Thursday, July 12, 2012

#FitnahPR Lagi pembohongan Cybertrooper PR #PenipuaRakyat


Kalau ulama mereka pun jenis menipu, apa lagi cybertroopers mereka...


Fitnah Facebookers PR Terkantoi Lagi...


Tertarik dengan gambar yang dimainkan oleh cybertroopers 'low class' Pakatan Rakyat di laman facebook mereka kebelakangan ini. Gambar di atas disebarkan oleh cybertroopers PR dalam usaha mereka memburukkan kerajaan Barisan Nasional.

Setelah diselidik rupanya jambatan serta gambar yang dimainkan oleh mereka merupakan satu fitnah jahat ke atas kerajaan. Nampaknya Nik Aziz masih gagal menerangkan tentang dosa fitnah ke atas cybertroopers mereka yang siang malam membicarakan soal perjuangan Islam.

Dari blog Cucu Tok Selampit :
Kalau tidak menipu bukanlah namanya pemimpin-pemimpin Pakatan Haram. Sudah menjadi "trend" perangai buruk pemimpin-pemimpin mereka iaitu berbohong dan menipu akan diikuti oleh juak-juak mereka yang menjadi cybertroopers berbayar sama ada di blog, laman sosial Facebook maupun di Twitter. 
Terbaru, pembohongan dan spin jahat yang cuba dilakukan ialah gambar sebuah jambatan gantung yang kononnya terdapat di Malaysia yang kononnya membahayakan pelajar-pelajar kita yang hendak ke sekolah.
Kalau melihatkan posting di atas yang dibuat oleh facebookers "Jom Lawan UMNO", sememangnya Kerajaan Malaysia pimpinan Barisan Nasional amat zalim dan tidak berperikemanusiaan. Pihak cybertroppers pembangkang terlupa bahawa maklumat di zaman maklumat hanya di hujung jari, bantuan Google adalah semudah ABC. Cuba lihat realiti di bawah:
Haish! Semakin hari lawak yang dibuat oleh Pakatan Haram sudah mencapai tahap lawak bodoh gaban!
YY : Cuba tanya Nik Aziz apa dosa fitnah?

7 comments:

Meow Bergaya said...

Fitnah hukumnya WAJIB, berdosa jika tidak dilakukan, HANYA apabila orang itu telah disahkan menjadi ahli syurga oleh PAS.

DAN, amat berdosa jika tidak mahu menerima bantuan syaitan dalam apa jua urusan.

# berpandukan fatwa keramat Nik Aziz.

lolwut said...

^
komen atas ni pun fitnah juga sebenarnya

Pendeta Zack said...

Islam mempunyai kaedah lebih ketat bagi memastikan kebenaran sesuatu berita supaya tidak terperangkap dengan berita berunsur fitnah. Wajib bagi Muslim menghalusi setiap berita diterima supaya tidak terbabit dalam kancah berita berunsur fitnah. Sebarang berita diterima perlu dipastikan kesahihannya. Kebijaksanaan dan kewarasan fikiran amat penting digunakan bagi memastikan tidak terpedaya dengan berita berunsur fitnah.

Firman Allah bermaksud: “Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6)
Hakikatnya, dosa membuat fitnah menjauhkan diri dari syurga. Sabda Rasulullah SAW bermaksud: “Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim). Dosa menyebar fitnah umpama api membakar ranting kering kerana ia cepat merebak dan akan menjadi abu sepenuhnya. Dosa menyebar fitnah menyebabkan pahala terdahulu dihilangkan sehinggakan penyebar fitnah akan menjadi muflis di akhirat nanti.

Tun Faisal Ismail bin Aziz said...

masalahnya susah nak tau org yg fasiq ni, dalam pas ulama pun menipu :)

Anonymous said...

Kalau nak cari kesalahan orang, sampai kiamat pun tak ada kesudahanya. Kita cakap orang salah, org lain pun boleh cari salah kita.. dan mesti jumpa punya kesalahan yang kita buat. Pokok pangkalnya apa yang kita nak cari sebenarnya?? Kalau dalam konteks politik dan kuasa, KEADILAN yang kami rakyat mahukan.. Ini terang terang menampak kan undang2 yang ada sekarang ni seolah olah hanya untuk melindungi org yg ada kedudukan, ada kuasa, ada pengaruh dsb.. Orang yg cuba mendedahkn yg akn disiasat atau ditahan. Tapi perkara yg didedahkan tu tak nak disiasat pula.. Jadi tak heran la kalau PRU lepas, 5 negeri tumbang..

Rajadewa said...

Kj

Anonymous said...

yg penting nak cari penipuan-penipuan PR dan ulama Pas spy boleh tangkis dan bongjkar hipokrasi mereka

Popular Posts