Thursday, September 13, 2012

Dana Yahudi biayai politik kampus? Pro-M dapat bantuan pembangkang?


Pro-M mewah? Mana dapat duit?


Pro-Mahasiswa UM Dapat Support Dari Luar.

Dengar citer budak-budak Pro Mahasiswa UM tengah masyuk sekarang ni. Ada sponsor besar dari luar. Nampak mewah semacam je aku tengok. Siap boleh buat road show lagi. Dengar citer road show ni sampai  Pilihan Raya Kampus. Banyak betol duit. Sekali pandang dah macam sama dengan road show Anwar Ibrahim. Bezanya Anwar guna BAS duit rakyat dan Pro-M guna duit mahasiswa..EH..??? haha..Assumption aku je.. Mana dapat funding untuk diorang buat road show..?? 



Mana laa agak-agaknya diorang dapat duit untuk buat road show ni. Bukan setakat kereta, malah dari sumber yang boleh dipercayai diorang menggunakan motosikal jugak untuk buat road show ni. HaHa. Mewah betol. 

Tapi aku rasa lantak laa dari mana diorang dapat dana untuk buat road show ni, yang penting sekarang ni apa yang aku nampak apa yang diorang ni buat dah salah. Diorang dah dikira macam berkempen. Mana adil macam ni. Diorang ni jugak dah start memperkenalkan calon diorang dekat mahasiswa UM. 



Yang aku peliknya bukan apa, korang ingat tak apa tuntutan diorang yang bagi dekat Datuk Dr Rohana, timbalan hal ehwal pelajar. Tuntutan no 5 diorang:-


KEMPEN BEBAS- TEMPOH KEMPEN SELAMA 5 HARI KULIAH, LOKASI KEMPEN BEBAS DAN MEKANISMA KEMPEN YANG TIDAK TERHAD.

Lawak apa yang diorang buat ni..???!!! Diorang dah start berkempen dan diorang bebas berkempen diseluruh kampus dan diorang nak minta apa lagi..??? Aku nampak diorang ni macam kurang sikit guna otak sebab minta benda yang diorang dah buat. 

Senang citer aku nak cakap diorang ni sama je macam TAPIR. Malu jugak aku dengan budak-budak 
Pro-M nie, belajar dekat universiti yang termasyur dekat Malaysia tapi bodohnya tuhan je laa yang tahu. Ni laa orang selalu cakap.. "CAKAP TAK SERUPA BIKIN".. Kalau aku laa yang jadi budak UM malu aku.. Ada ka nak jadikan orang yang bodoh sebagai ketua. Korang nak ke pilih orang yang bodoh untuk jadi ketua.,??

Akhir kalam dari aku.. KORANG ADA OTAK KORANG FIKIR..!!




2 comments:

Anonymous said...

Mesti dapat dana punyer....baru ni SUARAM. skrg PRO-M dpt...

Anonymous said...

kalau x de duit soros Pro-M nak gerak macam mana? pakai la duit haram tu budak proM

Popular Posts