Friday, July 13, 2012

Cybertroopers PR takut kepada Unit Media Baru Pemuda UMNO @NajibRazak




Kerja kita bukan memfitnah, kerja kita menangkis fitnah dan 
penipuan pembangkang, boleh percaya tak? :) Tak percaya tak apa, 
sebab kita bukan nak Cybertrooper PR percaya pun :)

contoh pembohongan nyata Cybertroopers PR seperti di bawah:


Fitnah Cybertroopers PR - di Malaysia


Kisah sebenar - di Indonesia


9 comments:

Anonymous said...

Ha..ha.. Walau apa pun spin yang hangpa buat atau pr buat, aku tetap tidak akan x BN pru ni.. Sebabnya aku makin benci umno zaman sekarang. Biarlah aku x pr, sebab ada ramai ulama dl saf mereka. Ya.. Aku tahu, ulama bukan malaikat. Mereka manusia biasa. So aku pun tidak taksub dengan sesiapa. Kalau aku nampak ulama terang2 kantoi buat maksiat depan aku, aku akan kencing atas muka dia...

Anonymous said...

sahabat semua..jangan lah dek hanya ada janggut sikit, lilit serban, cakap sikit pasal hukum, anda semua dah lebelkan ulama...saya nasihatkan pergilah belajar dulu agama. berkampung di dalam pondok/sekolah agama demi mencari ilmu agama dan tahu membaca tulisan arab. bila dah pandai semua tu, barulah nilai sendiri siapa yang boleh digelar ulama. DAN KENAPA RAMAI "ULAMA" DI DALAM PARTI PAS DI ANGGAP "ULARMAK" OLEH PEJUANG UMNO!!!! Kenapa kini ulama seperti dato'Harun Din banyak menyepi dari dunia politik????

Anonymous said...

Dalam umno pun ada ulama.. Tapi depa ( umno ) buat ulama depa macam kelas ke dua.. Buat teguran sikit, terus gam, cantas... Sazzz... Tekebil kebil la ulaaaa....maaaakk!

Rajadewa said...

Aku tengok ramai org yang bijak2 masuk pr.. Kenapa ye? Lagi satu, blog tun faisal ni tak banyak orang buat coment la. Apasal ye? Tak ramai orang tengok ke. Boring je blog ni.

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

boring ke apa ke, yang penting u tengok dan komen :)

Rajadewa said...

Alamak! Macam tun marah je.. Sabar tun.. Sebenarnya saya nak jelaskan satu perkara disini kepada tun faisal.. melalui pemerhatian saya terhadap org sekeliling saya, ditempat keja, di kawasan kediaman dan rakan2 fb, sebenrnya terdapat satu kelompok rakyat yang tidak menyokong BN, tetapi dlm masa yg sama mereka juga tidak begitu menyokong PR.. “Tidak begitu menyokong" ini bermaksud, mereka ini termasuk saya, tidak taksub seperti kebanyakan penyokong PR.. ini bukan bermaksud kami dikategorikan pengundi atas pagar. Sebagai contoh isu video sex DSAI, pada pendapat peribadi saya, watak itu memang DSAI.. Walaupun peratusan kesahihannya tidaklah 100%.. Tetapi saya sekali kali tidak mencanang atau melafazkan secara terbuka apabila beborak dgn rakan2 tentang isu ini. Hanya sekadar menyatakan "mungkin betul, mungkin fitnah". Tetapi kami rakan2 termasuk ahli keluarga, tetap tidak akan mengundi BN walau apa pun isu yg dimainkan. Ini adalah disebabkan prinsip kami dimana kami ingin melihat senario politik di MAS akan melalui satu proses perubahan yg lebih segar dn dinamik.. Untuk memastikan keadaan ini terjadi, parti politik yg ada perlulah bersaing untuk memenangkan rakyat jelata sebagai pengundi mereka. Kalau kami ingin memilh mana satu parti politik berdasarkan isu dan brbagai sentimen yg diujudkan, fitnah sana sini dsb, kami rakyat akan bertambah celaru.. Umno cakap dia betul, PR pun cakap dia betul. Umno cakap PR penabur fitnah, PR cakap umno pemula fitnah.. Untuk pengetahuan tun, saya hanya pekarja kilang pangkat bawahan.Tetapi saya minat utk ambil tahu tentang hal2 politik..

Anonymous said...

Komen-komen dangkal pro_PR membuktikan tahap minda mereka yang agak lemah dan membuta-tuli menghentam.

Saya ingin jelaskan, saya antara orang yang tidak lagi percaya dengan apa yang PR janjikan, sebab daripada blog dan media alternatif (pro-BN) saya mengetahui ketamakan pimpinan PR dan penyelewengan yang dilakukan.

Isu SAR di Batu Gajah, Ipoh, misalnya, saya baca dari blog dan kemudian saya bertanya kepada rakan yang kebetulan tinggal di situ. Memanglah mal;ang, apabila PAS yang diharap mempertahankan Islam, menurut sahaja tindakan DAP yang diterajui Lim Boon Chye..

Sudah terang lagi bersuluh,.. PAS memang perlu ditegur kerana semakin jauh menyimpang daripada matlamat asalnya.

Rajadewa said...

Memang la, sebab kau pi tanya orang yang kalau ditoreh badan dia, akan menitislah darah biru nya... Tanyala la orang darah hijau.. He he.. DANGKAL.. Tapi saya setuju, pas ke sape ke kita kena tegur. Dia org bukan sempurna. Orang bodoh yg sokong membutaa tuli.. Dan lagi satu tak yah nak taksub sangat. Selamat la dunia akhirat. Insyaallah.. Tapi aku tak leh nak sokong BN..

Anonymous said...

memang betul jambatan itu adalah sebuah jambatan yang ada di negara Indonesia. Saya menontonnya ketika ditayangkan semasa kursus di jabatan saya tentang kesusahan pelajar di Indonesia untuk mencari Ilmu. saya bukanlah seorang yang gemar berpolitik, namun di tempat tinggal saya hidup bermasyarakat berjalan seperti biasa, walaupun ayah saya orang lama dalam UMNO namun beliau tidak risau pun cucunya bersekolah di tadika PASTI. saya bersyukur dengan kurniaan ALLAH S.W.T yang mengurniakan bumi Malaysia yang aman dan makmur. setiap hari saya dapat menunaikan solat jamaah 5 waktu di surau berdekatan dengan saya. Namun, saya selalu bimbang kerana kurangnya orang Islam yang mahu menunaikan solat secara berjemaah.pemikiran saya tidaklah seperti pemikiran tuan yang mengambil tahu kesinambungan politik di Malaysia. kita tidak boleh menunding jari kepada sesiapa akan kealpaan manusia akan agama. mungkin salah kita yang tidak pernah mengajak orang kepada kebaikan. adakah kita pernah mengira sudah berapa kalikah kita mengajak rakan kita atau keluarga ataupun jiran kita kearah kebaikan. malahan kadang-kadang kita hendak mengajak orang kepada sembahyang pun kita tidak mampu. bagi saya insan yang kerdil ini, hanya mendoakan kesejahteraan dan kemakmuran negara ini agar ALLAH S.W.T memelihara orang-orang Islam daripada tipu daya syaitan laknaktullah yang merupakan musuh yang nyata.

Popular Posts