Wednesday, November 23, 2011

Akhbar Cina: Strategi PR untuk kekal berkuasa di Selangor #PenipuRakyat

China Press
m/s A13
21 November 2011 (Isnin)


Pakatan Rakyat mahu kekal di negeri Selangor perlu menang 3 kawasan hitam, 7 kawasan kelabu dan 19 kawasan putih: Teresa Kok Suh Sim

20hb Serdang, pengerusi DAP negeri Selangor Kok Suh Sim berkata, jika pada PRU akan datang Pakatan Rakyat mahu kekal memerintah negeri Selangor, Pakatan Rakyat perlu tawan 3 kawasan warna hitam di negeri Selangor.

Beliau berkata, mengikut analisa yang dibuat oleh Ong Kian Ming jika melihat kemenangan Pakatan Rakyat sebanyak 36 kerusi di negeri Selangor, salah satunya Pakatan Rakyata ada 10 kawasan hitam, 7 kawasan kelabu dan 10 kawasan putih.

Beliau berkata demikian semasa perhimpunan agong tahunan DAP yang ke-16. Yang hadir termasuk setiausaha DAP Lim Guan Eng, presiden DAP negeri Selangor Tony Pua Kiam Wee, setiausaha negeri Ean Yong Hian Wah, Bendahari Yeoh Cheu Suang, setiausaha organisasi, Lee Yang Siah serta seramai 286 orang ahli turut serta. Negeri Selangor punyai 56 kerusi DUNNegeri Selangor punyai 56 kerusi DUN dimana Pakatan Rakyat mendapat 36 kerusi dan BN mendapat 20 kerusi.

Teresa berkata, kerusi yang dimenangi Pakatan Rakyat di negeri Selangor, di kawasan hitam tiket undi yang Pakatan Rakyat menang antara 50 peratus hingga 55 peratus, di kawasan kelabu Pakatan Rakyat menang dan antara 55 peratus hingga 60 peratus; dimana di kawasan undi warna putih Pakatan Rakyat menang lebih daripada 60 peratus tiket undi.

Teresa berkata, jika PRU akan datang telus dan bersih serta bebas mengundi, pada PRU akan datang pasti Pakatan Rakyat dapat pertahankan kuasa kerajaan di negeri Selangor.

Kami juga menyeru pihak SPR mainkan peranan mereka, pada PRU akan datang dapat menerima dan laksanakan permintaan dan cadangan dari pihak Bersih, supaya semua parti-parti yang ada dapat bersaing secara adil dalam pertandingan calon ahli Parlimen dan calon Dewan Undangan Negeri.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Popular Posts