Monday, August 22, 2011

Versi BM: 5 blogger pro-BN (pro-Tun M?) akan serang Najib?

Dipetik dari blog Anak Sungai Derhaka. My comment - hanya jauhari yang mengenal manikam, psywar oh psywar.

____________________________________

Blogger Pro UMNO akan menyerang Najib?
http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2011/08/blogger-pro-umno-akan-menyerang-najib.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Jika spekulasi ini adalah benar.. mampukah Najib bertahan dalam menghadapi serangan yang dikira akan menjadi bersepadu dari Blogger Pro Pakatan Rakyat dan juga dari Blogger Pro UMNO/BN sendiri?

Adakah Najib bakal tersungkur dan dipaksa berundur dari jawatan yang dipegangnya lantas mengukir nama dalam sejarah Malaysia sebagai Perdana Menteri yang paling pendek tempoh pemerintahannya?

Najib juga dikatakan kini sedang diasak kedinding dan dalam masa yang sama memerangkapnya oleh Muhyiddin dan juga sepupunya sendiri iaitu Hishamuddin..

Masa akan menentukan segalanya..

Spekulasi mengatakan Rocky’s Bru atau Datuk Ahiruddin Atan sekali lagi akan menjadi pemain utama dalam kempen politik setelah beliau meninggalkan Redberry Group pada penghujung Mei lalu setelah kontraknya tamat.

Beliau dikatakan merancang sebuah Blog baru dan beliau juga dikatakan merancang untuk membangunkan sebuah Website baru bagi menggerakkan kempennya itu.

Blog barunya itu dikatakan akan mengepalai media online dalam melakukan serangan terhadap Najib Tun Razak, Presiden UMNO yang juga Perdana Menteri Malaysia yang kini kelihatan semakin lemah dan tidak menentu hari demi hari.

Nama Rocky dikatakan telah meningkat naik setelah beliau dan rangkaian Blogger dan penulis menjalankan kempen menentang Kerajaan Abdullah Ahmad Badawi dan the New Straits Times.

Itu adalah sebahagian terjemahan dari artikel di bawah..



Ada Batu (Rocky) Dalam Selimut
Posted on August 20, 2011 oleh catoutofbag

Ada sejumlah orang di Pejabat Perdana Menteri yang tertanya-tanya mengapa PM bertindak aneh akhir-akhir ini. Adakah kerana tekanan dari Bersih? Adakah beliau bimbang tentang pilihan raya?

Mungkin. Tetapi sebab-sebab sebenar adalah sejarah mempunyai caranya tersendiri untuk berulang.

Pada tahun 2006 dan 2007 Batu tertentu dengan nama Rocky alias Datuk Ahirudin Atan telah memulakan langkah beliau terhadap PM Pak Lah si Kaki Tidur. Akibat tidur nyenyak Pak Lah langsung tidak sedar apa yang sedang berlaku.

Rockybru, tai ko blogger SoPo yang diisytihar sendiri telah menyusun serangan penuh terhadap si Kaki Tidur. Disokong oleh Dr M, Rocky mempengaruhi pendapat awam terhadap Pak Lah, dan membantu menyingkirkan PM yang tidur lena.

Dalam langkahan PM sekarang Datuk Seri Najib.

Ini adalah bahagian yang menjadi semakin menarik. Rocky sedang melakukan perkara yang sama sekali lagi. Tetapi kali ini terhadap PM kita sekarang.

Menjelang bulan depan Rocky akan mempunyai set-up blog berita yang baru. Beroperasi dari pejabat yang bagus di pinggir bandar KL, Rocky akan dibantu oleh pembantunya, Shamsul Akmar Musa Kamal.

Perhatikan bagaimana Rocky dalam blognya telah meletakkan asas pada blognya dengan menyerang perkara-perkara tertentu.

Elok tunggu usaha barunya ini.

Tetapi perkara yang paling menarik adalah, siapakah yang membiayai usaha barunya ini.

Jika anda ingin mengetahuinya, anda mungkin terfikir bahawa mereka ini beberapa sekutu rapat Najib.

Lagipun ia termasuk orang-orang yang dikaitkan dengan, tunggu, ... Hishammuddin Tun Hussein dan Muhyiddin Yassin - dua orang lelaki yang telah menolak Najib ke kanan, menghimpit PM, dan pada dasarnya memerangkap PM.

Oh, dan jika anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai perikatan Hisham-Muhyiddin bacalah biometricscandal.wordpress.com

Kisah seterusnya - saya akan memberitahu kalian tentang plot untuk mengawal media ala Mat King Leather.

Pecaturan telah dirangka dan Najib adalah mangsanya ...



Dan siapakah Cat Out of The Beg? Dalam perkataannya sendiri:


Melepaskan kucing keluar dari beg
Posted on August 20, 2011 oleh catoutofbag

Selamat datang ke blog baru saya catoutofbag.wordpress.com.

Dalam pada Malaysia sedang melangkah ke arah pilihan raya umum yang akan datang, saya mendapati diri saya berada di dalam kedudukan yang istimewa, jadi, lepaskan kucing itu keluar dari beg bila bercakap tentang masa depan politik dan situasi di Putrajaya dan mereka yang berharap untuk menguasai kerusi kuasa di negara kita.

Ini akan menjadi tapak tanpa perkhidmatan lebih lah, macam AirAsia ... lagi pun anda semua hanya mahu tahu apa yang berlaku kan?

Siapakah saya?

Saya adalah penjawat awam di Putrajaya, juru runding di Pejabat Perdana Menteri, ... anda tidak benar-benar fikir saya akan memberitahu anda siapa saya yang sebenar kan?

Pastinya sifat tanpa nama saya akan membawa anda untuk mengesyaki motif saya dan pendedahan saya, tetapi saya akan membiarkan anda menghakimi sendiri kredibiliti tulisan saya.

Ini bukan blog untuk menyerang orang tertentu. Tetapi saya fikir rakyat Malaysia perlu tahu serba sedikit tentang apa yang sedang berlaku di sebalik tabir politik lah.

Anda tidak mungkin berfikir membaca The Star, Utusan ataupun Insider atau Kini sudah mencukupi kan?

Apapun lihatlah ruang ini untuk pendedahan pertama saya.


3 comments:

Anonymous said...

Ko ni memang bodoh la..

sepatutnya ko la yg buat damage control bukan tambah minyak dalam api..

memang tak guna punya org..mcm ni nak jadi pemimpin ..mcm mana la Kerismudim amik org mcm ko..

Cybertroopers konon..haaak tui...

Anonymous said...

pada pendapat aku.... najib perlu di tukar untuk selamatkan umno..... persoalan sekarang.... nak selamat najib atau umno ?????

Anonymous said...

Mungkin PM patut pertimbangkan untuk seraikan isteri beliau kerana nampaknya Rosmah merupakan punca utama PM hilang kredibiliti dan BN hilang sokongan.

Popular Posts