Friday, December 23, 2011

#SBPA : @KhairyKJ - Perhalusi isu yang dibangkitkan CEUPACS!



 Khairy Jamaluddin 

Pelaksanaan SBPA untuk penjawat awam wajar ditangguhkan. JPA perlu bincang dgn CUEPACS. Penerangan ttg SBPA juga kurang. 



Skim Sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam
http://www.rembau.net.my/

Pergerakan Pemuda UMNO menyambut baik kesediaan Kerajaan, lanjutan daripada mesyuarat di antara Kongres Kesatuan pekerja-pekerja dalam Perkhidmatan Awam (CEUPACS) bersama YAB Perdana Menteri Dato’ Sri Najib Tun Razak hari ini, untuk menangguhkan tarikh perlaksanaan  skim sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) bagi membolehkan rundingan bersama diadakan diantara Jabatan Perkidmatan Awam (JPA) dan CEUPACS dijalankan.

Langkah tersebut bukan sahaja mencerminkan kepimpinan Kerajaan yang bukan sahaja  bersifat terbuka dan bersedia mendengar bahkan responsif dan peka dengan isu yang dibangkitkan oleh pihak berkepentingan seperti CEUPACS tertutama di dalam isu penting yang melibatkan hampir 1.4 juta penjawat awam seluruh negara.

Pada masa yang sama Pemuda UMNO juga berharap agar rundingan bersama tersebut dapat dilaksanakan dengan berhemah agar segala persoalan dan isu yang dibangkitkan sebelum ini dapat diselesaikan segera bagi menepati sasaran dan iltizam Kerajaan untuk membina warga kerja awam yang efisyen dan poduktif serta mampu merealisasikan perancangan transformasi negara disamping memastikan keadilan dan ketelusan di dalam perlaksanaan sistem saraan yang baru ini.

Disamping itu Pemuda UMNO juga meminta Kerajaan untuk menghalusi isu-isu yang dibangkitkan oleh CEUPACS seperti dasar pemisah dan juga perincian bagi kenaikan kadar gaji yang diunjurkan sekitar 7 hingga 13 peratus.

Sehubungan dengan itu kami menggesa agar rundingan bersama antara pihak JPA dan CEUPACS dibuat secepat mungkin.



1 comment:

Anonymous said...

PRINTKAN GAMBAR ADAM ADLI YG DALAM KEADAAN BOGEL DAN TUT TUT TUT TU DAN BUAT BUNTING ATAU BANNER DAN GANTUNG DI SEMUA TEMPAT PUAK2 JAHANAM TU NAK BUAT PERHIMPUNAN DAN HANTAR SATU KEPADA BAPAK DIA.NASRUDIN PAS,AWANG HADI,NIK AZIZ DAN SEBARKAN DISEMUA MASJID DISELURUH MALAYSIA.. ADAKAH INI MANUSIA BERIMAN ? ADAKAH UMAT ISLAM WAJIB BELA KEPADA INSAN KUFUR INI? ADAKAH PAS SANGGUP BERSUBAHAT DENGAN PENGAMAL HOMOSEKSUAL?

Popular Posts