Saturday, May 26, 2012

[Video] Fathul Bari: Ceramah maki hamun, sikit-sikit bodoh, sikit-sikit gila, bukan majlis ilmu?

9 comments:

Anonymous said...

dari dulu lagi azhar idrus tak beradab & tak de etika..
suka mem"BODO" kan org lain dlm ceramahnya...
perasan mcm dia ahli syurga...
piiiirah....podah....

knp dia dibebaskan berceramah sdgkan dia tak de tauliah??? apa kelayakan & kelulusannya??? dari universiti mana????

degree???? doktorate?????
kerana Negara Msia ni ada kebebasan bersuara & demokrasi yg bersih & telus lah, maka org2 spt dia & MAZA bebas lepas bercakap ikut suka hati masing2.....

kami meluat & letih dah....

Anonymous said...

siapa "kami" tu??

inilah ahli umno..dah la jahil, tak mahu belajar dan diajar pasal agama..

mana ko tau dia takde tauliah?kalu takde, dah lama dia takleh ngajar di selangor..


inilah ajaran sesat umno..ulama nak mengajar, pelbagai sekatan dibuat spt kena tauliah dll...tapi dlm bab konsert maksiat spt di putrajaya mnggu ni, tak kata apa..

patutnya ulama dnak berdakwah, dimudahkan jalan,,,tapi terbalik...nak berdakwah kena ikut pelabagai prosedur, nak buat konsert maksiat, senang je...

ini kata umno pejuang Islam??????????ppppppppprrrrrrrrrrrrrfffght!!

AMBO ORANG KAMPUNG said...

Assalamualaikum Abe, mitok tulong pautkan blog ambo ni buleh ko ? amboorangkampung.blogspot.com/ Insyaallah

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

Kalau ceramah penuh maki hamun, sekejap2 bodo, sekejap2 bengong, sekejap2 gila, anjing, dsb - itu bukan majlis ilmu tp majlis maksiat dan lagho

Anonymous said...

Ni aku org penyokong BN,mula2 aku memang suka ustaz ni dlm fb saya,saya hanya tumpukan ttg agama..saya tak nak tahu dia org mana..tp bila saya dgr seorang ustaz yg terkenal berceramah mengeluarkan kata2 kesat dgn menyanyi mengatakan BN gila,jadi berjuta juta org BN terasa,.kenapa lah org hantar ustaz mcm ni beceramah..saya tak nak muka uztaz pandai mcm ni dlm fb saya..saya tak nak ikut sama dgn dosa nya..boleh belah.

Anonymous said...

Yg mana baik tu ambik,..yg buruk tu tolak tepi. Tgk apa yg diperkatakan...jgn tgk siapa yg berkata2...dh termaktub dlm quran Nabi Muhammad je manusia yg layak dijadikan tauladan terbaik..akhlak terpuji..yg lain2 tu selagi nama manusia biasa, ustaz first class dr mesir pon buat silap dan tak sempurna...nak plk diakhir zaman mcm ni..yg kita ni toksah la dok tambah dosa mengata org dgn ayat makian jgk..

Anonymous said...

klau menyanyi menari atas pentas dengan artis x tutup aurat tu x lagho ngn maksiat ke...camnilah dunia akhir zaman semua dah terbalik yg baik dipandang serong yg mungkar diagungkan masyaallah

Anonymous said...

1.ustad yg berpolitik..2.ustad yg memihak..3.ustad yg ikhlas.. Ustad Azhar Idrus ni diketegori mana agaknyer?..dlm 3 ulamak 2 daripadanya masuk neraka..

Anonymous said...

Dari dulu hingga kini ramai penceramah PAS menggunakan kekuatan berpidato dan pentas ceramah sebagai tarikan pengikut mereka. Pengikut yang taksub dia tak kira....ceramah berilmu ke hentam orang ke...fitnah orang ke..bodo kan orang ke asal sedap di dengar...mereka akan dengar sambil bertakbir...begitulah mereka dan keluarga mereka...entah sampai bila mentaliti begitu akan tamat.....

Popular Posts