Tuesday, July 10, 2012

#TukarKedah Kronisme punca `balak habis, pembangunan tak nampak' di negeri-negeri Pas perintah?




PANASS!! Exco Kedah KAYAKAN Adik Beradik dan Kroninya dengan harta Kerajaan Negeri Kedah!! #tukarKedah




Mc baru dapat satu maklumat baru mengenai seorang Exco yang tersangatlah kontroversi. Dia ni, sejak dari awal pemerintahan Pas Kedah, namanya tersangat popular dengan kontroversi, bukan hanya di Kedah, hatta di seluruh Malaysia.

Exco ni pernah bergaduh teruk dengan MB Kedah hingga hampir wujud rampasan kuasa untuk dia dan kroni-kroninya menakhluki takhta Kerajaan Negeri. Namun disebabkan campur tangan pusat, exco ini dan kroninya terpaksa beralah dan memberi ruang kepada Aziazn untuk terus mentadbir Kedah.

Namun..ketika Azizan cuba untuk menyelamatkan Kedah dari terus huru-hara dari pelbagai salahlaku exco-exconya. Exco ini mengambil peluang yang pelbagai bagi mencemar nama Azizan sebagai reputasi MB Kedah yang baik.

Sudahla kes balak belum selesai, ditambah pula dengan kes pusat hiburan dan pub. Kini Mc diberitahu oleh orang Pas sendiri, exco ini menyalurkan projek BALAK KAYU GETAH kepada sepupunya. Tentunya ada persen untuk dirinya juga.

Itulah Pas..kita buat tak boleh, tapi kalau depa buat, boleh selalu.

Dulu mereka marah kita berkenaan dengan hal kroni dan salahgunakuasa, namun setelah menjadi kerajaan, apakah mereka tidak melakukan perkara sedemikian?

Zaman kerajaan lama mungkin kita ada sedikit ketirisan, namun kita beroleh lebih banyak kejayaan untuk dipaparkan. Tapi mereka ini, tidak ada kejayaan, hanya ketirisan yang berulang kali sehingga muak rakyat Kedah melihat mereka bersilat sesama sendiri.

Apakah rakyat Kedah mahu dan terus beri mereka kuasa memerintah Kedah? Ini baru 4 tahun, dah pelbagai perkara menyakitkan mereka buat. Andaikata ditambah 5 tahun lagi, Mc rasa Kedah bakal bankrup dan huru-hara.

Dulu bagi kroni balak, lepas tu rasuah dengan pusat hiburan, kemudian sapu Keli-K, dah sekarang ni masuk pulak Balak Getah.. adehh.. sudah-sudah la..






No comments:

Popular Posts