Saturday, June 15, 2013

Gambar-gambar propaganda bodoh Red Bean Army, tetapi yang bodoh tetap tertipu




Salah satu kaedah penipuan Red Bean Army

Taktik mudah

1) Buat fake account

2) Update info jadi Puteri UMNO atau apa-apa yang melibatkan UMNO

3) Update status mengarut yang menghina agama seperti gambar diatas

4) Cybertroop PR print screen

5) Post dalam group-group Pro PR

6) Orang bodoh tak tau apa akan komen tanpa menilai

Ingat,dalam propaganda penipuan yang diulang-ulang akan menyebabkan orang percaya.Ini salah satu modus operandinya.Selamat memfitnah!

P/S : Hye Red Bean Army!


Jom tengok lagi penipuan Red Bean Army dan yang setaraf dengannya di bawah. Kabarnya ada kajian yang menunjukkan bahawa bahan-bahan ini memang direka khas untuk kerangka akal orang yang tolol. 

Tidak semestinya kalau anda berijazah atau seorang profesional, anda tidak tolol. Walaupun anda berijazah dan dari golongan profesional, asalkan anda tolol, bahan-bahan yang direka khas ini pasti membuatkan anda percaya. 

Kalau anda bijak sedikit saja, bahan ini tidak mungkin dapat menipu anda dan anda akan terselamat dari penipuan PR. 




Contoh 1 - bahan yang sangat bodoh, tak ada nilai estetik, tapi macam saya cakap ia berkesan untuk kerangka akal orang yang tolol.



Contoh 2 - ish3 kalau anda percaya ia daripada BN, anda memang tolol




Contoh 3 - errk? tampal cerita lain, sebelah gambar bangla yang masuk untuk bekerja dah menjadikan cerita ni benar? Betul tak ia untuk mereka yang tolol?



Contoh 4 - yang ni kalau percaya memang confirm IQ rendah


Jika kita lihat bahan-bahan yang dihasilkan oleh cybertrooper BN pula. Hmm.. sekali pandang pun tahu bahan-bahan ini hanya untuk mereka yang bijak je. Kena berfikir. Kalau tak fikir, confirm tak percaya. Bahan ini terlalu susah untuk difahami oleh manusia-manusia yang tolol,



Contoh 1 - ramai penyokong PR tak faham gambar di atas. Selepas diketuk kepala 11 kali baru mereka nampak apa yang hendak diceritakan



Contoh 2 - Fuhhh, ini lagi susah. Nak kena baca-baca la pulak.... malas arr, pun nak kena bijak juga kalau nak faham..



Contoh 3 - confirm yang tak bijak, tak faham sebutir habuk pasal poster ni. Apa yang nak disampaikan, apa motif dan jalan ceritanya.

Yang herannya, banyak pula stok budak-budak pembangkang yang senang ditipu ni. Mana diaorang jumpa stok budak-budak macam ni tak tahulah.

1998 dulu, ada stok budak-budak pembangkang yang kena tipu pasal Anwar kena racun arsenik dan suntikan HIV.

2004, ada stok budak-budak PR yang kena tipu pasal kononnya  Anwar sakit tengkuk dan belakang macam dah nazak sangat dah, tak boleh operate dengan pakar-pakar di Malaysia di hospital yang serba serbi lengkap; tapi hanya boleh diubati oleh Tabib Ajaib di Jerman yang hanya ada klinik kecil.

2008, ada juga stok budak-budak PR yang kena tipu pasal 16 September, beriya-iya buat banner, turun himpunan sana sini sampai 4-5 kali, ada pemimpin PR sampai pergi ke Taiwan kejar Ahli Parlimen BN ... last-last penipuan rupanya

2013, macam tak percaya, ada stok budak PR yang percaya dongeng 40,000 rakyat Bangladesh akan di bawa untuk undi BN. Fuh, kena guna 100 buah Jumbo Jet, kena buat 40,000 pasport, kena buat 40,000 IC alamat lain-lain di seluruh negara, kena landing time wartawan dan cybertroopers PR tak ada, kena ambik 10,000 bas untuk bawa mereka mengundi, kena cari bilik hotel untuk mereka menginap dan mandi-mandi, kena ajar 40,000 orang ni cara-cara mengundi, nak kena pakat dengan pegawai SPR nak bagi lepas 40,000 orang ni mengundi, nak kena pakat dengan polling agen dari kedua-dua parti pula... wah bodohnya sapa percaya


But it works - ONLY for the gullibles...


Ada je stok yang senang kena tipu di kalangan budak PR ni. sampai menyebabkan saya tertanya-tanya, yang mereka senang sangat kena tipu ni memang semula jadi ke, genetik ke, apa ke?  Bila ada lawyer, doktor, akauntan, lecturer yang boleh secara tololnya mempercayai penipuan PR dan Anwar ni, rasa macam Malaysia ni dah tak de harapan lagi je dah...


3 comments:

Ari said...

macai PR perlu disekolahkn.mari kita beri kebenaran.korang jgn nk tertipu lg ler ngan cerita dongeng pemimpin ko yg bacul.korang nih mcm mesin basuh..asyik spin je lh

Talhah said...

sebenarnya secara umum orang Malaysia bukan setakat PR je di bawah PAR. Tak percaya cuba tanya pada seseorang yang ada ijazah SIAPAKAH KETUA KERAJAAN PERSEKUTUAN SEKARANG. Mesti ramai yang jawab NAJIB.

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

rosak.... :)

Popular Posts