Tuesday, June 5, 2018

PELANTIKAN TOMMY THOMAS CETUS KEBIMBANGAN ORANG MELAYU DAN UMAT ISLAM MALAYSIA


1. Keputusan DYMM Seri Paduka Baginda YDP Agong memperkenankan perlantikan Tommy Thomas amat membimbangkan orang Melayu dan umat Islam negara ini. Lebih membimbangkan apabila perkenan ini diberi sebelum Majlis Raja-Raja sempat untuk bermesyuarat bagi membincangkan soal perlantikan Peguam Negara. Ia menimbulkan persoalan, apakah yang telah berlaku di sebalik tabir sehingga mendorong pemberian perkenan ini?

2. Kenapa orang Melayu dan umat Islam Malaysia yang berpegang kepada ajaran Islam sebenar tidak senang dengan pelantikan ini? Jawapannya, kerana mereka bimbang peruntukan-peruntukan dalam Perkara 3 berkaitan kedudukan agama Islam, Perkara 153 berkaitan kedudukan orang Melayu dan Perkara-perkara lain yang melibatkan kedudukan YDP Agong dan Raja-raja Melayu di dalam perlembagaan akan tergugat.

3. Belum 100 hari Pakatan memerintah, sudah begitu banyak suara-suara sumbang daripada golongan sosialis, liberal dan sekular yang mempertikaikan kedudukan istimewa yang diberikan kepada orang Melayu, umat Islam dan institusi-istitusi berkaitan dalam negara. Pelantikan Thomas dilihat sebagai langkah pertama kerajaan Pakatan merealisasikan desakan-desakan golongan ini.

3. Dengan pelantikan Thomas, ahli dan penyokong Pas boleh melupakan terus hasrat untuk menegakkan hukum Hudud. Jangan kata hendak melaksanakan hukum Hudud, undang-undang yang lebih mudah seperti memperkasakan undang-undang syariah melalui RUU355 juga tidak mungkin mampu mereka lakukan.

4. Bagi pendukung kefahaman 'Islam adalah ad-din' dan menolak fahaman sekularisme, pelantikan Thomas merisaukan kerana ia boleh mengubah cara Perlembagaan dan Undang-undang berkaitan kedudukan Islam ditafsirkan selepas ini.

5. Bagi pendukung Perkara 153 dan kedudukan Raja-raja Melayu, pelantikan Thomas merisaukan kerana ia boleh menggugat tafsiran Perlembagaan berkenaan kedudukan istimewa Melayu dan Bumiputera, seterusnya boleh mempengaruhi pelbagai dasar dan institusi yang berkaitan, baik yang sedang dilaksanakan mahupun yang hendak dilaksanakan di masa hadapan.

6. Lebih membimbangkan mengenai pelantikan Thomas ini adalah hasrat kerajaan Pakatan untuk meminda atau berkemungkinan memansuhkan Akta Hasutan.

7. Walaupun Pakatan menyebut bahawa kedudukan Islam dan orang Melayu/Bumiputera tetap akan diutamakan dan dijaga, 'track record' Pakatan dalam menunaikan janji amat teruk sekali. Jika begitu banyak janji gagal dilaksanakan, apakah perbezaannya dengan janji-janji berkaitan kedudukan Islam dan orang Melayu/Bumiputera yang Pakatan ungkapkan?

8. Sebelum PRU14, kita telah mengingatkan bahawa janji Pakatan boleh mengakibatkan defisit dan risiko ekonomi kepada negara. Malangnya pengundi Pakatan tidak percaya. Hari ini terbukti Pakatan tidak mampu melaksanakan janji-janji mereka malah lebih teruk lagi kenyataan dan tindakan mereka semakin merosakkan ekonomi negara.

9. Telah diingatkan bahawa pemimpin Pakatan mendukung fahaman sekular, sosialis dan liberalisme melampau dan pemilihan mereka membolehkan fahaman ini dilaksanakan di dalam negara. Malangnya ada di kalangan umat Islam dan orang Melayu yang mengundi Pakatan tidak mempercayainya.

10. Kita juga telah mengingatkan bahawa dalam kerajaan Pakatan sebenarnya bukan PPBM yang menjadi parti yang dominan, sebaliknya Dap akan jadi paling berkuasa melalui kerusi yang dimenanginya dan oleh proksinya. Hari ini terbukti bahawa Perdana Menteri hanyalah Perdana Menteri yang lemah dan didukung oleh hanya 13 kerusi PPBM sedangkan Dap dan proksinya memiliki jauh lebih banyak sokongan di Parlimen dan di negeri-negeri.

11. Adakah ini yang diinginkan oleh umat Islam dan orang Melayu yang mengundi Pakatan? Atau adakah umat Islam dan orang Melayu merasa tertipu dengan janji-janji dan jaminan yang ditaburkan oleh Pakatan semasa mereka merayu undi?

Oleh: TUN FAISAL ISMAIL AZIZ


#MalaysiaMemilih
#MalaysiaTertipu

9 comments:

trowluck said...

Apa khabar pembela 1mdb..semoga sihat

nhcalumni said...

Boleh pergi mampuslah Tong Taik. Lu punya Tun tak ada value. Melalak macam anjing kurap Najib. Kerja awak menjilat Jibbun dan Jemah. Tak dak akai punya orang !

banggoi petai said...
This comment has been removed by the author.
Wanita Idaman said...

Nice Blog!

Ditunggu kunjungan baliknya :)

http://arenapermainan.blogspot.com

Carlos Santiago said...

Nice Blog!

Ditunggu kunjungan baliknya :)

http://bankami.blogspot.com

AMISHA said...


Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

lady mia said...

KABAR BAIK!!!

Nama saya Lady Mia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar sangat berhati-hati, karena ada penipuan di mana-mana, mereka akan mengirim dokumen perjanjian palsu kepada Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran di muka, tetapi mereka adalah penipu , karena mereka kemudian akan meminta pembayaran biaya lisensi dan biaya transfer, jadi berhati-hatilah terhadap Perusahaan Pinjaman yang curang itu.

Perusahaan pinjaman yang nyata dan sah, tidak akan menuntut pembayaran konstan dan mereka tidak akan menunda pemrosesan transfer pinjaman, jadi harap bijak.

Beberapa bulan yang lalu saya tegang secara finansial dan putus asa, saya telah ditipu oleh beberapa pemberi pinjaman online, saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan menggunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ms. Cynthia, yang meminjamkan saya pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp800,000,000 (800 juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa konstan pembayaran atau tekanan dan tingkat bunga hanya 2%.

Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya terapkan dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

Karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik jika dia membantu saya dengan pinjaman, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres atau penipuan

Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman apa pun, silakan hubungi dia melalui email nyata: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan atas karunia Allah, ia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda mematuhi perintahnya.

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan Sety yang memperkenalkan dan memberi tahu saya tentang Ibu Cynthia, ini emailnya: arissetymin@gmail.com

Yang akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran cicilan pinjaman saya yang akan saya kirim langsung ke rekening perusahaan setiap bulan.

Sepatah kata cukup untuk orang bijak.

pakculudibrunei said...

APA BILAH BERMINAT ANGKA TOGEL DI JAMIN TEMBUS 2D 3D 4D 5D 6D 7D HBG NMR INI 085-256-133-981 MBAH SORE ATAU PESUGIHAN DANA GAIB TRANSFER JANIN DAN BANYAK LAGI KELUAHANYA INSAH MBAH PASTI BANTU

nikita said...

newvideo www.pornhubnew.xyz

Popular Posts