Friday, March 7, 2014

Antara Harun Din dan Siti Kassim, Muslim yang waras pilih siapa? #AntiComango #Comango


Photo: ish-ish inikah hujah dari seorang yang beragama tinggi yg mewakili Comango

Pilih satu di antara dua... sebagai Muslim yang waras anda pilih yang mana?

Di zaman ini, ramai yang mengaku Muslim tetapi belum tentu Muslim. Mereka mungkin sekadar Melayu yang keliru tentang aqidah dan pegangan mereka. Mereka keliru di antara falsafah dan pegangan barat, termasuk ideologi sosialis dan fahaman pluralisme dan merasakan itu adalah pegangan dan ajaran Islam. 

Selain dari yang keliru, jangan kita tolek kemungkinan bahawa ada sebilangan daripada mereka yang telah murtad dan dipergunakan oleh musuh Islam untuk mengelirukan umat Islam. Mereka ini mungkin dari segi nama dalam kad pengenalan adalah Melayu dan Muslim tetapi mereka sudah lama menjadi murtad dan bergerak sebagai misionari. Hati-hatilah dan jaga keluarga kita. Jangan sampai anak-anak kita jadi seperti budak-budak muda berbaju T hitam yang tak tahu apa-apa tetapi dipergunakan oleh musuh Islam dan Melayu murtad.





Ayat biasa golongan Comango, liberal dan pluralis ini adalah - "dont judge, jangan hakimi kami, hanya Allah yang layak hakimi kami". Erkk kalau dah selambak macam ni, orang tak judge lagi?

Neraca yang digunakan oleh seorang umat Islam untuk memilih dan membuat keputusan adalah ayat Quran dan al-hadis. Apa neraca yang digunakan oleh Siti Kassim ni sebenarnya? DONT JUDGE? Kalau diberi pilihan, untuk memilih di antara Ustaz Harun Din dan Siti Kassim, siapa yang akan dipilih oleh seorang Muslim yang waras dan berpandukan alQuran dan hadis?



Orang Islam sejati akan tahu di mana pendirian dan kedudukan mereka dalam isu berkaitan ummah dan aqidah. Hanya yang keliru atau yang sudah sesat dan yang sudah meninggalkan Islam sahaja yang tidak tahu di mana kedudukan mereka. Anda orang yang macam mana?


No comments:

Popular Posts