Wednesday, January 2, 2013

Jurulatih PLKN kibar bendera hina Jalur Gemilang?



PANAS!!! Identiti Budak Kibar Bendera Rakyat Malam Tahun Baru Didedahkan!!!!


PANAS!!! Malam tahun baru semalam telah digemparkan dengan satu tindakan biadap yang mana satu lagi bendera Sang Saka Malaya telah dikibarkan di Landasan LRT Masjid Jamek....

Mungkin ramai yang hendak tahu siapakah dalang yang mengibarkan bendera tersebutkan?

Ok aku cerita sikit...budak yang disyaki menjadi dalam mengibarkan bendera "Bendera Rakyat" merupakan seorang Jurulatih PLKN dan sekarang ini sedang melanjutkan pengajian peringkat master di Universiti Putra Malaysia.

Mohd Haizal, pemuda yang berasal dari Kg. Sungai Manila, Sabah itu juga merupakan bekas graduan USM di pusat pengajian seni.

Jurulatih PLKN Sertai Himpunan Hijau
Budak ini juga dikatakan kerap menyertai perhimpunan yang dianjurkan pembangkang yang kita ketahui semuanya membawa agenda membenci kepada kerajaan Malaysia.

Jurulatih PLKN Mempunyai niat Syaitan merosakkan Akidah
Pelatih PLKN
Tapi dalam laporan Meloyakini, depa kata budak-budak ini tidak mendokong mana-mana parti politik...ini adalah satu lagi siri penipuan Meloyakini bagi mengelirukan masyarakat. Apa tidaknya, Haizal juga dikesan menyertai himpunan hijau baru-baru ini..bukan itu sahaja dia juga dikatakan kerap menyertai himpunan anjuran pembangkang.

Berbalik kepada latar belakang Haizal, dia merupakan seorang jurulatih PLKN di Kem PLKN Paya Indah...mengikut maklumat yang diterima, sudah ada laporan telah dibuat berkenaan tingkah laku budak ini dan JLKN dikatakan tidak melakukan apa-apa tindakan terhadap perangai setan budak ini...

Kontrak Jurulatih PLKN di Sambung?

Dia turut menggunakan laman FB bagi menyebarkan dakyah untuk menghasut peserta PLKN...Pelik juga aku, PLKN yang diilhamkan oleh Kerajaan bagi menerapkan semangat patriotik tetapi tenaga pengajarnya pula tak guna...

Mahu Gulingkan Sultan...
Bukan itu sahaja, budak Haizal ini juga pernah mengumumkan di Facebook peribadinya bahwa berazam ingin menggulingkan Sultan...

Kau nak popularkan!!!!Kahkahkah!!!!
Jurulatih PLKN Student UPM
Inikah Jurulatih PLKN, Penuntut UPM yang dilahirkan???apakah tidak ada tindakan langsung kepada budak yang biadap ini?perangai macam setan!!!

HE : Rosak PLKN kalau ada Jurulatih bengong macam ini!!!!

2 comments:

Syafiq said...

Jom bro, kita ajak debat dengan budak ni pasal sejarah. Sejarah bendera rakyat 1947. Amacam nak?

Anonymous said...

Menghina ke?dalam the star budak ni dah buat kenyataan yang dia sekadar memperingati perjuang sayap kiri.Ni saja cari point ke ape?lain kali pergi la tanya budak ni dulu macam the star tanya dia..haha rosakkan akidah plak dah? Aku pun pernah jadi jurulatih PLKN jugak.Maybe maksud dia rosakkan akidah tu sebab kitaorang ajar budak2 ni pakai barang2 terbuang mcm surat khabar, kain, botol2 terbuang untuk pembentangan kumpulan. Dalam perbentangan tu pelatih akan disuruh buat baju kebudayan, tarian,seni persembahan dan seni mempertahankan diri kat malaysia. selalunya kami akan galakkan pelatih buat peralatan dan contoh pakaian tu dengan surat khabar dan lain-lain.maka terciptanya lah baju kurung kain sampai lutut, keris benkok, lesung batu empat segi dan lain2(ikut kretiviti dorang dan bekalan alat bantu mengajar). Ni lah yang kitaorang akan gelakkan dan cakap "rosak pemahaman budak2 ni karang". Manalah tahu ade yang memang percaya lesung batu segi empat..kat situlah tugas kami menerangkan kat pelatih2 tu..tapi kadang2 kami pun nakal..kami pun kadang2 saje kata mmg lesung segi empat, nanti ade lah pelatih yang nafikan..disitulah wujudnya integrasi kami. Maksud kat situ bukan rosakkan akidah pergi hasut dorang ke ape ke, kan kontrak ade. Takkan lah statement dia yang tersirat tu terus je kata dia penghasut..selidik dulu la...kalau dia bangkang kerajaan pun itu hak dia..kan ade hak mengundi??kata pemimpin pemuda UMNO..takkan la main aibkan orang tanpa asas??kat sini je dah buat orang nampak yang pemimpin ni jenis orang yg buat sesuatu tanpa selidik..kat sini jugak orang nampak awk ni jenis suka mengaibkan orang..maaflah ye saya sekadar menegur je guna konteks bahasa yang rendah..jangan marah..baiki diri k..

Popular Posts