Wednesday, January 16, 2013

RM207 bilion Pampasan Perang : Nizar pula kantoi! #PenipuRakyat


Khalid Samad kantoi kes kalimah Allah, Nizar kantoi isu pampasan perang, Hadi kantoi isu Amanat Hadi, Nik Aziz kantoi isu Tuhan Mencarut, Rasuah Haji dan Tanah Nga & Ngeh, Mat Sabu kantoi isu komunis, Chin Peng, lakonan Bersih 2 dan Normah? Apa nak jadi pemimpin parti yang guna label Islam ni?


Wang RM207 Billion Yang Lesap Akhirnya Ditemui

http://gelombangkick.blogspot.com/2013/01/wang-rm207-billion-yang-lesap-akhirnya.html

Baca juga hujah-hujah blogger Sat-D di link di bawah
http://satdthinks.blogspot.com/2013/01/japanese-wwii-reparations-are-pr.html

KUALA LUMPUR - Kementerian Kewangan pada Selasa berkata dakwaan kononnya kerajaan menerima pampasan RM207 bilion dari kerajaan Jepun sebagai pampasan kepada rakyat Malaysia yang menderita selepas terlibat sebagai buruh paksa dalam pembinaan kereta api Siam ke Burma semasa Perang Dunia Kedua, adalah palsu

Kementerian Kewangan dalam satu kenyataan pada Selasa menjelaskan, dakwaan itu yang dikatakan berpunca daripada memo yang dikeluarkan kementerian bertarikh 29 Mac 2011 adalah palsu.

"Memo tersebut telah dipalsukan dan satu laporan polis telah dibuat pada 26 September tahun lepas. Kes ini sedang disiasat polis," kata kenyataan itu.

Penjelasan Kementerian Kewangan terpaksa dibuat selepas laman-laman blog pembangkang mendakwa wujudnya pembayaran RM207 bilion dari Jepun tetapi wang tersebut kononnya telah dilesapkan.

Akibat fitnah tersebut, Kedutaan Jepun telah menulis surat kepada Kementerian Kewangan pada 9 Jan lepas untuk mendapatkan penjelasan disebabkan kerajaan Jepun tidak pernah membayar pampasan RM207 bilion itu. 

Ini menunjukkan ada pihak yang tidak bertanggungjawab yang ingin memburuk-burukkan dan menjatuhkan imej dan kepercayaan rakyat terhadap kerajaan dan Kementerian Kewangan. - BERNAMA

Airmata FITNAH yang diketuai oleh Nizar badut DAP ini akhirnya terbongkar jua, fitnah apa lagi yang akan ditanggung oleh Umno selepas ini. fitnah derita itu pastinya mengguris hati dan perasaan rakyat Malaysia yang masih percaya dengan pembohongan yang tak sudah-sudah ini.

No comments:

Popular Posts