Saturday, March 9, 2013

Antara Hadi dan Anwar, siapa pilihan sosialis, pluralis dalam PKR dan DAP? #PRHancus


Haram undi PR sebab Pas + PKR + DAP = timebomb untuk Malaysia? Apalagi apabila ada keluhan dari dalam Pas sendiri bahawa kumpulan ulama juga semakin digantikan dengan golongan pelawak macam Mat Sabu dan Mahfuz Omar, golongan Ustaja - ostaz dan ostazah ditaja macam Abby Abadi dan Hairie Othman, golongan Anwarinas, pro-pluralisme dan pro-Syiah. Golongan seperti Nasharuddin Mat Isa, Harun Din dan Hasan Ali sudah semakin tiada tempat di dalam Pas.



Dilema PR !! Antara Hadi & Anwar Siapa Layak Bakal Jadi PM Jika Pakatan Menang PRU13 ???

Pakatan haram dalam dilema !! Antara Haji Hadi dan Anwar, mereka keliru siapa yang bakal menjadi PM sekiranya Pakatan Rakyat menang pada PRU13 nanti.

Disaat negara sedang bergolak dengan isu pencerobohan di Lahad Datu, Pakatan Haram sebok mencatur siapakah yang layak menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Nama Anwar disebut sebagai dalang pencerobohan pengikut-pengikut Kiram III di Lahad Datu, isu Soros dan ICG, Pas ibarat menangguk di air keruh. Dap pula adalah director yang memainkan peranan didalam hal ini.

Elok sangat la tu .. bak kata dialog P.Ramlee .. " penyamun menipu penyangak " ..

Pencacai-pencacai pakatan haram pula jadi mangsa permainan pemimpin-pemimpin mereka. Mereka tidak tahu pucuk pimpinan mereka sebenarnya bergolak. Saling berebut-rebut siapa yang bakal jadi PM. Pencacai Pas back up Pkr, pencacai pkr back up Dap .. pendek kata, saling membela. Sedangkan orang atas saling bertelagah dan tidak sependapat.

Untuk mengurus, mentadbir dan bersatu didalam parti yang hanya terdiri dari tiga kelompok pun Pakatan Rakyat tak mampu, bagaimana mungkin mereka hendak mentadbir negara ?? Kita semua tahu barisan komponen BN terdiri dari pelbagai parti. Yang terdiri dari 14 buah parti dibawah satu jenama iaitu, Barisan Nasional, (BN ).

Senarai barisan komponen BN :-

1 - UMNO
2 - MCA
3 - MIC
4 - Gerakan ( Parti Gerakan Rakyat Malaysia )
5 - PPP ( People Progressive Party )
6 - PSBBRS ( Parti Pesaka Bumiputra Bersatu Rakyat Sarawak )
7 - PRS ( Parti Rakyat Sarawak )
8 - SPDP ( Sarawak People's Democratic Party )
9 - SUPP ( Sarawak United People's Party )
10 - PBS ( Parti Bersatu Sabah )
11- PBRS ( Parti Bersatu Rakyat Sabah )
12 - UPKO ( United Pasokmomugon Kadazandusun Organization )
13 - LDP ( Liberal Democratic Party )
14 - IPF ( indian Progressive Front )

Manakala Pakatan Rakyat pula terdiri dari :=

1 - DAP
2 - PKR
3 - PAS

Hanya 3 kelompok parti itu sahaja yang berada dibawah satu bumbung iaitu, Pakatan Rakyat. Tapi telah bermacam-macam masalah yang timbul didalam barisan komponen parti itu.

Jadi, mari kita sama-sama fikirkan, adakah relevan Pakatan Rakyat menerajui negara ini sebagai pemimpin ?? Pakatan Rakyat sentiasa sahaja membuat kontroversi dengan pelbagai isu. Apa pun, saya tahu rakyat Malaysia sememangnya bijak memilih. Hanya segelintir sahaja yang terdiri dari para penyokong Pakatan Rakyat yang masih tidak dapat menilai.

Pakatan haram akam menang ke PRU13 nanti ?? Layak ke penjual kalimah Allah dan peliwat, penzina juga pengkhianat agama, bangsa dan negara Si Al Juburi tu jadi PM ??  Masing-masing dok bertelagah dalam memilih siapakah yang layak menjadi PM kalau Pakatan Rakyat menang!! - Sumber




4 comments:

TEAM MEDIA PERAK said...

mohon linkkan blog http://teammediaperak.blogspot.com

Anonymous said...

sdp je korg duk panggil org al-juburi... Islam ajar macam tu ke? Kalau korg betul lebih Islam drpd PAS tunjuk la teladan yg baik. Bahasa kita melambangkan akal kita. jika bahasa kotor mcm mana org nk percaya hati korg bersih?

ikhlasmalaysia

Anonymous said...

Yg BN dok sibuk siapa yg bakal jd PM kalau PR memenangi Putrajaya, knp? Pg ptg siang malam tk ada wirid lain ke?Pernah dengar ke bloggers PR kecoh siapa yg akn menjadi PM atau MB klau BN menang.Dlm hal Lahad Datu,dok panggil Tentera Kesultanan Sulu yg menceroboh negara pengganas tp dlm negara,puak2 UMNO pun lbh kurang sama je perangai ny.Dok menyerang ceramah org lain,dok serbu pejabat org,dok sekat pergerakan org,dok baling batu,dok baling cat.Muammar Gadafi yg di takuti oleh Barat pun terguling bila rakyat ny bangkit.Tentera2 upahan ny ber tempiaran lari bro!

Anonymous said...

ANON March 10, 2013 at 11:19 PM,
yg pangil al-juburi tu ajaran org PAS la...Mat Sabu.

Popular Posts