Wednesday, April 24, 2013

Nik Aziz pasti masuk neraka kerana ini? #tolakPas #undiBN #PRU13




Anak menantu Nik Aziz kaya raya. Nik Aziz pegi haji berkali-kali termasuk guna duit sponsor. Kenapa duit sponsor haji dan kekayaan anak menantu Nik Aziz tidak boleh disumbangkan untuk bantu mereka yang miskin dan dhaif ini? Tunggulah tempat di neraka kerana mengabaikan mereka yang miskin dan lemah ini..

#PRU13 : [VIDEO] Nik Aziz Sanggup Menyiksa Rakyatnya Hidup Kesempitan ??? #tolakPAS #vote4BN

http://perigitimur.blogspot.com/2013/04/pru13-video-nik-aziz-sanggup-menyiksa.html


Macam tidak percaya bila melangkah ke pondok buruk penduduk Kampung Pulau Gajah Pengkalan Chepa Kelantan yang berhampiran dengan Pantai Sabak. Langsung tidak pernah terlintas di sudut hati untuk membayangkan betapa siksanya kehidupan yang penduduk yang seagama dan sebangsa dengan kita yang hidup dalam serba kekurangan.



Tapi hakikat sebenarnya memang terdapat di Negeri Berkebajikan Kelantan Darul Naim. Berkesempatan menziarahi beberapa penduduk Kg. Pulau Gajah bersama beberapa rakan dari Kelantan Cyber Warriors (KCW) iaitu Tentera Maya, Kaki Rayau KB, Kelate Today, dan Perigi Timur bagi meninjau sendiri kedaifan penduduk di perkampungan tersebut.



Kenapakah sebuah parti yang di dalam manifestonya Negeri Berkebajikan boleh mengabaikan kesusahan penduduk di bawah DUN MB Kelantan sendiri. Untuk rekod Kg Pulau Gaah terletak dalam kawasan Dewan Undangan Negeri Chempaka yang diwakili oleh Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sejak 23 tahun dahulu lagi.



Semasa penulis bersiar-siar di Kampung Pulau Gajah, penulis sempat bertemu mesra dengan pasangan warga emas yang tinggal dalam sebuah rumah yang usang. Penulis bertanyakan tentang bantuan yang diterima oleh mereka. Tapi malangnya, mereka tidak menerima apa-apa bantuan dari wakil rakyat mereka iaitu Nik Aziz dan dari Kerajaan PAS Kelantan. 

Diharap Nik Abdul Aziz melihat penderitaan yang dihadapi oleh penduduk terbabit dan tidak hanya terlalu sibuk dengan hal politik sehingga terlupa kepada rakyat sendiri.



Inilah kezaliman kerajaan PAS Kelantan. Hanya memikirkan perut sendiri dan kroni-kroninya sahaja. Tetapi nasib rakyat terbiar begitu sahaja tanpa terbela oleh pihak yang sepatutnya turun padang dahulu.



Adakah layak untuk kita memberi undi kepada Nik Aziz yang hanya tau untuk meraih undi sahaja, tetapi tidak menjalankan tanggungjawab dan amanah untuk menjaga kawasannya sendiri. 



Pas hanya reti menerintah tetapi melaksanakan tanggungjawab jauh panggang dari api. Kepada penduduk yang berada di kawasan Dun Chempaka  faham-fahamlah sendiri jangan kita dibutakan dengan pelbagai tipu muslihat pemimpin Pas yang pandai berkata-kata ibarat burung kakak tua. 



Jadikanlah PRU13 nanit tahun untuk merubah kerajaan Pas kepada kerajaan yang lebih memberi kesejahteraan dan keselesaan kepada rakyat jelata iaitu UMNO/BN !!!


Foto : KCW




3 comments:

Bingai @ Bangang said...

Dia kata MASJID pun kerajaan negeri tak buat sebab nak ajar rakyat buat sendiri. Tak kan rumah ciput macam tu pun rakyat takleh nak perbaiki? hehehe

Aku Yang Bingai:
PRU13 - Ibrahim Ali dan Nallakarupan Korban Prinsip? di TendangTerajang

ujang sahaja said...

eh .. ada lagi rupanya orang miskin kat sana.

kakirayau kb said...

tunggu video Part II...

Popular Posts