Sunday, November 27, 2011

Wajah-wajah Peguam Perosak Negara

Wajah peguam-peguam yang mencari makan dengan menimbulkan kekecohan dan merosakkan keharmonian negara. Terima kasih blogger Azli Shukri di atas posting ini.


Para Peguam Yang Lemas Di Dalam Lubang Taik


Inilah wajah-wajah barisan peguam yang tak berguna sama sekali - daripada mula-mula berjuang menuntut kebebasan badan kehakiman daripada cengkaman pemerintah, mereka mula bergerak cergas dan bertambah berani - tidak sampai lima tahun, golongan inilah yang cuba mempertahankan kemurtadan Lina Joy, bahkan puak-puak ini jugalah yang cuba menjadikan hak asasi manusia sebagai agama baru. Dalam tempoh yang sangat singkat, mereka bermati-matian mempertahankan perbuatan jijik para kaum peliwat dan hubungan seks sejenis - dan tidak mustahil, agenda mereka selepas ini adalah menghancurpunahkan Islam, perpaduan kaum muslimin dan yang terakhir merosakkan terus akhlak para penganut Islam agar meninggalkan agama mereka dan berkiblatkan kepada ajaran baru bernama Hak Asasi Manusia. Baca berita di bawah :

EMPAT TAHUN LEPAS "Walk for Justice" 2007, Majlis Peguam Malaysia sekali lagi memanggil ribuan peguam untuk berarak di Kuala Lumpur bagi membantah Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011 yang telah dibentangkan di Parlimen.

Perarakan itu akan bermula pada jam 11.30 pagi Selasa depan dan mereka akan berjalan dari Kelab Taman Perdana Diraja (Royal Lake Club) ke Parlimen, yang dijadual membahaskan rang undang-undang tersebut, yang dibentangkan pada 22 November lalu. Satu memorandum akan diserahkan kepada kerajaan di akhir perarakan tersebut.

Pada tahun 2007, lebih 2,000 peguam menyertai perarakan Majlis Peguam sejauh 3.5km yang dikenali sebagai "Walk for Justice", di Putrajaya untuk mendesak penubuhan suruhanjaya diraja bagik menyiasat kes 'Pita Lingam'. Langkah tersebut, serta protes awam yang lain, telah memaksa Perdana Menteri ketika itu, Tun Abdullah Ahmad Badawi, untuk menubuhkan sebuah suruhanjaya siasatan diraja yang diketuai oleh bekas Hakim Besar Malaya, Tan Sri Haidar Mohamed Noor.

No comments:

Popular Posts