan kes ini bukan UMNO. Tak kisahlah apa kerisauan 3 DEFENDAN ini. Sama ada mereka takut kalah, tak mahu pembohongan mereka terus menerus diingati oleh rakyat Malaysia selagi kes ini di dalam pembicaraan atau apa sekali pun, TAWARAN ini pastinya dibuat kerana mereka bimbangkan sesuatu.

2. Yang BERSETUJU dengan penyelesaian di luar mahkamah adalah UMNO, yang diwakili Peguam UMNO dan Setiausaha Kerja UMNO - bermaksud, mereka mempunyai KUASA untuk menentukan apa saja syarat terhadap 3 DEFENDAN ini sebelum bersetuju dengan TAWARAN yang diberikan oleh mereka.

THE BEST DEAL yang ORANG BERKUASA ini boleh dapatkan untuk UMNO HANYALAH:-

1. rasa kesal Tian Chua - bukan permohonan maaf secara bertulis yang disiarkan oleh semua akhbar dan media utama, termasuk di MUKA HADAPAN akhbar-akhbar pembangkang dengan KENYATAAN MEDIA yang dipersetujui atau didrafkan oleh UMNO

2. penarikan artikel oleh Keadilan Daily - tanpa permohonan maaf yang disiarkan oleh semua akhbar dan media utama, termasuk di MUKA HADAPAN akhbar-akhbar pembangkang dengan KENYATAAN MEDIA yang dipersetujui atau didrafkan oleh UMNO

Itu saja ke THE BEST DEAL dan keadilan yang mereka boleh dapatkan untuk UMNO? Saya yakin, jika Datuk Seri Tengku Adnan ada bersama, keputusan mungkin berbeza.

Dalam kes Mustafa Ali, THE BEST DEAL yang mereka boleh dapatkan untuk UMNO adalah untuk Mustafa Ali menyalahkan BLOGGER UMNO?

SEBAB itu saya nyatakan sebelum ini - MUNGKIN HANYA BLOGGER DAN PORTAL BERBAYAR UMNO sahaja yang akan mempertahankan tindakan (badut-badut UMNO) ini dan menyatakan ia sebagai tindakan yang betul dan UMNO telah MENANG PERANG PERSEPSI disebabkan tindakan ini.


JOM layan artikel Double Y di bawah -


Tarik Saman Fitnah @tianchua - Tiga Kebodohan Peguam UMNO Datuk Hafarizam Harun!



Tarik saman sebab Tian Chua kesal...?

Perbuatan peguam UMNO Datuk Hafarizam Harun menarik semula saman fitnah ke atas Tian Chua dan Keldaian Daily bukan sahaja peristiwa memalukan tetapi turut menyebabkan UMNO diperlekehkan oleh pembangkang.

Rata-rata ahli UMNO kesal dan kecewa dengan keputusan tersebut, mungkin penjelasan Hafarizam Harun sebelum ini gagal meredakan kekecewaan ahli UMNO sehingga memaksa Setiausaha Agung UMNO, Datuk Tengku Adnan turut mengeluarkan kenyataan media semalam :



Sikap pemurah Hafarizam yang mewakili UMNO sekaligus membuka ruang kepada Tian Chua memalukan UMNO melalui laman Twitter miliknya  :


Bagi saya keputusan menarik semula saman sama sekali tidak boleh diterima malah kenyataan yang dikeluarkan juga agak dangkal!

Kenapa saya mengatakan kenyataan yang dikeluarkan kelihatan dangkal?

Pertama - kerana Hafarizam terlalu bodoh sehingga gagal memahami bahawa Tian Chua dituduh di bawah Akta Hasutan disebabkan ribuan laporan polis yang dibuat oleh rakyat Malaysia dan ia sama sekali tidak berkaitan dengan UMNO.

Kedua - Hafarizam terlalu bodoh serta malas melaksanakan tanggungjawab sebagai peguam apabila hanya akur dengan permintaan Tian Chua atas alasan dia telah menyatakan kekesalan dan berjanji menarik semula artikel fitnah yang disiarkan di laman Keldaian Daily.


Ketiga - Hafarizam terlalu bodoh kerana hanya bersetuju dengan permintaan Tian Chua tetapi tidak membuat gesaan supaya Tian Chua dan editor Keldaian Daily menyiarkan satu permohonan maaf secara terbuka di potal milik pembangkang kerana memfitnah UMNO sehingga menjejaskan maruah parti.

Benda mudah macam ini pun Hafarizam Harun yang bertaraf peguam tak boleh fikir?

Alahai...

Ariosss...!


Popular Posts