Tuesday, October 11, 2011

#Murtad Serbuan DUMC: YB Zul Noordin, blogger desak Khalid Samad dan Khalid Ibrahim minta maaf!


Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baru, Datuk Zulkifli Nordin menerusi blognya mendesak kerajaan Selangor di bawah pimpinan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk melakukan sembilan perkara rentetan tindakan kerajaan negeri dan Menteri Besar yang bertindak melulu dengan menyalahkan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) yang menyerbu Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC), Petaling Jaya, Ogos lalu.

Sembilan perkara tersebut adalah:

1. YAB Tan Sri Khalid dan seluruh Kerajaan Negeri Selangor wajib meminta maaf kepada Tuanku Sultan kerana keceluparan menyalahkan jabatan yang duduk dibawah naungan Tuanku walaupun belum menerima lapuran penuh.

2. YAB Tan Sri Khalid dan seluruh Kerajaan Negeri Selangor wajib meminta maaf kepada JAIS kerana bertindak terburu-buru menyalahkan JAIS walaupun belum menerima lapuran lengkap daripada JAIS;

3. Kerajaan Selangor wajib mengambil tindakan tegas terhadap kegiatan dakyah DUMC ini yang jelas bertentangan dengan undang-undang;

4. Kerajaan Selangor wajib mengambil tindakan menutup segera operasi DUMC kerana sudah terbukti sekarang DUMC adalah sebuah gereja yang beroperasi tanpa permit dasn kelulusan MBPJ;

5. Kerajaan Selangor juga wajib menyiasat pertumbuhan dan percambahan gereja-gereja yang beroperasi dirumah kedai, dengan persoalan mengapa dibenarkan sedemikian;

6. Kerajaan Selangor juga wajib membatalkan "perintah tutup mulut" yang dikeluarkan terhadap Exco daripada membincangkan isu DUMC ini;

7. Pakatan pembangkang, terutamanya kaum Anwarinas wajib memohon maaf kepada YB Datuk Hasan Ali dan JAIS kerana tuduhan dan fitnah melulu yang dibuat terhadap mereka;

8. Gereja dakyah DUMC wajib meminta maaf kepada Baginda Tuanku dan umat Islam atas cubaan mendakyah terhadap umat Islam.

9. Langkah segera untuk memartabat dan memperkasakan institusi Islam saperti MAIS, JAIS dan lain-lain perlu diambil segera, termasuk menambahbaik sistem pemantauan, penyiasatan, penguatkuasaan dan pendakwaan JAIS;

Beliau turut memperingatkan umat Islam tentang firman ALLAH swt didalam Surah Al-Baqarah: 120-

"Dan tidak sesekali Yahudi & Kristian akan meredhoi kamu (wahai umat Islam) selagi kamu tidak mengikut cara hidup (termasuk agama) mereka. Katakanlah kepada mereka (kaum kafir itu), sesungguhnya cukuplah bagi kami petunjuk daripada ALLAH (Al Quran). Tetapi, jika kamu (umat Islam) masih mahu mengikut mereka (kaum kafir itu) setelah datang kepada kamu (petunjuk dan peringatan), maka perbuatlah sedemikian, namun kamu tidak akan mendapati bantuan dan pertolongan ALLAH bagi kamu".

"Sesungguhnya, ALLAH lah yang mengutus Rasulullah saw dengan petunjuk dan agama Islam yang benar, untuk dimenangkan atas agama lain, sekalipun tidak disukai oleh kaum kafir".

Rakan blogger Cucu Tok Selampit pula mahu Khalid Samad dan Khalid Ibrahim memohon maaf kepada Tuanku Sultan dan seluruh Rakyat Islam di Selangor.

Khalid Ibrahim, sebelum ini cuba sedaya upaya untuk "menutup" pekung isu JAIS - DUMC dengan melakukan dosa-dosa berikut:

1. Menyuruh EXCO, pegawai dan jabatan Kerajaan Selangor menutup mulut mengenai isu ini. Bahasa mudah "gag order". Inilah "Freedom Of Information" gaya Kerajaan Pakatan Haram Selangor! Sekarang tak perlu lagi "gag order". Semua EXCO dan ADUN Pakatan Haram Selangor 'mengelenjar' macam tikus kepanasan!

2. Meminta semua pihak menunggu laporan lengkap JAIS sebelum beliau membuat kenyataan rasmi. Sekarang JAIS sudah mengeluarkan laporan rasmi. Baginda Tuanku Sultan Selangor sudah bertitah, apa pula komen YAB Khalid? Berilah komen YAB. Gagap- gagap pun kami terima!

3. Khalid Ibrahim cuba berdolak dalik mengenai status gereja "haram" DUMC selepas Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) mengesahkan premis berkenaan hanya diluluskan sebagai pusat komuniti. Kenapa sampai sekarang gereja haram berkenaan tidak dirobohkan?

Ahli Parlimen Shah Alam, YB Khalid Samad, pula melakukan dosa berikut apabila:

1. menyalahkan JAIS dalam isu kononnya "serbuan" ke atas gereja haram DUMC dan meletakkan UMNO sebagai dalang di dalam tindakan JAIS tersebut.

2. beliau juga memfitnah UMNO apabila menyifatkan kes itu sebagai usaha UMNO untuk mengalihkan isu perhimpunan BERSIH.

3. tidak menghiraukan 'gag order' dari MBnya sendiri, mengadakan sidang akhbar, untuk menyerang MAIS terutama terhadap Pengerusi MAIS, Datuk Mohamad Adzib Munawi yang telah mengadakan pertemuan dengan NGO untuk membincangkan masalah umat Islam dalam isu Gereja DUMC.

baca artikel penuh di

No comments:

Popular Posts