Wednesday, July 2, 2014

@SepuraOthman alat terbaru DAP yang tak boleh cari makan dengan SAMM?




Alat politik? Political Toys? GRO Politik? Sepertimana Melayu dipergunakan oleh Parti Komunis Malaya suatu masa dulu, Melayu juga akan dipergunakan oleh DAP untuk menarik sokongan orang Melayu dan Islam. Dalam upgraded version ini, Dap memperalat wanita muda yang cantik (atau yang dimekap supaya nampak menarik) dan bertudung. Jelas elemen memperalatkan gender dengan menggunakan tarikan seksual merupakan modus operandi yang serupa dengan kempen dan poster calon Dap semasa PRK Teluk Intan, Dyana Sofia. Dalam poster-poster Dyana, jelas tarikan seksual merupakan branding utama kempen dan bukan khidmat, kelayakan, pengalaman atau ilmu pengetahuan calon.

Walaupun sudah ada Melayu Dap yang menyesal kerana menyertai Dap, pengalaman dan penyesalan Melayu-melayu mantan Dap ini tidak dipelajari dan difahami oleh political toys terbaru Dap ini.

Salah didikan? Salah keluarga? Salah sekolah? Apakah yang mengakibatkan seorang Melayu yang di atas kad pengenalannya tercatat status beragama Islam ini menganuti fahaman sosialisme dan gagal memahami matlamat politik sebenar yang ingin dicapai oleh Dap? Adakah disebabkan habuan material seperti pangkat, gaji, imbuhan-imbuhan lain yang menyebabkan mereka menganut faham sosialisme Dap?

No comments:

Popular Posts