Friday, October 30, 2009

Serangan samseng media baru Pas terhadap Ustaz Nasharuddin dan Hassan Ali

Bekas mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainal Abidin ketika mengulas tentang krisis dalaman Pas berkata, "satu perkara yang wajar Pas akui, jelasnya, ialah ramai orang dalam Pas yang sangat sensitif jika ada teguran luar. Jika tidak disambut teguran itu dengan maki hamun pun, unsur-unsur mengutuk pemberi pendapat itu akan muncul."

Sebenarnya sikap ini amat jelas sejak dulu lagi. Pas adalah JUARA - juara mengkafir, memunafiq, memfasiq, memaki hamun, mencarut, mengata, menghina, memfitnah, memboikot, memutar belit, bersikap kasar dan berperangai samseng. Perangai ini masih sama dan apa yang Dr Asri kata memang ada kebenarannya.

Dalam isu terkini perpecahan dalaman Pas, sebaik sahaja diketahui bahawa Ustaz Nasharuddin Mat Isa dan Dr Hassan Ahli memanggil para blogger untuk menjelaskan isu dalama parti tersebut maka bertubi-tubi serangan yang dihalakan kepada mereka berdua. Ini adalah antara perkara yang dimainkan oleh samseng-samseng Pas melalui blog dan media baru mereka;

Mengenai Hassan Ali

1] Hassan Ali ada hutang tertunggak sebanyak RM200 ribu, iaitu hutang dari syarikatnya, iaitu, Akrab.
2] Semasa PRU-12 pun menjelang tiba. Hassan Ali tahu hutang RM200 ribu itu boleh menghalangnya dari bertanding dalam PRU-12.
3] Tetapi dalam mesyuarat MTD(Majlis Tindakan DUN), Hasan Ali selalu menyebut dia akan jadi MB Selangor jika menang PRU nanti
4] Nak tak nak, Hasan ali ke Kelantan minta bantuan Husam Musa. Husam kaya ?? Husam tidak kaya, tetapi Husam dikenali sebagai pemimpin PAS yang banyak berkawan dengan rakan-rakan korporat yang simpati dengan PAS (baca: Islam).
5] Melalui rakan lama Husam, Hasan Ali berjaya meminjam RM200 ribu untuk membayar hutang peribadinya.
6] Husam sendiri memberi jaminan politik kepada rakan beliau bahawa Hasan Ali akan membayar hutangnya.
7] Husam semasa itu yakin Hasan Ali adalah seorang tokoh yang dipercayai. Husam percaya Hasan Ali harus diketengahkan dalam PAS dan Malaysia. PRU-12 hilang seri tanpa Hasan Ali. Begitulah kira-kiranya.
8] Setelah diketahui ramai, Hasan Ali sekarang menjawat sebagai ADUN Gombak Setia dan EXCO negeri Selangor. Jangkanya, Hasan Ali sudah berupaya membayar balik hutangnya.
9] Tetapi Hasan Ali masih tidak membayar hutangnya. Isa Samad betul.
Hasan Ali, dulu ekau berjanji nak bayar balik hutang. Ekau janji dengan Husam dan rakan dio. Mano poie janji manismu. Kenapa hari ini ekau mungkiri janji ?? Ekau nak jadi munafikkah, wahai calon Menteri Bosar UMNO ??
Wahai,Hasan Ali, sila nafikan janji khianat anda pada Husam dan hutang RM200 ribu itu ?? Anda berani ??!!

Pertemuan dengan para blogger

1] Kenapa blogger Umno dijemput sama. Anda kenal Akram Shah Sanusi ?? Dia pun dijemput sama. Kurang ajar !!! Hasan Ali dan Nasarudin Mat bukan tidak kenal dia ni. Dialah blogger Umno yang paling kuat menghina TG Nik Aziz dalam blog.
3] Kenapa Hasan Ali dan Nasarudin Mat Isa sanggup langgar perintah TG Haji Hadi supaya jangan guna media baru iaitu internet dan blog ??
4] Tahukah anda bahawa Nasarudin Mat Isa telah tipu kita semua tentang pertemuannya dengan Umno untuk rundingan 'Unity Government' dan 'Task force 2010'. Siapa yang dedahkan bahawa anak Mat Isa ini berbohong ?? Siapa lagi kalau bukan Pak Lah bekas PM kita. Sudah tentulah semalam anak Mat Isa ini akan mempertahankan kebohongan dia pada blogger.
5] Tahukah anda bahawa Pemuda PAS Selayang menggelar Hasan Ali sebagai 'Raja Peluk' dan 'Raja Merajuk'. Gelaran itu terjadi kerana Hasan Ali selalu sangat jadi kacang hantu dalam kerajaan Pakatan Rakyat Selangor. Hari ini jika 'Raja Peluk' kita bergaduh dengan pemimpin PR atau merajuk, esok lusa beliau akan peluk pemimpin terbabit apabila media mula mensensasikan isu tersebut. Contoh, isu arak beliau peluk Ronnie Liew dekat majlis mesyuarat PR dan isu selcat peluk Tony Pua 3-4 hari sebelum mengundi di Bagan Pinang. Wayang kulit beliau sudah tidak laku lagi.
6] Untuk analisis penulis, Hasan Ali dan Nasarudin Mat Isa sudah terdesak lalu terpaksa menggunakan blogger juga untuk menyelamatkan tengkuk mereka berdua dari dilucutkan jawatan mereka pada malam rabu nanti. Walhal, Nasarudin Mat Isa lah yang beria-ia nak menyaman seorang blogger yang pro-PAS sebelum tembelangnya dipecahkan oleh Pak Lah.
7] Maklumat yang sampai kepada penulis, pertemuan dengan blogger semalam dirancang oleh 'Think Tank' dari Task Force 2010. Itu sebab Hasan Ali dan Nasarudin sanggup membelakangi arahan Presiden PAS. Sebab itu juga blogger Umno dijemput sekali. Umno sudah memberi kata dua atau Ultimatum bahawa mereka wajib kekal di dalam Parti PAS dan Umno tidak sama sekali akan menerima mereka.
8] Den paling tak puas hati macam mana anak Sanusi Junid boleh ada dalam pertemuan malam tadi. Ini blog si Akram Shah. Sila klik.
9] Wahai Ayahandaku Wak Al-Banjari, jika boleh kami semua nak dengar audio video pertemuan semalam. Jangan tunggu pagi khamis. Bahaya.
10] Baru tadi PA atau Personal Assistant Nasarudin Mat Isa menafikan pertemuan boss beliau dengan bloggers pada malam tadi. What ??!! Terkejut den. Hang nak menipu apa lagi anak Mat Isa. Isa Samad lah kau ni !!!
11] Perisik-Rakyat telah meminta PA Nasarudin Mat Isa iaitu Meor Isfahandy untuk mengadakan/mengaturkan satu lagi pertemuan sesi soal jawab (Q&A) dengan bloggers. Tetapi Meor bersikap defensif. Barang diingat blogger yang menghadiri pertemuan dengan Hasan Ali dan Nasarudin Mat Isa pada malam tadi telah dipilih oleh Roslan SMS. Semua blogger terbabit yang dipilih adalah blogger yang lunak dengan "Unity Government".
12] Pada pukul 12 tengah hari esok semua wartawan Harakah,Harakahdaily, Siasah dan yang berkaitan dengan Parti PAS akan dipanggil berkumpul dan diberikan taklimat oleh pimpinan tertentu. Mereka akan diajar cara-cara menulis berita mengikut versi pimpinan pro "Unity Government". Inilah agaknya demokrasi terpimpin ala PAS.
13] YB Salehudin Ayub kata TG Nik Aziz tidak dapat hadir untuk mesyuarat malam rabu nanti. Tetapi maklumat terkini mengesahkan Setiausaha TG iaitu Annual Bakri mengesahkan TG Nik Aziz akan hadir. Meeting dijangka bermula pada pukul 8.30 malam.
14] Dalam mesyuarat malam rabu nanti dijangkakan Nasarudin Mat Isa akan menjatuhkan kredibiliti TG Nik Aziz dengan mengekploitasikan isu menantu TG. Menantu TG Nik Aziz diberi amanah mengemudi salah sebuah yayasan atau syarikat Negeri Kelantan. Menantu TG berada di situ berdasarkan 'on merit'. Nasarudin Mat Isa akan memainkan isu nepotisma ini sebagai usaha beliau untuk menjatuhkan TG Nik Aziz sebagai Menteri Besar dan Mursyidul Am PAS. Idea ini sudah tentu datangnya dari 'Think Tank' TF 2010.

Beginilah cara samseng-samseng Pas yang menggunakan media baru untuk mempertahankan kebatilan dan kepalsuan. Nyatanya mereka ini tidak lagi berpegang kepada Islam, tetapi mengamalkan assobiyah kepartian yang menyesatkan!!!

* Kelakar bila dengar samseng-samseng Pas cuba mempertahankan Husam - "Nak tak nak, Hasan ali ke Kelantan minta bantuan Husam Musa. Husam kaya ?? Husam tidak kaya. Tetapi Husam dikenali sebagai pemimpin PAS yang banyak berkawan dengan rakan-rakan korporat yang simpati dengan PAS(baca: Islam)."

3 comments:

Panglima Perang Cyber said...

mereka akan telan kata-kata mereka sendiri.

kita akan biar tulisan mereka dibicarakan oleh rakyat jelata.

keputusan pasti memihak kepada kita pru 13 nanti.

Insya Allah!

Dollah said...

JAIS dalam bidang kuasa kerajaan pusat. Kalau tak percaya dulu pernah mufti selangor (Almarhum Datuk Ishak Baharom) sendiri pernah dipertikai bila membuat tangkapan dan pendakwaan kes ratu cantik. Sapa yang pertikai serta tangan2 ghaib sapa yang masuk campur kalau tak KERAjaan pusat punya barua. Kah!...3X.
Masihkah kau ingat!....

Anak Lenggong said...

OOO... KO INGAT YE DOLLAH...CUBA KO INGAT BALIK BARUA MANA DARIPADA KERAJAAN PUSAT YANG BAGI ARAHAN TU..SAPE PULAK..BUKAN KE BARUA TU SINUAR BRAHI PUNYA KEJE.....

Popular Posts