Saturday, December 17, 2011

Dilema Kedah: Exco malas, #MBmalas - bila mau selesaikan masalah rakyat? #saveKedah






Apa punya Menteri Besar la yang Kedah ada. Tak selesai-selesai masalah bas ni. Blogger Media Kedah sudah mengamuk. Saksikan video di blog Media Kedah.

Kerajaan Negeri masih gagal selesaikan masalah rakyat Sungai Petani

Sehingga ke hari ini masalah ketiadaa pengangkutan awam (Bas antara kawasan)di Bandar Sungai Petani belum dapat kerajaan Negeri selesaikan,Sekiranya permasalahan ini berlarutan ia akan mendatangkan kesulitan,lebih-lebih lagi ketika musim persekolahan akan bermula tidak lama lagi.kerana ada antara pelajar akan menggunakan pengangkutan awam sebagai pengangkutan ke sekolah.

Amat menyedihkan apabila satu tempat yang bertaraf Bandar sudah tiada pengangkutan awam yang utama (Bas Awam).jika perkara begini masih belum dapat Kerajaan Negeri masih gagal cuba menyelesaikan,,tiada guna juga Sungai Petani di iktiraf sebagai Bandar..sekiranya tiada pengankutan awam yang utama,(Bas Awam)

Dalam permasalahan ini Pisau Kedah juga tertanya-tanya,kemana perginya Exco kerajaan Negeri Kedah yang di pertanggungjawapkan ke atas kerja-kerja ini?kenapa tiada plan tindakan yang di ambil Exco berkenaan?apakah Exco berkenaan beranggapan Parti PAS ini masih menjadi pembangkang di Kedah??sehinggakan lupa apa kerja yang perlu di utamakan..sekiranya masih gagal selesaikan masalah rakyat, Pisau Kedah cadangkan gugurkan slogan Sejahtera Rakyat,,kerana rakyat sekarang sengsara di bawah pemerintahan PR...

Baca artikel penuh di



No comments:

Popular Posts